41863
netweters
|
18376
gesprekken
|
19859
vragen
|
Ik kreeg het bericht dat de Base Community ermee zal stoppen. Als er problemen zijn of vragen denk ik wel dat we hier terecht kunnen? Base is van de Telenet Group.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter
Denk niet dat de vragen hier terecht kunnen over Base. Ok ze zijn misschien wel samen één group maar eigenlijk is Base apart als provider. Hier is het echt enkel en alleen maar op Telenet gefocust en niet op Base en daarom zullen de twee niet samengevoegd worden op die manier. Maar dat is hoe ik het zie kan zijn dat ze het als nog hier zetten maar ik denk van niet.
Dat begrijp ik, maar Telenet zou misschien hier een groep kunnen maken voor klanten van Base?
Op het Proximus Forum kan je wel terecht met vragen over Scarlet en dat is ook een provider op zich. Ik kan Telenet nu ook niet vergelijken met Proximus want elk bedrijf is anders, maar ik geef het maar mee.
Ik zou het gewoon spijtig vinden, dat Telenet er niets mee zal doen.
Ik denk dat het ook zo zal lopen, als ik een probleem heb dan stuur ik wel een bericht naar Base.
Maar toch bedankt voor uw antwoord(en)
@Ex-Netweter @patrick37 Ik weet niet wat het probleem zou kunnen zijn om hier niet terecht te kunnen. Zullen de vragen anders zijn dan de vragen die hier over Telenet mobiel gesteld worden? Ook al omdat bijna alle Telenet Centers ook Base Centers geworden zijn. Bij Base wordt de Focus gelegd op een ander soort klanten maar de problemen zijn bij elke provider wel gelijklopend. Wij kunnen trouwens toch niet helpen als het echt een probleem is tussen klant en provider, we kunnen daar alleen adviseren om toch contact op te nemen met de provider.
Telenet zal zich denk ik enkel focussen op zijn eigen producten en diensten en niet op een neven onderneming die ze hebben. En het gaat niet om een vraag die gesteld kan worden het gaat erom dat Telenet zich er niet op focust. Zoals ik al zei het zal waarschijnlijk verdwijnen achter de schermen en het is gedaan met de community. Heb er niks op tegen als ze het samen zouden voegen maar het is geen Telenet strategie / dienst en zal daarom denk ik niet samen gevoegd worden.
EDIT: als Telenet het in leven had willen houden hadden toch ook de bestaande community kunnen behouden? Maar dat doen ze niet omdat het dan waarschijnlijk geld kost voor de onderhoud - moderatie en dergelijke. En denk dat Telenet daar geen investering in wil doen anders hadden ze het echt wel laten bestaan.
Dat neemt allemaal niet weg dat iedereen hier welkom is, Telenet klant of niet. Er zijn redelijk wat onderwerpen en vragen die niet zo specifiek Telenet zijn. Klein voorbeeld? Hoe installeer en configureer ik het beste een WiFi Mesh systeem ....
Om de gluiperds voor te zijn: ikzelf ben wel degelijk Telenet klant hoor ... Al meer dan 20 jaar ...
spijtig
maar neemt plaats in
zoals zo veel dat stopt zal niet laatste zijn
binnenkort zal er ook iets met de vele e-mail boxen ook gebeuren
Bedankt om deze vraag op De Netweters te stellen, @Ex-Netweter. En eerlijk gezegd vind ik het ook een logische redenering die je maakt.
Mijn antwoord als community manager van De Netweters? Iedereen is welkom, ook niet-Telenet klanten. Zoals hier al werd benoemd zijn niet alle topics enkel van toepassing op Telenet. Er zitten ook algemene threads tussen waar klanten van elke provider mee geholpen kunnen zijn.
Komen er in de toekomst erg specifieke vragen over BASE en de producten, dan wordt het moeilijker om hier vanuit de Netweters-moderatoren of vanuit mezelf op te reageren, omdat we deze kennis niet allemaal en al zeker niet even gedetailleerd hebben. Op de BASE Community werden er door de leden vooral individuele support vragen gesteld, waar vaak enkel medewerkers van BASE zelf het antwoord op konden geven. Die vragen die gaan we hier niet kunnen opvangen en worden in de toekomst ook best aan de BASE-klantendienst gesteld. De peer-to-peer conversaties waarin klanten elkaar ondersteunden of hielpen om tot een oplossing te komen, zag je er helaas niet zo vaak. Dit in combinatie met de informatie die er in de e-mail over de sluiting stond, heeft de doorslag gegeven.
Merk ik de komende periode dat er, door de sluiting van de BASE Community, meer BASE gerelateerde vragen op De Netweters worden gesteld? Dan kan ik op onze community alsnog beslissen om hier een aparte groep voor te maken. Momenteel is dat niet het plan, al is dit intern wel besproken als één van de alternatieven.
Dus laten we even afwachten, maar ik wil wel duidelijk zijn dat we hier op De Netweters elkaar kunnen helpen met de kennis die we hebben. Misschien zitten er wel enkele voormalige BASE-klanten tussen onze leden of zelfs huidige BASE-klanten. Dus ja, iedereen is en blijft hier welkom. Al blijven we natuurlijk wel een Telenet-community in onze kern. 😉