BillyX
Freshman Bijna Allesweter
BillyX
Neem contact met mij op
Lid sinds: 24-04-2020
Ranking
Freshman Bijna Allesweter
18-09-2024
12:02
1
@sb schreef: Ik lees juist dit op Reddit: Apple’s implementation of RCS is based on the industry’s standard. RCS messages aren’t end-to-end encrypted, which means they're not protected from a third-party reading them while they're sent between devices. Source: https://support.apple.com/en-asia/104972 Ik begrijp niet zo goed waar je naartoe wilt? Ja het klopt dat RCS berichten niet end to end versleuteld zijn. Toen de richtlijnen voor het RCS protocol op papier werden gezet was dit helemaal geen issue. Het is zo dat vanaf 2007 de telecom operatoren op zoek gingen om zelf een alternatief te ontwikkelen voor bepaalde berichtendiensten. Op die manier bleven ze 'heer en meester' over de communicatielijnen wat in die tijd nog veel geld opleverde. Een jaartje later begon de overkoepelde groep van de telecom operatoren GSMA aan de slag om de richtlijnen van RCS op papier te zetten. Jammer genoeg ging deze vooruitgang zo traag dat er maar weinig van in huis kwam. Er werden zelfs soms kleine aftakkingen van deze standaard opgericht zoals RCS-e,... Door al deze verschillende standaarden kwam er toch geen echte standaard naar voren met als gevolg dat zelfs in 2015 er weinig operatoren interesse hadden om een zware investering te doen om één of ander RCS te implementeren in hun netwerk. Ondertussen hield Google de markt van RCS nauwlettend in het oog. Zij hadden en hebben namelijk een zwaar probleem. Praktisch elke berichtendienst applicatie dat ze hebben ontworpen voor hun Android toestellen zijn gefaald. Gebruikers installeren liever een applicatie van derden dan de standaard berichten app op een Android telefoon. In 2015 neemt Google het bedrijf Jibe over. Jibe zorgde ervoor dat allerlei RCS standaarden toch min of meer goed met elkander konden communiceren ongeacht zelfs de operator. Vier jaar later implementeerde Google RCS in Android. Het enige wat nu nog moest gebeuren is om gebruikers te overtuigen om de standaard berichten applicatie te gebruiken in plaats van bv. de nu bekende berichtendiensten zoals Signal, Whatsapp, Telegram, Messenger,... Maar vooraleer dit een succes zou kunnen worden zou het ideaal zijn als iPhone gebruikers ook met hun berichtendienst iMessage RCS berichten kunnen versturen. Er werd een campagne gelanceerd #GetTheMessage om Apple te overtuigen om RCS te implementeren. Maar zonder resultaat. In 2022 zei Tim Cook zelfs nog dat er geen vraag is van hun gebruikers dat Apple tijd en energie steekt om ondersteuning van RCS te realiseren. Maar in november 2023 kondigde Apple uit het niets aan dat ze volgend jaar RCS zullen ondersteunen via een software update. De reden van deze plotseling ommekeer is onduidelijk. Waarschijnlijk heeft de Digital Markets Acts hier wel iets mee te maken. Deze EU wetgeving dwingt Apple een beetje om hun software meer en meer open te stellen. En ja...RCS is niet end to end versleuteld tussen een iPhone en een Android toestel. Google heeft er zijn eigen draai aangegeven om een versleuteling in RCS te steken. Op zich niet zo vreemd want eigenlijk alleen Google (lees Android gebruikers) konden gebruik maken van RCS. Maar nu zit er een nieuwe speler op het spelbord. Apple ondersteunt de laatste versie van RCS-e die dateert van eind 2019, deze staat bekend onder de naam RCS UP v2.4. Apple heeft zich al een tijdje uitgesproken om samen met de GSMA te overleggen van hoe end to end versleuteling en andere verbeteringen kunnen worden toegevoegd aan RCS. Het is goed dat er nu gewerkt wordt met een standaard en dat die standaard langzaam maar zeker verbeteringen krijgt die we de dag van vandaag als normaal beschouwen. Door een standaard te volgen kunnen de operatoren ook volgen met hun investeringen en implementaties. Zelfs Google heeft nu al bevestigd om samen mee te werken aan een nieuwe standaard. Eénder hoe...of deze RCS nu end to end beveiligd is of niet. Het is een grote stap voor zowel iPhone als Android gebruikers. Ja er zijn best nog vele tekortkomingen. Veel operatoren moeten nog de ondersteuning implementeren voor RCS. Maar dankzij Apple gaan ze dat nu wel doen. Er is nu eindelijk een degelijk alternatief mogelijk voor een nieuwe berichtendienst die out of the box werkt met elke telefoon. Want hoe gek is het eigenlijk niet dat de eerste stap die de meeste Android gebruikers doen is een berichtendienst van het bedrijf Meta te installeren?! Je kan deze implementatie van RCS alleen maar toejuichen.
