Ik krijg een valse rekening gepresenteerd van 330 euro voor mobiel verbruik van 5512,734 MB op de gratis data sim. Niet slecht hé. Ik weet echt niet of dat om te lachen of om te huilen is. Vrijdagnamiddag, iets na 5 uur heb ik nog eens het klachtenformulier ingevuld. Ziehier de inhoud. Toevoegen aan mijn openstaande klacht van een nog niet opgelost probleem. Op 31-01-2025 (sic) heb ik van de Ombudsdienst Telecommunicatie een brief gekregen per e-mail waarin Telenet het volgende meldt: "Helaas is er een IT probleem gaande op het klantnummer van de heer .... waardoor het verbruik dat normaliter inbegrepen is in zijn bundel wordt aangerekend. Dit IT probleem is momenteel nog in onderzoek en wij doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Om alvast een minnelijke schikking te kunnen bekomen in dit dossier zullen wij ons engageren om de eerstvolgende werkdag na iedere aanrekening de aanrekening van de klant te bekijken en te corrigeren, dit zolang het IT probleem lopende is." Hierover heb ik twee verzoeken: 1. Waarom heeft Telenet deze verbintenis niet uitgevoerd bij de laatste afrekening? Wat buiten mijn bevoegdheid valt en mij dus niet aangaat: is er maar één medewerker die dat opvolgt en loopt het dan verkeerd als die medewerker er niet is? 2. Als Telenet schrijft "wij doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen", dan is dat een grove onwaarheid. Ik verzoek Telenet om dus dat ernstig te nemen en mij zelf een boete voor te stellen die Telenet mij betaalt per dag dat het niet in orde komt. Een redelijke termijn voor zo een probleem is twee maanden, tot daar aan toe dat het er drie worden. Een termijn die overeenkomt met een normale zwangerschap is hier onredelijk en getuigd van alles behalve van professionaliteit. U beste eerste lezer, bent spijtig genoeg de pispaal die alles moet opvangen. Geef het gezeik door naar de onbekwame ergens boven u. Met vriendelijke groeten, Ik heb nu nog twee dagen om te betalen. Vermits ik protest aangetekend heb tegen de eerste vals aanrekening, blijft dat protest lopen voor alle volgenden. Dus hoe meer dat ze zeveren hoe meer het in het honderd loopt. Ofwel schiet de bevoegde dienst wakker of anders krijg ik over drie dagen een eerste gratis aanmaning. Een week later wordt het een stuk plezanter want dan sturen ze een te betalen aanmaning. Dat ze maar doen. Op dat ogenblik laat ik pas mijn dossier heropenen bij de Ombudsdienst Telecommunicatie. Het zou me niet verwonderen dat een paar bonobo's bij Telenet de (on)deugden van domme patronen (zogezegde AI) ontdekt hebben en denken van weer eens een besparing te doen door het werk van mensen met verstand te vervangen door een fout programma (uiteindelijk is het huidige AI fout en zal altijd fout blijven in bepaalde gevallen). Omdat Telenet dit probleem niet wil oplossen, en omdat Telenet niet doet waartoe Telenet zichzelf toe verbonden heeft, verlang ik van Telenet een vergoeding. Ik laat het aan de wijsheid (?) van Telenet over om het bedrag van deze vergoeding voor te stellen. Door mijn open reactie nu, wat ik in eerste instantie niet van plan was om te doen, acht ik het niet uitgesloten dat nu iets sneller gaat gaan. Daarom beste moderatoren (geen @ voorgezet om geen aandacht te trekken), doe alsof je dit niet gelezen hebt en doe geen interne communicatie.
... Meer weergeven