Beantwoorden
jari2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi-booster aangerekend maar ik heb er geen

Ik ben niet in het bezit van een telenet wifi booster en toch staat er een op mijn factuur:
bij de klantendienst van telenet kunnen ze mij niet helpen en verwijzen ze naar de telenet winkel. In de telenet winkel kunnen of willen ze mij ook niet helpen: hoe kan dit probleem opgelost worden?
Op het einde van de rit zal ik een wifibooster moeten teruggeven maar ik heb er geen ...
Help !!!

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: ik heb geen telenet booster ...

0 Likes
11 reacties
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Wifi-booster aangerekend maar ik heb er geen

Je laat dit best nog eens extra nakijken door de klantendienst, Jari. Neem gerust contact op via Messenger, Twitter-dm's of Whatsapp.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

jari2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi-booster aangerekend maar ik heb er geen

Dit is nu juist het probleem. Noch de klantensdienst (015/666666) noch in de winkel willen ze iets ondernemen. Ik ben dus al 3 jaar een wifi booster aangerekend en heb er geen ...
Ook als ik in de router kijk komen de serienummers niet overeen met de powerlines die ik heb: ik heb namelijk geen telenet wifi booster !!!
Ik weet echt niet meer hoe ik een oplossing kan vinden hiervoor ...

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Wifi-booster aangerekend maar ik heb er geen

@jari2  Zijn dat powerlines van Telenet? Een powerline is nl. ook een wifibooster. Een eerste (set) PWL is gratis, voor een 2de betaal je huur.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jari2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi-booster aangerekend maar ik heb er geen

De powerlines zijn van telenet. 
De eerste set is inderdaad in de prijs inbegrepen= 1x wifi booster + 1x gewone powerline. 
Ik wil een gewone powerline inruilen voor een wifi booster, maar dat willen ze niet in de winkel.
Het is volgens mij nochthans heel simpel toch: ik geef een gewone powerline in en krijg een wifi booster in de plaats ?

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Wifi-booster aangerekend maar ik heb er geen


@jari2  schreef:

De powerlines zijn van telenet. 
De eerste set is inderdaad in de prijs inbegrepen= 1x wifi booster + 1x gewone powerline. 
Ik wil een gewone powerline inruilen voor een wifi booster, maar dat willen ze niet in de winkel.
Het is volgens mij nochthans heel simpel toch: ik geef een gewone powerline in en krijg een wifi booster in de plaats ?


 

Normaal is de eerste set (1 wifi PWL + 1 gewone PWL) gratis. Het is dus een set. Je kan er uiteraard voor kiezen om een 2de wifi-PWL te nemen maar dan zal je hiervoor maandelijks betalen. Je gewone PWL gratis omruilen naar een 2de wifi-PWL zal inderdaad niet lukken. Voor een 2de wifibooster betaal je maandelijks een huurprijs.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Wifi-booster aangerekend maar ik heb er geen

Die 'gewone' PWL heb je nodig bij je modem. Zonder die zal de wifi-PWL het niet doen.

Het is door die gewone PWL (die met kabeltje aan je modem is aangesloten) dat de wifi-PWL('s) hetzelfde wifi kunnen uitzenden.

 

De gewone PWL inruilen kan dus niet, of zou nutteloos zijn.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-booster aangerekend maar ik heb er geen

@jari2 

 

Het is ook een beetje verwarrend om steeds met die term "wifi booster" te goochelen.

 

Dat is een term die ik persoonlijk liefst nergens meer zou zien, juist omdat die vlag verschillende ladingen dekt en steeds weer opnieuw voor verwarring en vergissingen zorgt.

