Beantwoorden
StevenRSCA
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Wifi powerline pijltjes constant wijzigen kleur

Sedert de start van de pandemie (en het bijna voltijds homeworking) ben ik een tevreden gebruiker van de Wifi powerline. Tot gisteren, want sedert gisteren switcht de kleur van de pijltjes constant tussen rood (zwakke verbinding met modem), oranje (geen verbinding met modem) en groen/blanco (goeie verbinding met modem). Groen/blanco blijft dan constant voor één tot twee minuten en dan gaat 'ie terug via oranje & rood. Maar omdat 'ie dan van kleur wijzigt, betekent dit uiteraard ook dat ik dan (kortstondig, voor enkele seconden) mijn internetverbinding verlies. Wat in het tijdperk van Teams & Zoom soms wel lastig kan zijn 🙂

 

Uiteraard heb ik de usual suspects al gedaan (alles al eens heropgestart, Wifi Powerline in ander stopcontact gezet etc), maar zonder resultaat helaas.

 

Any bright ideas? Het stomme is dat dit ding perfect zijn ding heeft gedaan de voorbije twee jaren en sedert begin deze week van de ene dag op de andere kuren heeft beginnen krijgen. Voor de volledigheid: het is een Telenet Wifi Powerline dat ik gebruik (model PG-9082LG-TN).

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi powerline pijltjes constant wijzigen kleur

Is er in uw electriciteitsnetwerk iets bijgekomen van apparaten? LED transfo's, het kan eender wat zijn. Ook een apparaat die kuren begint te vertonen kan storingen veroorzaken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StevenRSCA
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Wifi powerline pijltjes constant wijzigen kleur

Neen, da's niet het geval. Bedankt voor de hint (daar had ik zelf niet aan gedacht). Wat me overigens nog wel opvalt, als aansluitende opmerking bij mijn eerdere opmerking over wisselen van stopcontact: mijn kabelmodem & bijbehorende powerline staan op het gelijkvloers, Wifi powerline staat op eerste verdieping waar mijn bureau is. Als ik de Wifi powerline in een stopcontact steek op het gelijkvloers schijnt het wel continu te werken i.t.t. de eerste verdieping. Dus misschien/allicht een andere electriciteitskring - maar dit verklaart uiteraard niet waarom het de afgelopen twee jaren zonder problemen werkte op de eerste verdieping.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi powerline pijltjes constant wijzigen kleur

Ik zou dan eens kijken dat uw elektriciteitsaansluitingen nog goed zijn. 

Als het voordien gewerkt heeft en nu niet meer zo goed ... Misschien is er een slecht contact of zijn uw powerlines versleten 😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.