Wifi verbonden, maar geen internet
Hallo,
Op mijn vorige modem van telenet was het heel de tijd het probleem dat ik verbonden was met de modem, maar geen internetverbinding kreeg.
Ik heb dan een nieuwe modem gekregen, maar deze nam mijn netwerknaam niet over.
Een installateur is dan gekomen en deze nieuwe modem was al stuk en hij heeft nu de modem vervangen door het nieuwe model Docsis 3.1 en alles ingesteld.
Dit was een week goed, maar nu al de hele tijd opnieuw het probleem dat als ik verbind via wifi, dat ik de melding krijg verbonden, geen internet.
Dit is heel random, soms werkt het wel en tijdje later niet meer...
Het is dagelijks meerdere keren dit probleem en zowel op tablet als smartphone of pc.
Ik werk in dezelfde ruimte als de modem en heb dus het volledige bereik.
Op de verdieping heb ik een Wifi booster van telenet en deze geeft dit probleem niet, maar dekt ook niet de hele bovenverdieping en delen die overlappen met modem beneden.
Een extra probleem dat er nu nog is bijgekomen sinds de nieuwe modem is dat ik niet kan verbinden met de Chromecast aan de tv.
Hier is steeds de melding dat deze niet kan worden teruggevonden in het netwerk.
Alhoewel deze op de tv de netwerknaam als de ingestelde naam toont en zelfs als achtergrond foto's van google maps kan weergeven.
Als ik deze reset en opnieuw instel, kan ik er soms een avond mee werken, maar soms veel reset pogingen nodig.
Bij de klantendienst zeggen ze dat ik de modem moet herstarten, dat dit kolt omdat er storingen ergens in de straat eens zijn geweest. Maar na herstart blijven de problemen...
Moet ik nu weer een nieuwe modem aanvragen?
Zit met het idee om een eigen router achter de modem te gebruiken en wifi signaal van telenet modem uit te zetten, maar heeft dan weer hoge kostprijs.
Of een extra wifibooster en signaal van modem uitzetten.
Hopelijk kan iemand mij helpen wat ik best doe.
- Labels:
-
WiFi valt weg