Even updaten met correcte info ( case net laten aanmaken, hopelijk via Telenet , aangezien het niet i.o geraakt ) . maar dan hebben jullie correcte info ( want in het begin was ons niet alles 100 % duidelijk wat exact t probleem was 😞 We hebben momenteel een probleem waar we niet uitgeraakt zijn met jullie 1ste/2de lijn support. Ik heb een eigen domain tfabrixxxxxxxxx.be ( masked met xxxxxx voor forum ) bij een andere provider dan Telenet. Ik heb bij hen 1 fixed ip waarachter mijn mailserver hangt. Dit ip address is xx.94.110.119 . Achter dit ip steken verschillende fqdns ( webmail.tfabrixxxxxxxx.be , cpanel.tfabrixxxxxxxx.be en mail.tfabrixxxxxxxx.be alsook www.tfabrixxxxxxxxxxx.be ). Cpanel en webmail/site zijn accessible via ons business wifi netwerk. Wanneer we echter een imap connectie opzetten naar mail.tfabrixxxxxxxxx.be ( config is ok ) op poort 993 dan krijgen we een connection error. Dit is niet op 1 toestel maar op alle devices diewe verbinden met het business network ( zowel op de prive wifi als de klantenwifi ) . Switchen we op onze gsm naar data only via 4G ( proximus ) dan werkt het prima. Connecteren we de laptop via een mobiele hospot = ook ok. Dus het zit wel degelijk op het Telenet netwerk. Ik heb wel gezien dat het ip address op een blacklist staat bij http://www.uceprotect.net/ ( L2 en L3 listed ). onze hoster is daarmee bezig. Mogelijks gebruikt telenet hier ook ergens gebruik ( dns block ? ) van maar dat verklaart dan niet dat we wel andere sites die ook pointen naar dat zelfde ip, wel accessible zijn en dus niet via poort 993 voor inkomend en 465 uitgaand. Om het nog ingewikkelder te maken ; thuis over een telenet prive abonnement ; geen issue . Lijkt me dus ook nog eens account gerelateerd ( of mogelijks enkel op business networks ) . Connectie heeft ook altijd gewerkt en sinds een paar weken dus niet meer. Dus even kort , het gaat specifiek om de imap connectie ( dus niet http/https verkeer ) --> ik heb jullie input voor dns swicth uiteraard ook getest en met schommelende successen helaas. Soms is het probleem dan idd van de baan ( op iphone idd dan i.o , maar op een samsung en laptop, wisselend ) bijkomstig, als we een vpn connectie opzetten ( betalende vpn service) dan is er ook geen issue Dus ik denk ook idd dat het puur Telenet wise is, en dan een block ergens voor Business klanten En we hebben geen safespot abbo ( dus niet actief ) = nagekeken Geen speciale settings in het business panel ( zowel bij deprive sectie, als de publiekelijke wifi config voor klanten ) . UPNP Staat aan , alsook ipv6 firewall ( geen ipv4 instellingen blijkbaar zichtbaar ). Zou dat er trouwens iets mee te maken hebben dat onze modem al ipv6 staat ? regs
... Meer weergeven