24775
netweters
|
152604
antwoorden
|
20723
vragen
|
goedendag
momenteel heb ik al een goede maand last van een apipa adress ( 169.254.x.x ) dat ik krijg toegewezen als ik op de wi-free wil gaan
mijn vermoeden is dat de DHCP server ( of radius of welk systeem er ook gebruikt word ) niet reageert op de Wifree aanvraag maar wel op de homespot aanvraag
dit is ook via mijn GSM ( iphone 4S )
op telenet HotSpot werkt het zonder problemen , krijg direct verbinding en kan direct aanmelden
is dit op te lossen ?
alvast bedankt
MVG
PowerChaos
Opgelost! Ga naar oplossing.
Is er iemand die weet waarom @PowerChaos dit IP adress verkrijgt wanneer er connectie tot WiFree gemaakt wil worden?
nog altijd hetzelfde probleem xD
heeft niemand een oplossing ?
mvg
PowerChaos
via iphone S4 krijg ik hetzelfde adress toegewezen
via Samsung S5 krijg ikeen melding van trage verbinding ( met 3 streepjes ) en staat er dat het geen ip adress kan verkrijgen
Via mijn pc krijg ik hetzelfde adress en een verbinding die stand houd (maar geen internet/dns )
Via de tablet krijg ik hetzelfde
dus bij deze maak ik op dat het niet ligt aan de pc of de gsm/tablet toestellen
Telenet homespot werkt perfect , het is dus aleen de wifree dat raar doet
het lijkt er voor mij presies op dat de dns server geen andwoord terug geeft op de aanvraag
ik heb nog niet geprobeert om mijn ip vast te zetten , maar dat zou normaal ook niet mogen werken xD (ken ook de range niet )
alvast bedankt
MVG
PowerChaos
Al eens met een ander account geprobeerd? Ik moet het met een emailadres doen anders werkt het niet
Juist geprobeert maar dan krijg ik de volgende foutmelding
kan geen verbding manken
ik geraak wel tot het certificaat validatie , maar dan verbreekt de verbinding
even kort het verschil
sub account -> APIPA adress
hoofd Account -> Unable to connect (na certificaat bevestiging )
ik heb geen email adress om te gebruiken dus kan dat deel niet uit testen 😞
mvg
PowerChaos
sorry voor laat andwoord
heb eeen email aangemaakt , en ook uitgetest met 3 verschillende logins ( 1 hoofd , 1 sub en 1 email )
eerst geven ze de medling dat ik niet kan verbinden , en dan na het ceritificaat melding krijg ik nog steeds een ongelid ip adress ( en geen packets die terug komen )
gisteren had ik ook de hotspot problemen , denk dat de router is gerestart geweest aangezien wifree weg was en ik zelfs niet met de homespot kon verbinden
maar op dit moment blijft het dus een probleem
ik gebruik windows 10 en ASUS PCE-AC68 802.11ac Network Adapter
mvg
PowerChaos
@PowerChaos kun je het eens op een andere locatie proberen met een tablet/laptop/smartphone? Misschien ligt het gewoon aan de modem waarmee je wilt verbinden.
ik zal het is op andere plaatsen proberen
ik zal het straks laten weten 😄
alvast bedankt
MVG
PowerChaos
blijkbaar is het dus de modem waarmee de freewifi connectie mee wilt maken
ik veronderstel dat het de zelfde modem is die de hotspot uitzend (zou me verbazen dat het een andere zou zijn )
ik heb een hotspot uitgetest op een andere locatie en mijn gsm verbind zonder problemen ( maar met snelheid van 1mbps xD )
mvg
PowerChaos
gaat niet xD
de plaats waar ik verblijf heb ik geen vast internet
vandaar dat ik via hotspot werk ^^
mvg
PowerChaos