41747
netweters
|
18276
gesprekken
|
19759
vragen
|
Sommigen van jullie hebben er misschien al één in je bezit, anderen hebben er mogelijks al over gelezen.
Vandaag vertellen we jullie via deze aankondiging graag meer over de nieuwe TV-box IP van Telenet.
Het is zo ver!
Vanaf 30 januari is de nieuwe Telenet TV-box IP beschikbaar via alle Telenet-winkels, technici en thuislevering.
Uiteraard is Telenet achter de schermen al langer bezig met de voorbereidingen van deze lancering.
De Telenet TV-box IP werd in 2023 reeds uitvoerig getest gedurende enkele maanden door Telenet-medewerkers.
Maar dat is niet alles, in november werd deze nieuwe decoder namelijk al via een gecontroleerde go-live gelanceerd in Limburg.
Vanaf dat moment mochten technici in Limburg de Telenet TV-box IP installeren bij klanten in hun regio.
Na deze uitvoerige testperiode is de nieuwe Telenet TV-box IP helemaal klaar om gelanceerd te worden aan het grote publiek.
Maak kennis met de Telenet TV-box IP
Wie krijgt welke decoder?
Net zoals bij andere lanceringen is het niet mogelijk om nieuwe hardware in één keer aan alle klanten te geven.
Daarom heeft Telenet een duidelijke policy uitgewerkt.
Wie kan een Telenet TV-box IP krijgen?
Ben je een bestaande Telenet TV-klant met een Digibox of Digicorder en wil je jouw decoder omruilen?
Dan zal je een Telenet TV-box v2 krijgen.
Ben je een nieuwe Telenet TV-klant zonder Telenet-internet?
Dan krijg je een Digibox of Digicorder mee.
Ben je een bestaande Telenet TV-klant en heb je al een Telenet TV-box v1 of v2?
Dan kan je deze TV-box(en) niet omruilen naar een Telenet TV-box IP. Om de voorraad en middelen te optimaliseren, heeft Telenet hiervoor gekozen.
Maar je mag er zeker van zijn dat de kwaliteit, de functionaliteiten, de prijs en de ervaring identiek zijn aan je huidige TV-box.
Handige links
We delen nog graag enkele handige links met jullie naar de Telenet-website.
Op dit moment is dit nog beperkt. Uiteraard komt er vanaf 30/01 meer informatie beschikbaar. Nog even geduld. 😉
Zo, dan zijn jullie bij deze weer helemaal mee! 😉
Inhoud gewijzigd door Caro (mod) | Reden: Coaxingang in plaats van coaxuitgang
Deze draad gaat over de ip tv-box. Heeft niets te maken met het dvb-c signaal. De tv-boxen in het algemeen krijgen bij mijn weten geen 10.x.x.x meer in tegenstelling tot Digicorder/Digibox. Dus dat technisch probleem is er niet.
Mijn vraag is dus duidelijk: is het om een techinsche reden (dat omvat niet alleen het zuiver technische, maar ook verplichtingen en beperkingen van externe partijen) of is het een louter administratieve beslissing om deze beperking te behouden.
Antwoorden met gissingen zijn wat mij betreft geen antwoorden. Ik kan zowel het ene als het andere gissen.
@janne_man schreef:Antwoorden met gissingen zijn wat mij betreft geen antwoorden. Ik kan zowel het ene als het andere gissen.
Zoals je als ere-Krak wel weet, is Netweters niet de officiële spreekbuis van Telenet. De vraag die jij stelt kan alleen Telenet beantwoorden.
Als je niet kan leven met de gissingen van mede-Netweters, dan kan je beter de vraag hier niet stellen, want onze antwoorden kunnen alleen maar gissingen zijn 😫.
@janne_man schreef:Mijn vraag is dus duidelijk: is het om een techinsche reden (dat omvat niet alleen het zuiver technische, maar ook verplichtingen en beperkingen van externe partijen) of is het een louter administratieve beslissing om deze beperking te behouden.
Dit zijn dan mijn gissingen:
Last but not least: waarom heb je Telenet internet nodig, en kan je de TV-Box niet gebruiken met internet van een andere provider?
Op basis van bovenstaande redenen (= gissingen) hebben ze het dus administratief onmogelijk gemaakt om teen TV-Box te provisioneren op een account zonder internet.
PS - Heeft al iemand geprobeerd om een TV-Box aan te sluiten op een andere provider? Wat gebeurt er dan? Onbruikbaar? Alleen Netflix etc ..?
Ik zou graag TV kijken via een Bluetooth hoofdtelefoon. Hoe krijg ik die aan de praat met deze nieuwe Telenet TV Box-IP? Met mijn oude digicorder lukte dit, maar nu krijg ik geen geluid in mijn hoofdtelefoon (wel uit de ingebouwde boxen van mijn LG televisie. Ik heb ook alle verschillende geluidsinstellingen van mijn televisie uitgeprobeerd, zonder resultaat). Ondersteunt Telenet TV Box-IP Bluetooth? Nog een bijkomend vraagje. Per ongeluk heb ik het lipje van de afstandsbediening eruit getrokken voor alle kabels aangesloten waren op de Telenet TV Box-IP, maar alles lijkt te werken. Toch opnieuw beginnen met de batterijen uit de afstandsbediening?
De TV-box heeft geen ondersteuning voor Bluetooth hoofdtelefoons, net zo min als de Digicorder dat had. Die instelling zal je toch echt op je TV moeten terugvinden. Misschien helpt deze video van LG: [LG TV] - Bluetooth-luidspreker(s) verbinden met de tv (WebOS6.0)
@Red_Baron schreef:Nog een bijkomend vraagje. Per ongeluk heb ik het lipje van de afstandsbediening eruit getrokken voor alle kabels aangesloten waren op de Telenet TV Box-IP, maar alles lijkt te werken. Toch opnieuw beginnen met de batterijen uit de afstandsbediening?
Als alles werkt is er geen reden om opnieuw te beginnen.
Jammer genoeg heeft mijn TV geen Bluetooth. Ik gebruikte een Bluetooth zendertje dat in de USB poort van de TV ging. Hij kreeg z’n audio signaal via de tulpstekkers aan de achterkant van de Digibox. Dat kan nu niet meer. Had ik het geweten, dan had ik mijn oude Digicorder behouden. Dat wordt dus een nieuwe TV..
Mogelijk heeft uw nieuwe tv geen tulpstekkers meer. Een aansluiting voor hoofdtelefoon zal er wel zijn. Met hetgeen je hebt een gepast kabeltje kan je nu nog altijd hetzelfde doen. Van de luidsrpeker aansluiting naar je Bluetooth dongle met nu een verbinding van jackplug naar vrouwelijke tulp.
Raar genoeg heeft mijn LG televisie (2016) geen hoofdtelefoon jack ingang. Er zitten wel tulpstekkers achteraan, maar dit zijn uitsluitend ingangen. Ik heb een nieuwe Bluetooth-dongle besteld die ik kan aansluiten met een optische kabel naar de TV. Dat zal wel werken.
Zijn alle zenders beschikbaar op de TV Box IP? Nu zijn niet alle zenders beschikbaar in de Telenet TV app. Ik veronderstel dat het toch dezelfde streams zijn?
Gewoon de zelfde zenders als op de digicorder en tv box
De rest met de app blijft het zelfde zoals nu is
Als ze genoeg in voorraad zijn, ik zal nog heel lang moeten op wachten
https://press.telenet.be/telenet-lanceert-meest-compacte-en-milieuvriendelijke-tv-box-van-belgie
Komt dit dan ook met full hd, eventueel 4k beeld en een hogere bitrate voor alle zenders zodat blokjesvorming definitief voorbij is? 🤷
Is het eerste wat ik hier over lees, zijn er al mensen die deze nieuwe box in gebruik hebben?
Wat zijn de ervaringen?
@Jelleuuh schreef:https://press.telenet.be/telenet-lanceert-meest-compacte-en-milieuvriendelijke-tv-box-van-belgie
Komt dit dan ook met full hd, eventueel 4k beeld en een hogere bitrate voor alle zenders zodat blokjesvorming definitief voorbij is? 🤷
Dat hangt ook een beetje van de zenders af natuurlijk. De Vlaamse zenders zenden bij alle providers uit in maximaal 1080i; als er geen 1080p of 4K signaal beschikbaar is dan kan Telenet het ook niet aanbieden (als ze dat zouden willen).