Area57
Freshman Bijna Allesweter
Area57
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
06-12-2016
23:07
|
Lid sinds: 16-07-2014
Datum laatste bezoek: 06-12-2016 23:07
Ranking
Freshman Bijna Allesweter
28-03-2019
12:53
1
Met jouw hulp het probleem met mijn Dell printer/scanner opgelost. Ik kon niet meer scannen naar mail... Telenet had het ip-adres gewijzigd... THX!!!
... Meer weergeven
10-03-2019
14:38
1
Ik heb het probleem voor gehad met een Samsung smart TV die gebruikt maakt van een One Connect box. De smart tv zelf heeft geen aansluitingen, alles verloopt via de one connect box die via 1 kabel naar de TV loopt. Na vier jaar weigerde de one connect box plots om de licentie van HDCP nog af te leveren aan de digibox. Het probleem lag wel degelijk aan de One Connect box en niet aan de digicorder, al is het wel te zien hoe je het interpreteert. Telenet steekt een licentie in zijn digicorders waarvan geweten is dat er veel problemen mee zijn... Zowel Telenet business als Samsung hadden geen oplossing voor dit probleem of het is te zeggen Samsung had er wel 1: een nieuwe one connect box van meer dan 400 euro. Wanneer men weet dat een gelijkaardig tv nog een marktwaarde heeft van 700-800 euro leek mij dat geen aanvaardbare oplossing. Ook het vervangen van een perfect werkende TV uitgezonderd de HDCP kon ik niet over mijn hart krijgen. Tijdelijk loste ik het probleem op door gebruik te maken van een scart naar hdmi converter. Maar wat is het nut van een digitale tv met een analoog signaal? Na vele discussies met Samsung en het afschuimen van internet fora bestelde ik een HDMI splitter via Amazon die overkwam van Amerika. De niet recente en sommige Chinese splitters strippen de HDCP (wat niet de bedoeling was). Het is dus wat geluk hebben met het model. Maar via deze weg was het probleem wel opgelost voor 18 euro... De splitter die ik bestelde: ViewHD 2 Port 1x2 Powered HDMI Mini Splitter for 1080P & 3D | Model: VHD-1X2MN3D https://www.amazon.com/gp/product/B004F9LVXC/ref=ppx_od_dt_b_asin_title_s00?ie=UTF8&psc=1 Mijn post op het samsung forum: https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio-Video/SOLVED-Samsung-smart-TV-HDCP-protection/td-p/939972
... Meer weergeven
27-01-2019
23:12
1
Pukkode staat in Telenet informatie , had ik vergeten ...
Dank voor antwoord en misschien tot de volgende keer
Mijn telenet klantennummer is aangesloten sinds het jaar 2000 ! echt waar
... Meer weergeven
05-01-2019
12:03
ok ik zal dit proberen en als ik ergens vast zit een andere topic openen alvast bedankt
... Meer weergeven
03-01-2019
19:35
Het is niet de simkaart die 4g is, wel het toestel. Om een bepaalde frequentie te hebben en te kunnen gebruiken zijn er twee voorwaarden nodig: het toestel moet die frequentie ondersteunen en de zender waarop je toestel door toedoen van de simkaart wil aansluiten moet ook die frequentie ondersteunen. Maar elke gsm zender heeft een beperkt aantal signalen die kunnen aangesloten worden. Je kan best in een zone zitten met een zeer sterk 4g signaal en toch kan jet niet aansluiten omdat er teveel zijn die willen communiceren. In principe kon je de sim kaart van een dongle in een gsm stelen en dit werkte. Ook de simkaart van een gsm in een dongle mag ook geen probleem geven. Niet alle simkaarten zijn gelijk. Ik herinner me nog dat op zeker ogenblik een aantal telenet klanten een andere simkaart moesten gaan halen. Het fysische formaat van de kaart is wel veranderd en verschillend, maar dit staat los van de chip. De kaarten die nu verdeeld worden laten verschillende formaten toe door meer of minder uit te drukken. Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Simkaart
... Meer weergeven
31-12-2018
16:30
1
IK heb juist hetzelfde probleem, (bij een klant van mij), maar dan met poort 10000. Heb je ondertussen hier al een oplossing voor? Te pas en te onpas wordt de poort opengesteld, en dan weer gesloten, zeer vreemd....
... Meer weergeven
27-12-2018
21:06
@Ex-Netweter Ik zie enkel herlaadkaarten bij JIM Mobile. Heb je een link naar prijs volgens verbruik?
... Meer weergeven
21-12-2018
08:20
@Ex-Netweter schreef:
Ik hoorde dat Google Chrome, niet langer silverlight ondersteunt, iets wat nodig blijkt te zijn voor de werking van yelo. Dus ben ik overgestapt op IE. Ook hier krijg ik na een cache verwijdering op Google play, de fout melding dat yelo niet beschikbaar is in mijn land.