... Meer weergeven
17-09-2024
11:31
1
Wens je meer informatie over RCS dan kan je op de volgende Telenet pagina terecht: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebruiken/berichten-sturen-via-rcs?multisolution_attribute=aanzetten Maar nogmaals...na installatie van iOS 18 werkt het gewoon meteen. De mogelijkheid om RCS berichten te versturen staat standaard aan en werkt meteen via Telenet. Je verkrijgt de bekende ontvangstmeldingen, eventueel een leesbevestiging en ook de typ indicator werkt wanneer je berichten uitwisselt met iemand die geen iPhone heeft. De volgende operatoren ondersteunen op dit moment RCS volgens Apple: BASE, Proximus, Telenet. De grote afwezige is voorlopig Orange, maar ik vermoed dat dit snel wordt rechtgezet aangezien ze RCS al wel ondersteunen. Maar dit zegt genoeg van hoe ze de ontwikkelingen van de voorbije tijd van Apple hebben gevolgd. Overigens die lijst van Apple is niet compleet. Mobile Vikings ondersteunt standaard ook al met iOS 18 RCS berichten.
... Meer weergeven
17-09-2024
10:48
Het werkt gewoon meteen na het installeren van iOS 18. Een nieuwe carrier update met de nieuwe instellingen hiervoor zit gewoon standaard in deze update.
... Meer weergeven
04-09-2024
04:52
@MartijnS schreef: Alle Telenet klanten die nog verbinding maakten met het 3G netwerk in de afgelopen maanden zijn persoonlijk aangeschreven en verwittigd. Hmm vreemd want ik heb niets gekregen net zoals vele andere die dagelijks nog op 3G zitten. Maar alle gekheid op een stokje. Hier wordt een beetje gereageerd alsof Telenet straks verantwoordelijk is voor het feit je geen verbinding meer hebt. Naast een informatiecampagne kunnen en zullen de telecom operatoren niet veel meer doen. Het is tenslotte jouw eigen verantwoordelijkheid of dat van bv het bedrijf dat je alarmsysteem beheert om te controleren of je apparaten alleen maar werken op 3G of niet.
