Beantwoorden
youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay

Waarom kan ik Apple Pay niet installeren op mijn iPhone ?

0 Likes
27 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apple Pay

@youtoo 

Normaal moet je dat niet installeren op je Iphone en staat dat er al op. Je dient dus enkel je betaalkaart te koppelen en op die manier te gaan gebruiken. 

Schermafbeelding 2022-07-21 om 16.25.31.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay

OK dan , waarom kan ik mijn betaalkaart niet koppelen ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apple Pay

@youtoo 

Is dat een creditcard of een gewone betaalkaart ? 

Weet ook zeker dat uw bank of andere kaartverstrekker Apple pay moet kunnen ondersteunen. Als dat niet het geval is dan ben je er niks mee. Is er een bepaalde foutmelding die je krijgt bij het invoeren van de gegevens ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Apple Pay


@youtoo  schreef:

OK dan , waarom kan ik mijn betaalkaart niet koppelen ?


Het is vooral van belang of je bank Apple Pay ondersteunt of niet. Momenteel kan je in België Apple Pay werkend krijgen als je één van de volgende financiële diensten gebruikt: 

  • AION NV/SA
  • Bank of America
  • BNP Paribas Fortis
  • Bonsai
  • Bunq
  • Buy Way
  • Curve
  • Emburse
  • Fintro
  • Hello bank!
  • iCard
  • ING
  • KBC
  • Lydia
  • Monese
  • N26
  • Payhawk
  • Payquicker
  • Paysend
  • Paysera
  • Revolut
  • SumUp
  • SWAN
  • Viva Wallet
  • Wise
  • XXimo
  • ZEN.COM

Bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT206637

 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay

Bank zeg:t alles OK bij ons, Apple Support zegt : alles OK bij ons, over en weer, verschillende malen, de pot verwijt de ketel.

Voeg hierbij de foutmelding.IMG_1469.jpeg

 



StefaanH (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: Niet echt bewerkt, maar wel deze mededeling: Ik heb uw afbeelding afgewezen omdat uw volledige naam en voornaam er voluit in te lezen stonden. Maskeer deze gegevens en post uw afbeelding opnieuw, dan zal ze goedgekeurd worden.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apple Pay

@youtoo 

Toch lijkt het een probleem met je bank waar je die kaart hebt. 

Heb je gekeken bij @BillyX zijn rijtje of je bank er tussen staat en het ook daadwerkelijk ondersteund?

Als je bank er niet tussen staat dan is het niet ondersteund dat is simpel. Dus als Apple zegt en je bank zegt wij ondersteunen dat dan zal je kaart ook moet in de wallet moeten kunnen komen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay

Bank biedtApple Pay aan. Droevig is dat noch de bank, noch Apple een oplossing heeft. Te meer daar het ooit gewerkt heeft maar na een fraude op mijn bankrekening niet meer.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apple Pay

@youtoo 

Vraag eens na bij je bank dat je een nieuwe kaart kan krijgen en dan nog eens proberen. 

Kan zijn dat die fraude er mee te maken heeft en dat je bank of dat Apple er niet meer mee akkoord gaan op een bepaalde manier. Maar dat zou ik als een bepaalde oplossing aanbieden die nieuwe kaart maar of het daarmee wel werkt kan ik geen garantie op geven.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Apple Pay


@youtoo  schreef:

Bank biedtApple Pay aan. Droevig is dat noch de bank, noch Apple een oplossing heeft. Te meer daar het ooit gewerkt heeft maar na een fraude op mijn bankrekening niet meer.


Het zou hier toch handig zijn moest je wat meer details geven. Over welke bank spreken we hier eigenlijk, welke soort van bankkaart gebruik je?

 

Misschien ben je klant bij Belfius en tracht je de kaart hierbij te activeren voor Apple Pay? Deze bank heeft onlangs Apple Pay ondersteuning toegevoegd. Maar deze werkt momenteel nog niet voor de debetkaarten. Je kan voorlopig enkel je kredietkaarten activeren met Apple Pay bij deze bank. Ondersteuning voor debetkaarten bij Belfius is pas voorzien in het najaar. 

Datzelfde verhaal is ook van toepassing bij andere banken. Eerst en vooral moet je bank ondersteuning hebben voor Apple Pay en dan moet je kijken bij je bank welke betaalmiddelen in aanmerking komen voor Apple Pay. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay

De bank is bnpparisbasfortis en ik ben al aan mijn derde kaart toe, je kan het niet bedenken of het is al verschillende malen uitgeprobeerd. De iPhone 12 pro is  bvb ook al enkele malen volledig gewist en opnieuw geconfigureerd. Voor wat de kaart betreft het is een gewone debetkaart type visa.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Apple Pay


@youtoo  schreef:

De bank is bnpparisbasfortis en ik ben al aan mijn derde kaart toe, je kan het niet bedenken of het is al verschillende malen uitgeprobeerd. De iPhone 12 pro is  bvb ook al enkele malen volledig gewist en opnieuw geconfigureerd. Voor wat de kaart betreft het is een gewone debetkaart type visa.


Ik veronderstel dat je onderstaande procedure afkomstig van BNP Paribas Fortis volledig hebt gevolgd? Waar loopt het precies fout en wat voor foutmelding verkrijg je dan?

 

____________________

Hoe activeer ik Apple Pay in Wallet?

Om Apple Pay te gebruiken, hebt u de nieuwste versie van iOS, watchOS of macOS op uw toestel nodig. Voor iPhone is dat nu iOS 12.1. Op de supportwebsite van Apple vindt u meer informatie om uw iPhone of iPad , Apple Watch of Mac bij te werken.

Voor iPhone:
Open de Wallet-app op uw iPhone. Tik op ‘+’ bovenaan rechts. Lees het Apple Pay-privacybeleid en tik op ‘Ga door’. Selecteer uw bank (BNP Paribas Fortis, Hello bank! of Fintro) en daarna het type kaart dat u wilt toevoegen. Wanneer u een bankkaart van BNP Paribas Fortis toevoegt, gaat u automatisch naar het aanmeldscherm van Easy Banking App (of een scherm waar u de gratis app eerst kunt downloaden). Na het aanmelden krijgt u een overzicht te zien van uw bank- en kredietkaarten. Kies de eerste kaart die u wilt gebruiken met Apple Pay en tik op de knop ‘Voeg toe aan Apple Wallet’ > ‘Volgende’. Lees de algemene voorwaarden en tik op ‘Akkoord’ > ‘Gereed’. De bankkaart is nu klaar voor betalingen met Apple Pay op uw iPhone.
Om een kredietkaart toe te voegen, scant u ze in, controleert u de gegevens en vult u de beveiligingscode in (d.i. de CVC-code op de achterkant van uw kredietkaart). Tik daarna op ‘Volgende’, lees de algemene voorwaarden en tik op ‘Akkoord’. Omdat u nog niet aangemeld bent bij uw bank, dient u zich nu te identificeren om zeker te zijn dat u de rechtmatige eigenaar van de kaart bent. Dat kan op drie manieren: met een sms-code, via Easy Banking App of op 02 433 43 67. Om de verificatie af te ronden, tikt u op ‘Volgende’. De kredietkaart is nu klaar voor betalingen met Apple Pay op iPhone.

Voor Apple Watch:
Open de Apple Watch-app op uw iPhone en tik op ‘Mijn Watch’ > ‘Wallet en Apple Pay’ > ‘Voeg kaart toe’. Voer uw toegangscode in op uw Apple Watch om deze te ontgrendelen en tik op ‘Ga door’ op uw iPhone. Om een kredietkaart aan Wallet op uw Apple Watch toe te voegen, scant u ze in, controleert u de gegevens en vult u de beveiligingscode in (d.i. de CVC-code op de achterkant van uw kredietkaart). Voor een gewone bankkaart, vult u de gegevens handmatig in. Tik daarna op ‘Volgende’, lees de algemene voorwaarden en tik op ‘Akkoord’. Omdat u nog niet aangemeld bent bij uw bank, dient u zich nu te identificeren om zeker te zijn dat u de rechtmatige eigenaar van de kaart bent. Dat kan op drie manieren: met een sms-code, via Easy Banking App of op 02 433 43 67. Om de verificatie af te ronden, tikt u op ‘Volgende’. De kaart is nu klaar voor betalingen met Apple Pay op uw Apple Watch.

Voor iPad:
De Wallet-app is niet beschikbaar op uw iPad. Kaarten toevoegen aan Wallet doet u daarom via ‘Instellingen’ > ‘Wallet en Apple Pay’ > ‘Voeg kaart toe’. Op iPad kunt u alleen kredietkaarten gebruiken met Apple Pay, geen gewone bankkaarten. Om een kredietkaart toe te voegen, scant u ze in, controleert u de gegevens en vult u de beveiligingscode in (d.i. de CVC-code op de achterkant van uw kredietkaart). Tik daarna op ‘Volgende’, lees de algemene voorwaarden en tik op ‘Akkoord’. Omdat u nog niet aangemeld bent bij uw bank, dient u zich nu te identificeren om zeker te zijn dat u de rechtmatige eigenaar van de kaart bent. Dat kan op twee manieren: met een sms-code of op 02 433 43 67. Om de verificatie af te ronden, tikt u op ‘Volgende’. De kaart is nu klaar voor betalingen met Apple Pay op uw iPad.

Voor MacBook Pro met Touch ID:
Ga naar ‘Systeemvoorkeuren’ > ‘Wallet en Apple Pay’ >’Voeg kaart toe’. Op de Mac kunt u alleen kredietkaarten gebruiken met Apple Pay, geen gewone bankkaarten. Om een kredietkaart toe te voegen, vult u uw naam, de kaartgegevens en de beveiligingscode in (d.i. de CVC-code op de achterkant van uw kredietkaart). Tik daarna op ‘Volgende’, lees de algemene voorwaarden en tik op ‘Akkoord’. Omdat u nog niet aangemeld bent bij uw bank, dient u zich nu te identificeren om zeker te zijn dat u de rechtmatige eigenaar van de kaart bent. Dat kan op twee manieren: met een sms-code of op 02 433 43 67. Om de verificatie af te ronden, tikt u op ‘Volgende’. De kaart is nu klaar voor betalingen met Apple Pay op uw MacBook Pro met Touch ID.

Voor andere Mac-modellen:
Om Apple Pay te gebruiken met andere Mac-modellen, hebt u een Apple Pay-geschikte iPhone of Apple Watch nodig. Ga na of u met hetzelfde Apple ID ingelogd bent op beide toestellen en dat Bluetooth ingeschakeld is op uw Mac. Ga op uw iPhone naar ‘Instellingen’ > ‘Wallet en Apple Pay’ en
schakel de optie ‘Sta betalingen op de Mac toe’ aan.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apple Pay

@youtoo 

Voor wat de kaart betreft het is een gewone debetkaart type visa.

Hier spreek je volgens mij uzelf tegen. Je hebt debet kaarten en je hebt kredietkaarten. Visa is een kredietkaart.

 

Zie hier voor de uitleg.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Apple Pay


@StefaanH  schreef:

@youtoo 

Voor wat de kaart betreft het is een gewone debetkaart type visa.

Hier spreek je volgens mij uzelf tegen. Je hebt debet kaarten en je hebt kredietkaarten. Visa is een kredietkaart.

 

Zie hier voor de uitleg.


Nee hoor hij heeft wel gelijk. MasterCard stopt vanaf 1 juli 2023 met het uitgeven van betaalkaarten met de Maestro functionaliteit. Diverse banken zijn nu al klanten aan het overzetten naar een Visa debetkaart. 

In het begin gaf dit bij sommige betaaltoestellen  enkele problemen omdat zij inderdaad bij een Visa een kredietkaart verwachtte. Ondertussen zijn de meeste geüpdatet en zijn de problemen verholpen. 

Meer info hierover: https://www.visa.be/nl_BE/pay-with-visa/aanbevolen-technologieen/debit.html

 

In principe moet je deze kaart wel probleemloos kunnen toevoegen. Heb je de procedure opgevolgd? Gebruik je ook de bank app?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Apple Pay

Ik gebruik apple pay via een visa debetkaart van hello bank.

 

Belfius ondersteunt nu ook apple pay, maar enkel voor de duurdere rekeningen, dus enkel als je 5,5 of 7,5 betaald per maand. Niet de gratis rekening.

Ik zit nog met een white rekening en daar willen ze vanaf en kan dan ook mijn kaart niet toevoegen.

 

Ik gebruik dan de bonsai app om apple pay te doen met mijn belfius rekening en je laat een boompje planten per tien betalingen en krijgt kortingen als je op bol.com koopt.

0 Likes