 

In het geval van powerlines is de situatie de volgende:

  • Je hebt steeds een master en een slave. Het is dus dus steeds een set van (tenminste) twee toestellen. Waarom tenminste? Omdat er meerdere slaves aan één master gekoppeld kunnen worden.
  • De master is steeds via UTP kabel verbonden met de router en staat logischerwijze dus steeds in de buurt van die router. Bijgevolg is WiFi op de master nooit aanwezig.(aangezien de router, en dus ook diens WiFi, in de buurt is).
  • De slave is via het e-netwerk verbonden met de master. De slave kan WiFi aan boord hebben, maar er bestaan ook sets zonder WiFi. Het spreekt voor zich dat in het laatste geval de slave steeds over een vrije UTP poort beschikt om een client bekabeld aan te sluiten. Slaves met WiFi kunnen natuurlijk evengoed ook een vrije UTP poort hebben.

Dat is het verhaal van de powerlines. Je ziet onmiddellijk dat één apparaat gaan inruilen nutteloos is, het gaat steeds om een set. En spreek aub over een master en een slave als je over de componenten van een set powerlines spreekt. En schrap het verschrikkelijke woord "wifi booster" uit uw woordenboek ... Het is niet omdat Telenet die term gebruikt dat die ook goed en juist is.

 

Wat Telenet omschrijft met die term omvat drie verschillende dingen:

  1. Een set powerlines, bestaande uit een master en een slave met WiFi
  2. Een AP met WiFi
  3. Een repeater

Zodus, wanneer iemand zegt dat er een probleem is met de WiFi booster, dan weet niemand waar hij het over heeft... Wie (wat) van de drie?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Wifi-booster aangerekend maar ik heb er geen


@RuZ  schreef:

De gewone PWL inruilen kan dus niet, of zou nutteloos zijn.


Je kan wel één set gewone PWL's inruilen, en een nieuwe set aanvragen, die bevat dan één gewone PWL (type PG-9083LG-TN) en één WiFi PWL adapter (type PG-9082LG-TN).

 


@jari2  schreef:

Ik ben niet in het bezit van een telenet wifi booster en toch staat er een op mijn factuur:


Beschrijf dan eens exact wat je wèl bezit.

Kijk eens in "Mijn Telenet" > Mijn Thuisnetwerk.

Daar zie je alle Telenet apparaten (eventueel met een groen bolletje)

 

Misschien wordt er inderdaad (ten onrechte?) huur aangerekend voor een stel gewone PWL's.

Geef die terug aan Telenet (dan vervalt automatisch de huur), en vraag een nieuw stel aan (dat dan gratis is) ...

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Wifi-booster aangerekend maar ik heb er geen

 


@flip1953  schreef:

@RuZ  schreef:

De gewone PWL inruilen kan dus niet, of zou nutteloos zijn.


Je kan wel één set gewone PWL's inruilen, en een nieuwe set aanvragen, die bevat dan één gewone PWL (type PG-9083LG-TN) en één WiFi PWL adapter (type PG-9082LG-TN).

 



@jari2 zegt nergens dat hij een set gewone PWL's wil inruilen, hij zegt dat hij een gewone PWL wil omruilen naar een wifi-PWL en dat hij reeds een een Wifi-PWL-set (1 wifi + 1 gewone PWL) bezit.

Wat @jari2  nu heel precies bedoelt en wat er op zijn factuur staat kan inderdaad enkel hijzelf ons vertellen.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-booster aangerekend maar ik heb er geen

De huurprijs van de powerlines is als volgt:

  • een set (1 wifi en 1 niet wifi): 2 euro
  • een niet wifi: 1 euro
  • een wifi: 2 euro

Als je behoefte hebt aan een 2e Wifi, raad ik aan om een extra set te nemen. Dat kost niets meer dan enkel een Wifi. Je kan de 2e niet wifi gebruiken voor een bedrade verbinding. Zelfs als je die niet direct gaat gebruiken, raad ik aan om die toch reeds te koppelen. Als je die dan plots nodig zou hebben, kan je die direct gebruiken.

 

De huurprijs van een Access point is eveneens 2 euro.

 

Als je die gratis huurt staat het twee keer op uw rekening: eerst in plus en dan in min.

jari2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi-booster aangerekend maar ik heb er geen

hallo,
bedankt voor alle tips,
ik ga naar de telenetwinkel en doe mijn 2x gewone pwl mee ...
bedankt,
jari2