Beantwoorden
Cath
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi automatisch uitzetten 's nachts

wat kan ik doen zodat mijn modem zichzelf 's avonds automatisch uitschakeld en zichzelf 's morgens terug opstart?

Niet alleen de tieners maar ook de volwassenen in dit huis hebben hier nood aan, bestaat hier een simpele oplossing voor?

 

alvast bedankt,

Cath

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi automatisch uitzetten 's nachts

@Cath  er is geen mogelijkheid dat de modem zich zelf in de nacht uitzet of dat uw wifi uit gaat. Als u echt wil dat er in de nacht geen internet verbruikt wordt dan is het gewoon de stekker van de modem eruit trekken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cath
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi automatisch uitzetten 's nachts

Ik wil jouw antwoord wel 'like-en' maar 'like-en' doe ik het allerminst 😉 hoe kan dat nu, waarom is dit 'gat in de markt' nog niet ingevuld?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi automatisch uitzetten 's nachts

@Cath  ik begrijp dat volkomen want het zou inderdaad perfect kunnen om dat automatisch te laten verlopen. Nu kan u dat wel handmatig elke keer uitzetten via mijn telenet dat gaat ook , ben dat vergeten te melden in de post. Dus inloggen via mijn telenet en naar thuis netwerk en dan modem details. Daar gaat u zien staan wifi en dan kan u dat uitzetten maar dat is elke keer handmatig.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cath
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi automatisch uitzetten 's nachts

ik volg, uitzetten is 1 ding maar daarna en nog belangrijker, hoe zet je het dan terug aan... ik blijf het héél bizar vinden, niemand hier die een creatieve work-around heeft bedacht?

dit is toch niet zo'n gekke vraag,iedereen heeft het over verslaving en ik merk het ook hier bij de kids én mezelf, miljoenen mensen die er zouden voor betalen...om 22u wifi uit, na ontbijt wifi terug aan...

 

@patrick37 merci voor de moeite 🙂 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi automatisch uitzetten 's nachts

@Cath  u kan dat dan weer op dezelfde manier terug aanzetten . Dus ook weer via mijn telenet handmatig terug aanzetten.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi automatisch uitzetten 's nachts

Een timer instellen gaat uiteraard ook. Ik heb er zo van Chacon. Makkelijk in te stellen en veel mogelijkheden.

 

Nog een optie: je schakelt WiFi uit op de HGW en schaft een eigen router aan voor het draadloze signaal. Nogal wat routers hebben de optie om het draadloze signaal uit te schakelen en dat kan zelfs specifiek naar gebruikers toe, via het MAC-adres.

 

Maar alles is uiteraard te omzeilen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Marc-c
Freshman Meerweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Wifi automatisch uitzetten 's nachts

Ervoor zorgen dat gebruikers geen internet toegang hebben doe je niet door de WiFi uit te schakelen, maar door in een router de toegang tot internet te ontzeggen. De bakjes van Telenet zijn hier niet toe in staat, Waardoor je dus eigen netwerk apparatuur (router) moet aanschaffen die deze functionaliteit heeft. Een nadeel is dat je dan met twee routers een netwerk samenstelt wat dan weer voor andere complicatie kan zorgen, als je het niet correct instelt. Ik raad het niet aan als je een router van Telenet hebt en niets kent van netwerkbeheer.
er zijn routers (Bijvoorbeeld deze van synology) die dit hebben in combinatie met parent controle. Je kan dan bijvoorbeeld sociale media en adult sites blokeren voor bepaald apparaten op geprogrammeerde tijden. 

dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Wifi automatisch uitzetten 's nachts


@sb  schreef:

Nog een optie: je schakelt WiFi uit op de HGW en schaft een eigen router aan voor het draadloze signaal. Nogal wat routers hebben de optie om het draadloze signaal uit te schakelen en dat kan zelfs specifiek naar gebruikers toe, via het MAC-adres.

 

Dat is precies wat ik gedaan heb. Ik heb een Netgear Orbi systeem (waar ik erg tevreden over ben!), die deze mogelijkheid heeft.

 

Je kan het ook doen door een Fingbox aan je netwerk toe te voegen. Deze blokkeert internet niet vanaf de router, maar maakt gebruik van packet injection om er voor te zorgen dat het verkeer van het gekozen toestel niet op het internet geraakt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens een collega werkt dit goed.

https://www.fing.com/products/fingbox

https://help.fing.com/knowledge-base/fingbox-block-unwanted-devices-network/

Maar alles is uiteraard te omzeilen.


Dat klopt. Maar zoals ik een collega IT'er ooit heb horen zeggen: "Als mijn kinderen het voor elkaar krijgen om via MAC address spoofing mijn filter te omzeilen en zo toch op het internet geraken, hebben ze het verdiend." 😁

dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Wifi automatisch uitzetten 's nachts

Misschien nog even toevoegen: vorig jaar was een Fingbox extra goedkoop tijdens Black Friday. Geen idee of ze dit jaar ook een promotie gaan doen, maar misschien iets om in de gaten te houden?

Nog wat uitleg over de exacte gevraagde functionaliteit (internet pauzeren via een tijdschema):
https://help.fing.com/knowledge-base/internet-pause/

 

0 Likes