... Meer weergeven
03-09-2024
11:18
2
@luc55 schreef: Volgens info zouden ze af en toe 3g hebben uitgezet om te zien wie er overschakelt naar 2 g Wat voor een onzin verhaal is dit. 🙄
... Meer weergeven
22-08-2024
16:49
Bij mij is dit al de derde week dat ik problemen heb met het bekijken van YouTube video’s. ( Premium gebruiker)
... Meer weergeven
18-08-2024
10:03
1
Uiteraard kan ik dit probleem alleen maar beamen zoals de rest. YouTube werkt niet meer zoals voorheen voor Telenet gebruikers. Het probleem wordt al bijna *twee* geweken gemeld op diverse social media kanalen zoals forums, Reddit, X,… Wat me hierbij vooral stoort is de houding van de Telenet helpdesk. Als er bv. op X zoveel meldingen zijn dan moet je hiermee toch aan de slag gaan, niet? Maar sommige Telenet helpdesk medewerkers behandelen hun klanten zelfs nog gisteren als ‘dommeriken’. In een periode waarbij elke verstandige ‘dommerik’ bekijkt hoe hij/zij die fiber kabel tot in het huis krijgt is dit niet zo’n verstandige keuze. Het aanbod van internetleveranciers is dankzij die fiber nog nooit zo groot geweest. Maar geen probleem hoor…blijf maar investeren in die nutteloze ‘Check & Smile’ ipv je klanten serieus te nemen en duidelijk te communiceren over het probleem. Oh en voor ik het vergeet voor sommige Telenet helpdesk medewerkers. Ik heb ‘Check & Smile’ net nog eens uitgevoerd en volgens die test is alles in orde. Geen problemen met YouTube voor mij dus. 😔
... Meer weergeven
03-08-2024
16:57
1
@luc55 schreef: Best dat je door geeft aan telenet https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html Telenet had beter een eigen chat applicatie met ticket systeem geïmplementeerd in hun MyTelenet app in plaats van te investeren in Check and Smile. Zo kunnen de niet whatsapp gebruikers ook eenvoudiger de helpdesk bereiken. 😉
... Meer weergeven
03-08-2024
08:19
3
Ik begrijp het ook niet dat Telenet hier zoveel geld aan verspilt. Er zijn zoveel verbeteringen aan hun platform mogelijk of beter gezegd nodig dan alle Vlaamse bushokjes vol te hangen met die Check and Smile posters. Het brengt voor de meeste gebruikers niets op. Er zijn zat alternatieven om vergelijkingtests uit te voeren. Check and Smile vertelt zelfs nog niet in alle situaties dat je een verouderde modem hebt of een ping resultaat hebt dat bedroevend is en best door een technieker nagekeken kan worden. In feite kan Telenet in veel gevallen zelf proactief handelen. Maar dat kost hun werk om te verifiëren of hun materiaal wel degelijk werkt. En niet te vergeten…wanneer iemand in je gezin zijn/haar profiel zodanig heeft ingesteld op het strengste privacy niveau dan ben je er helemaal niets mee. Bizar…je privacy opgeven om je modem en wifi uit te testen. Neen dank je. Als dit het antwoord is om de klanten beter te bedienen na hun moeilijke 2 jaren van slechte dienstverlening met hun overstap van IT systeem dan is dit wel bedroevend. Men had beter geïnvesteerd in hun Telenet TV app, betrouwbaarheid, dekking 5G, MyTelenet omgeving,… noem maar op i.p.v. een app dat je een vals gevoel geeft.
... Meer weergeven
31-07-2024
15:40
3
De datasim kan gewoon als eSIM worden ingesteld via de MyTelenet app. Dit was al mogelijk van dag 1 wanneer Telenet de eSIM lanceerde. Als ik me goed kan herinneren heb ik toen de activatiecode toen via mijn mobiel nummer gekregen. Wat op zich geen probleem uiteraard is. Ik had mijn ervaringen hier gedeeld: https://www.netweters.be/t5/Aankondigingen/eSIM-voor-smartphones-komt-eraan/td-p/184122/page/7#M646
... Meer weergeven
31-07-2024
15:25
We leven in een digitale wereld en ja de papieren versies van zulke bladen verdwijnen nu éénmaal. Echter zoals @WG94 al aangaf kan je digitaal veel vinden. Je wordt zelfs geregeld via email op de hoogte gehouden van wat er nieuw in het aanbod is. Maar héél eerlijk...Streamz is zeker en vast niet de moeite. Toegegeven dat zal voor iedereen wel een persoonlijke voorkeur zijn maar toch. De app is niets meer dan een opgepimpte VTM Go app met bijzonder weinig informatie. Dan zwijgen we nog maar over de beeld- en audiokwaliteit. Als deze basisvoorzieningen voor een video streaming app er al niet is dan kan je je afvragen over er wel geregeld voldoende nieuwe content beschikbaar komt. Niet dus... Laten we ook niet vergeten dat Streamz best duur is voor het aanbod dat je krijgt. Van de Vlaamse Netflix is al lang geen sprake meer. Ik denk dat er vele andere betere opties zijn.
... Meer weergeven
25-07-2024
19:59
2
Je vraagt dus in feite een eSIM waarbij je data en telefoongesprekken/sms’en kan versturen? De meeste eSIM’s zijn enkel met data wat voor vele volstaat. Je berichten kan je versturen met die data als je gebruik maakt van iMessage, Whatsapp, Telegram of eender welke berichten app die het mobiele datanetwerk gebruikt. Je contactpersonen kunnen je nog steeds bellen op je vertrouwde Telenet nummer. Als je niet opneemt dan kost dit jouw helemaal niets. Op een gepast moment kan je terugbellen met FaceTime, Whatsapp (audio) of eender welke telefoon/video app die het mobiele datanetwerk gebruikt. Maar als je toch overtuigt bent om een eSIM te kopen dat zowel data als een lokaal telefoonnummer heeft dan kan je eventueel eens kijken naar: https://www.airhubapp.com/esim-detail/Global-8GB-Data-Voice-and-Text-30Days Maar om eerlijk te zijn kan je beter indien je toch voet bij stuk houdt om een lokaal telefoonnummer te hebben ter plaatse gewoon een traditioneel SIM kaartje te kopen ipv eSIM. Deze zijn op die plekken ter plaatse goedkoper.
... Meer weergeven
03-07-2024
10:20
4
@marcel3X schreef: Als jullie verder gelezen hadden, is er ook nog een daglimiet voor België van 10GB en een EU daglimiet van 1,8GB 😂😂😂 Maar 't wel unlimited noemen, wettelijk mag dit toch niet... Is dat zo? Ik denk het niet. Ze zeggen dat je met Unlimited ongeveer 10GB per dag hebt. Wat gewoon klopt. 10GB x 30 dagen is 300 GB. 😉 Dezelfde redenering gaat op voor de EU limiet. Ik lees nergens dat er een harde limiet per dag is voor zowel in België als in de EU. Voor de rest ben ik volledig akkoord met de opmerkingen van de andere. Waarom zit toch in deze (dure) pakketten nog steeds geen Telenet One Number? En waarom koppig blijven doen met het onderscheid van de EU en België. Dat blijven toch conservatieve gedachtes...
... Meer weergeven
01-07-2024
14:18
@Master-Magic schreef: @BillyX Weet dat ze werken vanuit het horizon platform en van daaruit aanpassingen doen, Het Horizon platform heeft niets te maken met hoe de ontwikkelingen op iOS, iPadOS en tvOS evolueren. Dat platform levert het framework op maar de user interface en de gebruikerservaring kan men naar wens ontwikkelen. Echter daar wringt het schoentje omdat Telenet kiest voor de programmeeromgeving ‘Flutter’ voor hun apps. Dit is een cross-platform ontwikkelingstool dat niet ideaal geoptimaliseerd is voor het Apple platform.
... Meer weergeven
01-07-2024
12:15
@LordCoeCoe schreef: Dus Telenet en anderen moeten denk ik iets doen om dat te ondersteunen, gebeurt denk ik niet automatisch. Klopt. Ze moeten hun netwerkaanbiedingen updaten met de nodige gegevens van hun RCS server. In principe zou dat snel kunnen aangezien ze (Telenet) al ondersteuning bieden voor RCS. Maar tot op heden is dit (voor iOS 18) nog niet gerealiseerd.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 08-11-2024 15:12 | |
1 | 07-11-2024 08:16 | |
1 | 07-11-2024 07:17 | |
1 | 06-11-2024 12:46 | |
2 | 06-11-2024 11:31 | |
2 | 06-11-2024 08:45 | |
1 | 05-11-2024 18:23 | |
4 | 17-10-2024 04:37 | |
5 | 22-09-2024 10:15 | |
1 | 18-09-2024 12:02 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
2009 | 17-10-2024 04:37 | |
1616 | 17-09-2024 11:31 | |
733 | 25-05-2024 11:37 | |
1601 | 17-02-2024 11:49 | |
3196 | 10-12-2022 17:06 |