uitbreiden LAN naar meer WIFI-bereik
Ik vind maar geen oplossing voor mijn uitbreiding van de thuisnetwerkopstelling. Ik ga deze beknopt omschrijven en daarna uitleggen wat ik wil. Misschien kan jij dan helpen wat ik precies nodig heb.
Ik heb een Telenet router in de garage en overal in huis LAN bedrading. Op de hobbyzolder is het WIFI bereik abominabel (maar er zijn twee LAN-stopcontacten, waarvan ik één gebruik voor de PC). Op de hobbyzolder staat ook een printer, maar die werkt alleen via WIFI (heeft geen LAN-poort). In de tuin is er geen WIFI bereik, maar in het tuinhuis is er wel een stopcontact.
Ik zou dus graag
(1) WIFI bereik hebben voor de printer en voor smartphones/tablets (dual-band !) /eventueel [met minimum één LAN poort voor TV ] op de hobbyzolder en
(2) ik zou graag WIFI hebben in het tuinhuis (achteraan het tuintje op ongeveer 10 meter van het huis).
Samengevat: ik zoek een apparaat (versterker of booster of accespoint) voor op de hobbyzolder én een apparaat voor in het tuinhuis (waar minstens één LAN-aansluiting op zit voor een eventuele bewakingscamera). M'n budget is maximaal 150 €, m'n voorkeur gaat uit naar degelijke merken, goede beveiligingsmogelijkheden en recente technologie.
Graag uw advies.
Met dank bij voorbaat,
Peter
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
access point
-
WiFi-booster
-
WiFi-powerlines