Beantwoorden
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader!

Wisselende snelheid via wifi bij ONE op Mac Pro

Via mijn MacPro 5,1 haalde ik bij WIGO S 90 Mbps op de eerste verdieping. De modem zit in een kast op het gelijkvloers. Nu varieert mijn snelheid op die computer van 30 tot 70 Mpbs. Als ik echter mijn MacBook Pro 2015 in die kamer gebruik haal ik 130 Mbps. Gisteren haalde ik op mijn Mac Pro eventjes ook die snelheid maar vanmorgen is het weer veel minder. Weet iemand daar een oplossing voor?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Wisselende snelheid Wifi-signaal bij One.

0 Likes
6 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wisselende snelheid via wifi bij ONE op Mac Pro

@filip10 

Mag ik veronderstellen dat het om Wifi-verbindingen gaat?

Mogelijk heb je één netwerk ingesteld op de kabel modem van Telenet. Verander dat en geef een ander SSID aan het 5 Ghz signaal (door bijvoorbeeld het cijfer 5 toe te voegen aan het SSID). De wachtwoorden mogen hetzelfde blijven. Op deze manier heb jij de controle met welk signaal je verbinding maakt. De hoogste snelheid haal je op 5GHz. Het nadeel van deze frequentie is dat dit signaal minder ver draagt dan het 2,4 signaal.

filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader!

Wisselende snelheid via wifi bij ONE op Mac Pro

Beste janne_man

bedankt voor uw tip, ik zal het eens proberen uit te zoeken. SSID ken ik niet, ik ben een leek. Ik werk met Apple.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wisselende snelheid via wifi bij ONE op Mac Pro

@filip10 

Ga naar mijn Telenet (je kan dat rechtstreeks van uit de Newerters).

Onder Internet klik je op Je Thuisnetwerk.

Kies Modem details en vervolgens Netwerkinstellingen en Wifi wachtwoord.

Als het lijntje Eén wifi-netwerk op ingeschakeld staat, klik dan uiterst rechts op het hangslot. Je krijgt de krijgt een waarschuwing en je klikt op het vakje ik begrijp het en vervolgens op Ga verder.

Nu kan je ingeschakeld veranderen in uitgeschakeld. 

Scroll naar beneden tot de kop Beveiligingsconfiguratie 5 GHz.

Op het volgend lijntje Naam draadloosnetwerk ( GHz) verander je de SSID door bijvoorbeeld het cijferteje 5 toe te voegen.

Scroll tot gans beneden en klik op Bewaar.

 

 

Jelkaddo00
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Wisselende snelheid via wifi bij ONE op Mac Pro

Beste,
ik zou u een Wifi Powerline aanraden, de 1ste Powerline set "Lan Powerline en Wifi Powerline" van Telenet Is gratis bij een Telenetcenter. bij vragen omtrent de installatie en prov. kan je mij gerust mailen via xxxx@icloud.com. 


Bericht gewijzigd door Lieselot91 (mod): e-mailadres verwijderd

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wisselende snelheid via wifi bij ONE op Mac Pro

@Jelkaddo00 het is niet aangeraden mail adressen openbaar op dit forum te plaatsen, er kan misbruik van gemaakt worden door derden.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jelkaddo00
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Wisselende snelheid via wifi bij ONE op Mac Pro

Oke Prima zal er aan denken int vervolg

 

0 Likes