Beantwoorden
Macinéén
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

iPhone vindt printer/slimme verlichting niet (router)

Hallo, mijn netwerk bestaat uit 1 telenet modem (CH8568LG) 1 Wifi Powerline (9073&9072) en een Netgear WAC 124 router. Ze hebben allemaal dezelfde SSID en hetzelfde wachtwoord. Switchen tussen het sterkste signaal gaat vlekkeloos. Alleen wanneer bv mij iPhone verboden is met de router en mij printer verbonden is met de Powerline, kan mij iPhone geen AirPrint printer vinden omdat ze zogezegd niet op hetzelfde netwerk zitten (wanneer ze beide met de Powerline verbonden zijn lukt het wel.) hetzelfde probleem heb ik met mij slimme verlichting van Ikea. Is er misschien iemand die hier meer verstand van heeft dan ik en me kan vertellen of hier een oplossing voor is. Alvast bedankt 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Eén netwerk maken

0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone vindt printer/slimme verlichting niet (router)

@Macinéén 

Telenet gebruikt de term één netwerk voor het gebruik van hetzelfde SSID.

Uw router zit technisch op een ander (sub)netwerk dan uw modem/router van Telenet.

Als je uw router kunt instellen als Access Point en uw router geen IP adressen meer uitdeelt, dan kan je komen tot één netwerk.

Volg de installatiehandleiding van je router (die vind je ook hier), en stel uw router in als access point modus.

Macinéén
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

iPhone vindt printer/slimme verlichting niet (router)

Bedankt voor de snelle reactie! Dit heeft inderdaad mijn probleem opgelost 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

iPhone vindt printer/slimme verlichting niet (router)

Klopt. Eigenlijk is de SSID hier irrelevant, maar wel het IP subnet.

De printer en je PC kunnen perfect op een andere SSID connecteren, en toch in het zelfde IP subnet zitten. Dat is OK.

 

Maar bij jouw is het net andersom: je hebt twee identieke SSID's gemaakt die zich elk in een ander netwerk bevinden (wellicht eentje rechtstreeks achter de Telenet Homegateway, en eentje op je eigen router).

Er een access-point van maken is inderdaad de oplossing. Dat verbind je beide netwerken op laag2 niveau en heb je op laag 3 ook 1 netwerk.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone vindt printer/slimme verlichting niet (router)

Dit is een mooi schoolvoorbeeld van de verwarring die er kan komen wanneer dingen niet bij de correcte naam genoemd worden. Een SSID is inderdaad geen identificatie van een netwerk, maar enkel de naam van een WiFi signaal. Tot welk netwerk dat signaal behoort kan je niet uit het SSID afleiden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.