Beantwoorden
Mr_B
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Wifi 6 werkt niet correct met android smartphones

Sinds gisteren heb ik een nieuwe telenet modem met wifi 6. Voor mijn laptops en dergelijke meer werkt dat perfect. Maar voor de smartphones (android, samsung) van zowel mijn vrouw als van mezelf niet. De verbinding valt sporadisch weg, of wordt zeer traag (0,1 MBps). Om dan kort daarna terug op >300MBps terug te keren. In mijn tuin heb ik nog een wifi 6 punt dat bekabeld verbonden is met mijn modem, maar daar geen problemen. 

Ik heb vandaag de hulp ingeroepen van een telenet technieker, maar die kon het probleem niet verhelpen. Op zijn iPhone was de snelheid ok.

Ik dan maar mijn oude power line wifi 5 van telenet ingeplugd. Daarmee kan ik wel stabiel verbinden.

Iemand een idee hoe ik ik dit kan verhelpen?

4 reacties
DeMMi
Expert Moderator
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Hey @Mr_B, je had jouw vraag 2x gepost dus we hebben de tweede verwijderd! 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDeMMi | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Welke modem? Welk model Samsung? Welk WiFi 6 punt? Hoe meer informatie jij geeft, hoe makkelijker men je kan helpen. Momenteel is alles een beetje vaag.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Mr_B
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

F@ST3896LG-TN

Samsung S23 fe

kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Mr_B 

Ik vermoed dat je verbindingsproblemen worden veroorzaakt door een extra WiFi 6-punt dat ook IP-adressen uitdeelt.

Hierdoor ontstaan er conflicten in het netwerk.

Het is aan te raden om in plaats daarvan een mesh-systeem te gebruiken, zodat alle toegangspunten samenwerken als één geheel.

Laptops schakelen doorgaans minder agressief over tussen verschillende wifi-punten, wat verklaart waarom je vooral met mobiele toestellen problemen ervaart en niet met vaste apparaten. Probeer het extra WiFi-punt eens uit te schakelen en kijk of de verbinding dan stabieler is.

Je zult mogelijk een zwakkere dekking hebben, maar de verbinding zou niet meer onverwachts mogen wegvallen, tenzij je je uiteraard ver van het hoofd-WiFi-punt bevindt.

KristofDW | Krak
  carpé diem.