Beantwoorden
RuudVis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste Netweters,

 

Sinds een tijdje (enkele maanden) heb ik regelmatig het probleem, dat mijn iPhone X en iPhone 6s (beiden werken iOS12), wel verbinding maken met het wifi netwerk, maar geen internetconnectie hebben. 

 

Wanneer ik op mijn telefoon in vliegtuigmodes inschakel en weer uitschakel, werkt de internetverbinding in sommige gevallen weer en kan ik gewoon surfen. Na een paar minuten valt de internetverbinding op mijn iPhone weer weg. Op dat moment kan ik wel gewoon via mijn pc (middels UTP verbonden) en Windows Tablet  (verbonden met zelfde wifi netwerk) surfen. Deze lijken nergens last van te hebben.

 

Ook wanneer ik een aparte AccessPoint ( Ubiquiti UniFi AC Pro AP) aansluit op witte Telenet modem en de iPhones verbinding laat maken met dit Wifi netwerk, heb ik hetzelfde probleem.

 

Ik heb van Telenet al een nieuw modem gehad en er is een installateur van Telenet geweest, echter kon deze geen problemen constateren in de verbinding en/of het wifi signaal. Ook hij heeft gezien dat mijn iPhone niet konden browsen, maar wist de oplossing niet. Zou probleem van Apple zijn.

 

Nu geloof ik gelijk dat Apple/iOS12 niet foutloos is :-), maar ik heb geen problemen met internet wanneer ik op andere (niet-Telenet) wifi netwerken zit. Mensen die bij mij thuis op bezoek komen en ook gebruik willen maken van mijn wifi netwerk ervaren (als ze een iPhone hebben), dezelfde problemen als ik. 

 

Vandaag sprak ik iemand op het werk en toevallig kwam het onderwerp wifi ter sprake en hij heeft sinds een tijdje exact hetzelfde probleem als ik. Ook hij heeft een wit telenet modem staan en ook bij hem valt de internetverbinding (niet het wifi signaal) regelmatig weg op zijn iPhone 7 met iOS12. Keer wifi op iPhone uit aanzetten en dan lijkt hij het weer even te doen.

 

Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd, maar begin nu stilaan "out-of-options" te geraken:

 

Wat heb ik gedaan:

- SSID veranderd

- 2.4 uit, enkel 5ghz aan

- 5ghz uit, enkel 2.4 aan

- 2 lossen netwerken voor 2,4 en 5 ghz

- wifi kanalen gecheckt op overlappen (zitten geen andere wifi netwerken in de buurt)

- 2 wifi boosters  aangesloten

- nieuw AccessPoint aangesloten en wifi op telenet moden uitgeschakeld

- google DNS servers handmatig ingevoerd in iPhones

- op iPhone wifi netwerk verwijderen en opnieuw ingeven

- op iPhone de netwerk instellingen gereset

- de iPhone volledig gereset

 

- Tevens Google afgestruind en aantal tips uitgevoerd 

-- locatie voorziening wifi netwerken uitgeschakeld op iPhone

-- Bluetooth uitschakelen op iPhone (zou interferentie kunnen geven op wifi signaal)

-- Datum/tijd automatisch instellen op iPhone uitgeschakeld

 

Wie of wie heeft de oplossing? (nee niet overstappen op Android ;-))

 

Alvast bedankt!

Gr. Ruud

 

 

 

0 Likes
80 reacties
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste @EllenM ,

 

Een iPhone SE heeft niet de gekende problemen zoals de nieuwste iPhones ( XR, XS etc ) .

De nieuwere iPhones hebben een modemchip van Intel. Daar waar de oudere een Qualcomm chip hebben. Het is nu net daar waar het probleem schuilt, nm de nieuwe intel chip ! Er was in ios 12 idd een probleem qua compatibility met de witte telenet HGW modem.  Probleem lag zoals je kan lezen in de eerdere posts, bij een netwerk waar je 1 single SSID hebt op beide bandbreedtes . Door af te wijken van een dual band setup, dus bv slechts enkel de 2.4GHz band of enkel de 5GHz band had je het probleem niet. Dit heeft Apple opgelost in ios 12.2.

 

Het probleem dat jij ervaart staat hiervan los. De volgende stappen kan je eens proberen :

 

a) Ik stel voor om toch eens alle stroom van je telenet modem te halen ( en evt andere AP's ) en voor 30s en terug aan te zetten. Eveneens je mobiel toestel volledig herstarten ( aan/uit knop + home button blijven vasthouden )

b) Indien niet ok zet eens je telenet modem op slechts 1 BB ( bv enkel 2.4Ghz ) . Als dat blijft werken, schakel je de 5GHz bij ( met 1 ssid dan voor beiden ) --> heb je hierna toch terug een probleem, stel dan eens 2 afzonderlijke ssid's in bv ellen_24 en ellen_5 en tracht eens op beide netwerken te werken . Let op 2.4 GHz is 'trager" qua doorvoersnelheid , maar sterker . Dwz dat dit signaal verder rijkt in je woning. 5GHz heeft een zeer grote doorvoersnelheid ) , maar een zwakker signaal . 

c) Heb je nog een probleem en je ervaart dit probleem NIET bij iemand anders ( bv je vriend zijn wifi of .. ) dan stel ik voor dat je de helpdesk van telenet even belt en vraagt of ze een wifi scan doorvoeren  ( dan kunnen ze zien of je geen overlappende channel breedtes hebt met de buren ofzo die conflicteren ).

 

PS Probeer ook eens je bluetooth af te schakelen als je de problemen ervaart...

 

Grtn

SBogaerts
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Ik heb dit probleem ondertussen ook.

3 dagen geleden iOS geüpdatet naar 12.2 en sindsdien zijn de problemen begonnen.

iphone X en witte modem + extender modem. 

Wel WiFi maar geen internet.

op iPhone al alles gedaan om netwerk te vernieuwen. 

Huawei P30 Pro werkt het prima.

 

Dus probleem duidelijk niét opgelost. 

0 Likes
LievenW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
π-DAY! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste @rolelael ,

zoals ik in mijn bericht ( van 22jan) op deze thread aangaf, ik ervaar exact deze problemen op 2 IPhone SE’s sinds december , en sporadisch ook op een IPad pro 9.7 inch. Bij ons hielp het inderdaad wel om tijdelijk 1 van beide bandbreedtes uit te schakelen, en na de IOS 12.2.2 hebben we ook met beide bandbreedtes ingeschakeld geen problemen meer. Maar de problemen zoals door iedereen in deze thread beschreven komen dus wel degelijk bij SE’s voor. Misschien dat de problemen verder reiken dan wat je tot op heden hebt ontdekt? @EllenM , ik stel voor dat je probeert wat er wordt voorgesteld, zo waren wij ook voortgeholpen.

mvg

0 Likes
Luk4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De 3 wijzen! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Ondertussen alle oplossingen die voorgesteld zijn geprobeerd maar probleem met SE en soms ipad air komen gewoon terug na x aantal weken. Dat is nu toch al meer dan een jaar dat ik dit probleem ervaar sinds die witte modem. Voorheen geen probleem. @Suzy Mijn vraag aan telenet is zijn jullie er nog mee bezig of is het end of story? Ik word er niet bepaald gelukkig van.

Spoiler
 

 

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

@Luk4: heb je telenet al eens gecontacteerd?

 

Want je spreekt hier over dat het al meer dan een jaar bezig is ... maar IOS 12 is pas rond 15 september 2018 gereleased. Dus dit heeft niet te maken met ios12 ( waar hier in deze post sprake van is )

 

Als het effectief al zolang bezig is, dan lijkt me er gewoon iets mis te zijn met de modem op zich . Dat zou telenet vanop afstand moeten kunnen zien

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

@Luk4, ik volg @rolelael hierin. Je neemt best eens contact met Telenet op voor jouw probleem, zeker als het al zo lang aansleept.

 

Het probleem uit deze thread is voor Telenet afgesloten. Dit probleem had betrekking op iOS 12 en werd veroorzaakt door een aanpassing bij Apple. Zowel Telenet als Apple hebben gewerkt aan een oplossing, Apple heeft die vervolgens in update 12.2 ingevoerd. 

@rolelael Ik zal het topic sluiten, zodat dit duidelijk is voor alle Netweters. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes