BillyX
Freshman Bijna Allesweter
BillyX
Neem contact met mij op
Lid sinds: 24-04-2020
Ranking
Freshman Bijna Allesweter
01-07-2024
09:11
1
@patrick37 schreef: @Jari_Opsomer Wat de reden is kan ik je niet zeggen kan je enkel maar zeggen dat Telenet zelf hier niet echt mee kijkt. Bwa...echt waar is dit nu ook niet. @HaroenR kijkt regelmatig wel mee naar dit forum. Hij staat in nauw contact met het ontwikkelingsteam hiervan. Ik heb hem al diverse keren geattendeerd op de slechte UI en gebruikerservaring van de Telenet TV app op de Apple TV. Maar echt aandacht schenken ze er jammer genoeg niet aan. Dat de reviews van de Telenet TV app op het Apple platform bedroevend zijn, is dan ook het resultaat om de Apple platformen stiefmoederlijk te behandelen. Maar luisteren doen ze niet...ze blijven koppig. De reden mag voor mij duidelijk zijn. Ze maken gebruik van een cross platform programmeeromgeving die meer de focus heeft op de andere platformen. Ik heb het al meermaals gezegd en blijf het zeggen. Het ontwikkelingsteam dat zich inzet voor de Apple TV app heeft ofwel een nieuwe manager nodig of moet compleet vernieuwd worden. Zeker als je weet dat de toekomst van TV kijken meer en meer via de apps gaat zijn.
... Meer weergeven
25-06-2024
08:39
@robrecht2024 schreef: CH8568LG ergens werd vermeld dat je 1 pod via kabel moet verbinden met de modem, is dit enkel nodig tijdens installatie/registratie of erna ook? Zowel tijdens als na de registratie moet je bij deze modem 1 pod verbinden via de UTP kabel. Dat komt omdat bij gebruik van de pods met deze modem het wifi signaal hiervan wordt uitgeschakeld. Als je gebruik maakt van deze pods dan raad ik je aan om je modem gratis te laten omruilen. Geef Telenet een telefoontje of ga eens naar een winkelpunt en leg de situatie uit. Ze zullen je waarschijnlijk de nieuwe f@st modem meegeven. Die modem fungeert dan ook als een extra pod zodat je wifi dekking veel beter zal zijn dan in je huidige situatie.
... Meer weergeven
20-06-2024
19:20
Bizar dat jij zulke vragen vraagt stelt terwijl je telkens zelf in de naam van Telenet spreekt. 🧐 @TELEMOB schreef: Ik vraag me af hoe dat gaat gebeuren als we 3G uitzetten Is het zodat onze klanten wakker worden… Maar om te antwoorden op je vraag hoe het gaat gebeuren… @TELEMOB schreef: of gaat regio per regio en zo ja waar we beginnen we daar aan De uitschakeling zal inderdaad stapsgewijs per regio gebeuren. De vrijgekomen frequentieruimte zal met de nieuwe apparatuur voor het 4G en/of 5G spectrum worden. Een grote impact van het uitschakelen van 3G wordt er voor de klanten niet verwacht. Het jaarlijkse mobiele dataverbruik via 3G bedraagt net iets minder dan 2%.
... Meer weergeven
11-06-2024
14:37
1
@janne_man schreef: Een veronderstelling als je IOS 18 hebt: zou het kunnen dat je geen signaal ontvangt bij het binnenkomen van een RCS bericht en wel van een SMS bericht? Laten we het aub niet ingewikkelder maken dan het is. iOS 18 is gisteren voorgesteld en zal pas voor 95% van de gebruikers beschikbaar zijn eind september. Die andere 5% zijn ontwikkelaars en ongeduldige tweakers die kunnen leven met het vreemde gedrag van beta's. De RCS functionaliteit van iOS 18 zit gewoon geïntegreerd in de berichten app, net zoals de traditionele SMS/MMS. De meldingen hiervan worden allemaal exact hetzelfde behandeld. Voor het geluid is er geen onderscheid tussen SMS, MMS, RCS en iMessage, visueel kan je dit wel zien. Het feit is dat je gewoon diverse mogelijkheden hebt om berichten en beltonen stil te houden van bepaalde contactpersonen. Dergelijke instellingen kunnen zelfs tijdsgebonden of plaatsgebonden geautomatiseerd worden. Zonder echt meer informatie is het niet zo eenvoudig om exact te zeggen waar het probleem exact is. Het blijft gewoon een wilde gok. De beste raad is dat hij/zij eens wat informatie vraagt bij een ervaren persoon die de iPhone echt eens onder handen kan nemen. En nog een leuk weetje...voorlopig krijg ik, als ontwikkelaar RCS niet aan de praat met iOS 18 b1 op diverse toestellen. Die functionalteit zit er nog steeds niet in. Dat zal waarschijnlijk later met een andere beta versie worden toegevoegd.
... Meer weergeven
03-06-2024
19:04
1
Ik hoop persoonlijk dat Streamz zo snel mogelijk verdwijnt. Het aanbod bestaat vooral uit tienerseries van een bedenkelijk niveau. En als er dan als eens goede series opstaan (HBO) dan mis je de fantastische beeld- en geluidskwaliteit. Streamz ondersteunt geen HDR laat staan Dolby Vision en het geluid is altijd maar een stereo signaal. Onbegrijpelijk dat de dag van vandaag nog DD5.1 of Dolby Atmos wordt ondersteund. Daarbij moet even ook nog gemeld wordt dat Streamz een zware compressie toepast op het beeldmateriaal wat de beeldkwaliteit nog teleurstellender maakt. Zulke beperkingen zorgen ervoor dat Streamz totaal geen leuke TV belevenis oplevert. Van de Vlaamse Netflix is al lang geen sprake meer. Weg ermee! 😉
... Meer weergeven
03-06-2024
11:24
Maak je toevallig ook geen gebruik van een ‘Focus’ mode? Misschien worden de berichten bij die ‘Focus’ mode stilgehouden voor (bepaalde) contactpersonen. Zie: https://support.apple.com/nl-be/guide/iphone/iphd6288a67f/17.0/ios/17.0 Nog een leuke tip. Zet je volume vast voor beltonen en meldingen. Die kan je realiseren door naar ’Instellingen’ te gaan en op ‘Horen en voelen’ te tikken. Stel daar je gewenste volume in voor de ‘Beltonen en meldingen’ en schakel de functie UIT voor ‘Wijzig met knoppen’. Op die manier zal het volume voor de beltonen en meldingen steeds hetzelfde zijn ook al wijzig je het volume tijdens het normaal gebruik van je iPhone. Je kan dan enkel het volume hiervan wijzigen door terug naar het Instellingen menu te gaan. Zie: https://support.apple.com/nl-be/guide/iphone/iphb71f9b54d/17.0/ios/17.0
... Meer weergeven
01-06-2024
07:52
@ikeirc schreef: Ik vermoed dat het is opgelost ; heb in instellingen/meldingen - siri ‘kondig meldingen aan’ geactiveerd en dat blijkt te werken. Hartelijk dank voor jullie suggesties. Blij te horen dat je probleem is opgelost. Echter het probleem zou eerder toch iets met je volume instellingen te maken hebben gehad... De zogenaamde oplossing 'Siri: Kondig meldingen aan' is een functie die helemaal iets anders realiseert. Deze instelling wanneer deze is ingeschakeld zorgt ervoor dat Siri inkomende berichten, oproepen of notificaties gaat voorlezen wanneer je gebruik maakt van een hoofdtelefoon of CarPlay. Meer informatie kan je hier vinden; https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph838fd6fd4/ios
... Meer weergeven
29-05-2024
08:01
Ongeacht of dit heuvel misschien een persoonlijk probleem kan zijn vind ik ook wel dat de betrouwbaarheid van de Telenet diensten *fors* verbeterd moet worden. Om de haverklap ligt bijvoorbeeld de MyTelenet app eruit of kan je soms gedurende uren niet inloggen en noem maar op. Dat is best frustrerend als je op die app moet rekenen voor het beheren van je eSIM. Tracht soms maar eens in een weekend je eSIM over te zetten naar een ander toestel… Aangezien ik geen mail diensten van Telenet gebruik heb ik geen ervaringen met de betrouwbaarheid van die webmail. Maar ik kan me best voorstellen dat deze ook ondermaats is. Op dit vlak zijn er best nog wel wat werkpuntjes voor Telenet.
... Meer weergeven
25-05-2024
11:37
2
eSIM voor de Apple iPads (of andere tablets) wordt gewoon ondersteund. Via de MyTelenet app installeer je de eSIM zo op je iPad. Sterker zelfs…moest je een nieuwe iPad Air of iPad Pro van 2024 kopen dan kan je deze enkel gebruiken mits eSIM vermits deze geen fysieke SIM slot meer hebben.
... Meer weergeven
16-05-2024
08:22
@fred67 schreef: Sinds een aantal weken valt het me op dat de user interface trager werkt op de tv-box. menu’s werken trager. Ja klopt. Ik heb dit ook al een tijdje ondervonden. Die snelheid dat de TV Box oorspronkelijk had bij zijn release is ver zoek. Het frustreert me enorm en daarom gebruik ik steeds meer en meer de Telenet TV app op de Apple TV. Het enige nadeel hiervan is dat er nog enkele schoonheidsfoutjes inzitten en de UI niet zo goed is ontworpen. Hopelijk komt hier snel wat beterschap in met een nieuw ontwikkelingsteam die de Apple TV eindelijk eens serieus neemt.
... Meer weergeven
16-05-2024
08:10
@LordCoeCoe schreef: Werken de wifi pods zelfs met de witte modem? Zou een beetje raar zijn om me wifi pods te geven terwijl ik een modem heb dat er niet mee kan werken. Ze werken er wel mee. Maar je ervaring gaat dag en nacht verschil zijn met de nieuwe modem. Die modem fungeert namelijk ook als een wifi pod, terwijl jouw oude modem wifi volledig uitschakelt bij zichzelf. Mijn ervaring is dat wanneer je deze vraag telefonisch stelt er geen enkel bezwaar gaat zijn voor een omruiling van de modem. Je hebt immers een terechte reden.
... Meer weergeven
10-05-2024
15:17
2
@Bjarne schreef: @BillyX dankjewel om dit te melden, we houden het in de gaten. Zodra we voldoende voorbeelden hebben om er een algemeen onderzoek voor te starten, geven we @BillyX Ondertussen hebben we doorgekregen dat het aangepast is. Vanaf nu zal je terug een verschil zien bij het verbruik in MB en GB op MyTelenet. Klopt…ik heb dit (schoonheids)foutje al een tijdje niet meer gezien. 👍
... Meer weergeven
21-04-2024
15:55
En ik geef maar mee dat wanneer een Telenet medewerker hier een statement maakt dat er een bepaalde storing is, dat er nadien ook een melding gemaakt van mag worden of deze is opgelost of niet. Het maakt me niet uit welke Telenet medewerker dit rapporteert. Jullie kunnen via de interne kanalen aan zulke informatie komen. Zeker wanneer jullie weten dat er een storing is. Misschien had je beter getracht om te weten of het probleem nog bestaat of niet en dit hier te melden in plaats van die educatieve opleiding over dit forum. Mensen zitten soms met problemen en verspillen uren aan tijd aan hun troubleshooting. Dit probleem kan gewoon nog altijd bestaan bij jouw, bij mij, bij iedereen. Of bel jij elke 5 minuten naar jezelf om dit te testen? Neen…bereikbaarheid is toch de dag van vandaag belangrijk. Als dan Telenet meldt dat er een probleem mee is, dan is het ook een kleine moeite om hier (dagen) later meer duidelijkheid over te scheppen.
... Meer weergeven
21-04-2024
15:29
@LaurenceDDW schreef: Hey BillyX, ik snap dat je graag via deze weg op de hoogte gehouden wil worden. Dit is echter niet de klantendienst van Telenet, Sorry maar wat voor een gezever antwoord is dit @LaurenceDDW ?? Is de persoon @ChristofM nu een medewerker van Telenet of niet? Indien niet wat voor een informatie deelt die hier dan? Als hij wel effectief een medewerker is dan is het een kleine moeite voor hem om na zijn melding van een storing, hier terug feedback over te geven.
... Meer weergeven
21-04-2024
05:06
@luc55 schreef: Het probleem zou moeten opgelost zijn Wie zegt dat? Een medewerker zoals @ChristofM laat hier doodleuk weten dat er problemen zijn met de eSIM. Wat en wie er getroffen is laat hij in het ongewisse. Sterker nog, enkele dagen later nog steeds geen feedback terug van hem. En dat voor een medewerker bij een telecommunicatiebedrijf 🫣 Neen, we kunnen niet zeker weten of echt alle problemen hiermee opgelost zijn. Het is niet omdat bv. jij en en ik geen storingen ondervind met het gebruik van de eSIM dat deze recente problemen zijn opgelost. Kortom de communicatie van Telenet moet gewoon beter!
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 08-11-2024 15:12 | |
1 | 07-11-2024 08:16 | |
1 | 07-11-2024 07:17 | |
1 | 06-11-2024 12:46 | |
2 | 06-11-2024 11:31 | |
2 | 06-11-2024 08:45 | |
1 | 05-11-2024 18:23 | |
4 | 17-10-2024 04:37 | |
5 | 22-09-2024 10:15 | |
1 | 18-09-2024 12:02 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
2011 | 17-10-2024 04:37 | |
1616 | 17-09-2024 11:31 | |
733 | 25-05-2024 11:37 | |
1601 | 17-02-2024 11:49 | |
3198 | 10-12-2022 17:06 |