@Ex-Netweter, je kan wel degelijk Yelo Play bekijken via een Chrome browser. Er is een periode geweest dat dit niet mogelijk was door de Silverlight plugin, maar dat is toch al een hele tijd opgelost. Alle info over de verschillende browsers en welke plugins je nodig hebt, kan je hier vinden. 😉
... Meer weergeven
08-10-2018
10:07
23-09-2018
08:22
Dan hebben ze beiden hun servers bijgewerkt en is de verbinding nu stabieler, kon je zelf niets aan doen lag bij hun en Telenet ( daarom dat ik de vpn voorstelde dat je andere servers gebruikte 😛 )
... Meer weergeven
22-09-2018
17:32
1
idem hier; "hdmi uit, hdmi in" en opgelost 🙂 bedankt!
... Meer weergeven
10-07-2018
22:27
Ik heb exact hetzelfde probleem. Maar ik vraag me af of de modem omwisselen iets zal uitmaken want dit is al niet zo lang geleden gebeurd. Bij de vorige modem was dit probleem volgens mij ook aanwezig. Symptomen De lampjes (leds) van de switchen knipperen voortdurend (indicatie van netwerkverkeer), zelfs wanneer alle gebruikstoestellen in slaapstand of helemaal uit staan. Uiteindelijk toch eens op onderzoek gegaan. Na de kabels één voor één uitgetrokken te hebben, blijkt de Telenet modem de dader te zijn. Van zodra deze losgekoppeld wordt is alles rustig (maar dan is de digicorder niet meer interactief). Analyse Analyse met WireShark geeft hetzelfde resultaat als de topicstarter: de modem begint onophoudelijk met het flooden van ARP-requests (afkomstig van IP-adressen van Telenet (hostnamen eindigend op static.telenet.be , access.telenet.be en interne IP-adressen beginnend met 10.152. (komt niet van mijn intern netwerk want de adressen daarvan beginnen met 192.168))). Er worden 15 tot 70 ARP broadcasts per seconde verstuurd! In elk request wordt er naar het MAC-adres van een IP-adres gevraagd. Vaak 10-tallen keren hetzelfde IP-adres (exact dezelfde pakketinhoud) in één seconde. Situatie nu: - 1 modem-only (< 1 jaar geplaatst). Dient enkel voor de interactiviteit van de digicorder (geen Telenet internet). Situaties vroeger: - Telenet Internet (Basic) (naast digitale kabel-tv). - 1 modem-only (ouder model, Motorola dacht ik met een max. snelheid van 30 of 50 Mbit/s) Maar toen was dit fenomeen ook al aanwezig. De Telenet kabelmodem en de digicorder zijn via een apart VLAN met elkaar verbonden (dus niet via router). Dit om deze te scheiden van de rest van het netwerk en de internetverbinding. Maar dit heeft er volgens mij niets mee te maken. Zodra ik de modem op het andere VLAN zet, begint deze hierop te flooden. Je ziet het ook onmiddellijk aan alle hevig knipperende leds van de netwerkaansluitingen en switch op deze VLAN. Oplossing? Omdat het me irriteert en de Telenet-modem de power-saving mode (802.3az EEE) van de switch grotendeels verhindert, heb ik de modem uitgetrokken (aangezien ik interactieve tv zelden tot nooit gebruik en ik wel kan leven dat ik maar 2 dagen vooruit kan kijken in de tv-gids). Maar weet iemand een betere oplossing? Zou het kunnen dat het niet aan de modem ligt maar aan een configuratie bij Telenet? Alvast bedankt voor het meedenken!
... Meer weergeven
16-06-2018
11:27
Ik had ook dit probleem met een digibox: niet meer kunnen pauzeren met de Play/Pauze toets tijdens live kijken. Ik heb op de DEL toets gedrukt en daarna werkte Play/Pauze toets terug....
... Meer weergeven
26-04-2018
19:36
No-IP.com is een DDNS provider, ne zoals dynddns en nog andere. Daar kan je redirects enz. aanvragen voor je variabel publiek IP adres. https://www.noip.com/ Bruikbaar om camera's en andere slimme toestellen te bereiken bij u thuis van buitenaf. Deze provider zal het voorzeker niet leuk vinden dat een van zijn klanten dit gebruikt om spam te versturen.
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 19-01-2016 14:54 | |
1 | 12-03-2015 12:25 | |
1 | 27-09-2016 15:04 | |
1 | 12-05-2016 13:26 | |
1 | 09-12-2015 21:43 | |
2 | 17-10-2015 02:22 | |
4 | 18-10-2015 14:51 | |
1 | 25-10-2016 17:32 | |
1 | 01-12-2016 19:48 | |
1 | 01-12-2016 12:50 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
16092 | 01-12-2016 19:48 | |
15572 | 01-12-2016 18:58 | |
17661 | 24-11-2016 15:51 | |
15844 | 22-11-2016 16:19 | |
27328 | 09-11-2016 15:59 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig