Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Vanaf nu ook 5GB simkaart in ONE(up) vanaf 2e simkaart

Elke klant heeft specifieke behoeften. Zo heeft niet iedereen nood aan een ongelimiteerd mobiel abonnement, zoals we dat aanbieden in ONE en ONEup. Beperkte mobiele data is soms voldoende. Om beter tegemoet te komen aan die vraag, past Telenet daarom het ONE-aanbod aan. Vanaf 22 juni kan je kiezen of je jouw 2de, 3de, 4de en 5de simkaart in ONE(up) als unlimited of als 5 GB simkaart neemt.

Keuze tussen gelimiteerd of ongelimiteerd mobiel

De eerste simkaart in ONE(up) blijft altijd ongelimiteerd, omdat ONE de referentie blijft voor zij die overal onbezorgd willen surfen. 
Heb je 2 of meer mobiele nummers in ONE(up), da kies je voortaan of je die extra simkaarten in een unlimited of 5 GB variant wilt.

Hoe meer simkaarten je toevoegt aan je ONE(up), hoe goedkoper ze telkens worden:

  Unlimited 5 GB
1e simkaart Inbegrepen /
2e simkaart + €22,15 + €15,00
3e simkaart + €20,02 + €12,87
4e simkaart + €16,65 + €9,50
5e simkaart + €11,04 + €3,89

Dit zijn de prijzen op 23/06/2023.

Communicaties

Bestaande klanten waarbij Telenet een vermoeden heeft dat ze nood hebben aan een 5 GB simkaart in hun ONE of ONEup, zullen binnenkort op verschillende manieren ingelicht worden (e-mail of via brief). Uiteraard wordt deze informatie ook meteen toegevoegd op de Telenet website zodat deze voor iedereen beschikbaar is.

Goed om te weten

  • Klanten die een wijziging aanbrengen aan hun ONE of ONEup (bv. unlimited naar 5 GB of schrappen/toevoegen van een mobiel nummer) krijgen vanaf dan de nieuwe productvariant.
  • Elke (data)simkaart krijgt bij de nieuwe ONE(up) variant een eigen mobiele datapot, ongeacht of deze unlimited (300 GB) of 5 GB is.
  • Alle nieuwe ONE(up)-klanten krijgen sowieso de nieuwe variant. Zolang je als huidige ONE(up) klant geen wijzigingen aanbrengt aan je pakket blijft de oude product setup van toepassing.
  • De mogelijkheid om een 5 GB simkaart te nemen in ONE(up) is enkel voor klanten die gemigreerd zijn naar het nieuwe IT-systeem, dit is ondertussen zo voor de meeste residentiële klanten bij Telenet.
  • Voor een ONE-klant is het steeds voordeliger om een 5 GB simkaart toe te voegen aan het pakket, in plaats van deze apart te nemen als Telenet Mobile 5 GB die €16,96 per maand kost.
  • Voor de 5 GB simkaart in ONE(up) kan je als klant een verbruikslimiet instellen en het verbruik opvolgen. Deze heeft exact dezelfde eigenschappen als een Telenet Mobile simkaart.
  • Als klant kan je op elk moment overstappen van unlimited naar een 5 GB simkaart. Het verschil in prijs wordt pro rata verrekend.
  • Wil je zelf je extra simkaart in ONE(up) aanpassen naar een 5 GB simkaart? Dan kan dat enkel via de online bestelpagina, niet via de Telenet-app.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

13 reacties
dlight
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Vanaf nu ook 5GB simkaart in ONE(up) vanaf 2e simkaart

5GB (2e kaart) ook in het buitenland EU. ?

FrankDSM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Vanaf nu ook 5GB simkaart in ONE(up) vanaf 2e simkaart

@Suzy In de oude productvariant werd de hele pot mobiele data (300, 600, 900, 1200 of 1500 GB, afhankelijk van het aantal nummers in het abo) gedeeld met al de sim-kaarten dus ook met de data-simkaart. Verbruik door de inbegrepen data-simkaart ging gewoon van de gemeenschappelijke pot. In de nieuwe variant heeft iedere sim-kaart een eigen mobiele data pot. Welke pot krijgt de data-simkaart dan in de nieuwe variant, gezien er geen gemeenschappelijke pot meer is?

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Vanaf nu ook 5GB simkaart in ONE(up) vanaf 2e simkaart

@dlight @FrankDSM Bedankt voor jullie vragen. We hebben dit intern nagevraagd voor jullie. Van zodra we meer informatie hebben, laten we jullie dit weten.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

FrankDSM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Vanaf nu ook 5GB simkaart in ONE(up) vanaf 2e simkaart

Ik heb het antwoord op mijn vorige vraag al gevonden bij de disclaimers op https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/:

Datasimkaart: In ONE(up) is 1 datasimkaart inbegrepen. De datasimkaart dient voor het connecteren van extra toestellen zoals laptops, tablets, minimodem, etc., niet ter vervanging van een mobiel nummer. Deze kan dus enkel gebruikt worden om te surfen (300 GB per datasimkaart), niet om te bellen of sms’en”

-> dus de datasimkaart heeft steeds een eigen pot van 300 GB in de nieuwe variant, ongeacht of je vanaf de eventuele tweede en volgende nummers de unlimited of 5GB versie neemt.

Persoonlijke observatie: ik heb een ONE(up) met 5 nummers, oude variant, dus met een gemeenschappelijke pot van 1500 GB, die dus ook toegankelijk is en blijft voor de datasimkaart. De oude variant lijkt me dus toch nog veel voordeliger. Ik heb gelezen dat zolang je niets aan je product wijzigt, de oude variant nog van kracht blijft. Ik ga dit dus zo proberen te houden 🙂

 

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Vanaf nu ook 5GB simkaart in ONE(up) vanaf 2e simkaart

Ondertussen hebben we zelf ook een update op jullie vragen.

Een oplijsting:

  • Wat wordt er allemaal geblokkeerd bij het instellen van een verbruikslimiet? Enkel op diensten van derden of ook mobiele data/oproepen/sms?
    Dit is hetzelfde voor de 5GB simkaart in ONE als bij een gewone Telenet Mobile simkaart.
  • Kan de klant ook dezelfde pot van 5GB mobiele data in het buitenland gebruiken of ligt de limiet hier anders?
    In de EU is het inderdaad dezelfde pot. Ook hier gelden dezelfde eigenschappen als een gewone Telenet Mobile simkaart.
  • Welke pot mobiele data krijgt de datasimkaart in de nieuwe variant? Is dat ook 5GB of onbeperkt (300GB)?
    De mobiele datapot van de datasim in ONE blijft onbeperkt (300GB). Het enige verschil met vroeger is dat de pot niet meer gedeeld wordt met de andere unlimited simkaarten.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Vanaf nu ook 5GB simkaart in ONE(up) vanaf 2e simkaart

Ik heb toch nog een vraagje. Als abonnement heb ik een ONEup for 1. Daardoor heb ik twee simkaarten: een mobiel nummer en een datasimkaart.

Mijn vraag:
- heb ik nu één pot van 300GB te gebruiken door het mobiel nummer en de datasimkaart of
- heb ik twee potten: een pot van 300 GB voor het mobiel nummer en een pot van 300 GB voor de datasimkaart.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Vanaf nu ook 5GB simkaart in ONE(up) vanaf 2e simkaart

Voor zover ik het begrijp:

twee potten: een pot van 300 GB voor het mobiel nummer en een pot van 300 GB voor de datasimkaart.

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Vanaf nu ook 5GB simkaart in ONE(up) vanaf 2e simkaart


@Evdb  schreef:

Mijn vraag:
- heb ik nu één pot van 300GB te gebruiken door het mobiel nummer en de datasimkaart of
- heb ik twee potten: een pot van 300 GB voor het mobiel nummer en een pot van 300 GB voor de datasimkaart.


@Evdb Per (data)simkaart heb je inderdaad 300GB om te gebruiken in België. Je hebt dus één pot per simkaart.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Vanaf nu ook 5GB simkaart in ONE(up) vanaf 2e simkaart

Dat dacht ik dus ook, maar in Mijn Telenet staat het wel anders.

Verbruik datasimkaart: 3,93 GB
Verbruik 0486 ** ** **: 1,32 GB

Groepsbundel: 5,45 GB / 300 GB

Ik begrijp ook niet zo goed waarom de som niet klopt. 3,93 + 1,32 = 5,25.

Liesje1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Vanaf nu ook 5GB simkaart in ONE(up) vanaf 2e simkaart

Geldt dit ook als je van provider veranderd?

Vandaag One aangemaakt met 3 mobiele nummer. 1ste mobiel nummer unlimited en ander twee 5GB. Alle 3 nummer moeten van provider verandert worden. Echter bij overzetting naar One kwamen alle 3 nummer bij unlimited te staan. Toch bevestigd omdat we dachten fout bij telenet... Uiteindelijk bij de bestelling zijn we alle 3 unlimited. We wilden dit niet dus proberen te veranderen dat 2 nummers toch 5GB hebben maar dat gaat niet.. Ik heb geen idee waarom dit niet gaat.

Tags (1)
Eded
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Vanaf nu ook 5GB simkaart in ONE(up) vanaf 2e simkaart

De nieuwe formules van de One(up) roepen bij mij toch vragen op

De 'One' formules werden destijds aangeprezen met een gezamelijke datapot.  Geen nood meer om na te denken etc...
Vanaf 23/6/23 is dit plots niet meer het geval.
Erger nog: als je in de eerste versie iets wil aanpassen kom je automatisch terecht in het systeem met de gescheiden datapots .
Dit is allesbehalve wat ik wou.

Geen idee waarom Telenet steeds meer klanten verliest...

Eded
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Vanaf nu ook 5GB simkaart in ONE(up) vanaf 2e simkaart

Geen antwoorden blijkbaar als er wat kritisch nagedacht wordt....

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Vanaf nu ook 5GB simkaart in ONE(up) vanaf 2e simkaart

Je hebt je mening gegeven, dat is je volste recht. Maar wie moet daar dan een antwoord op geven? Waar moeten ze antwoord op geven, je stelt geen vraag.

De Netweters is een klantenforum, geen klantendienst. Wil je zeker zijn dat je een reactie krijgt van Telenet dan moet je je wenden tot de klantendienst Contact (telenet.be) . Ben je ontevreden dan kan je schriftelijk je ongenoegen uiten via een klacht Ik heb een klacht over Telenet. Waar kan ik terecht? (telenet.be) 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.