De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Android app die tekst kan herkennen en vertalen

Beantwoorden
Freshman Weetjesweter
Je eerste full page! Pageturner! Mooi, mooi! Netjes!

Ik ben op zoek naar een app die een tekst scant via de camera van je gsm, contact maakt met de computer en hem vertaalt in Nederlands, Frans of Engels. Ik weet dat er zoiets bestaat van Apple, maar ik zoek naar een Android app.

bedankt

Tags (2)
0 Likes
Beantwoorden
10 reacties
Experienced Meerweter
BINGO! De magic number! Warming up? De volle 100!
Beantwoorden
Freshman Weetjesweter

Ah, bedankt.

Ik heb begrepen dat dat alleen voor die "Pixel" phone is. En dat het nog niet zover is.

Zouden er nog meer zijn?

0 Likes
Beantwoorden
sb Freshman Superweter
Freshman Superweter
Netweters’ orakel! It's your third party! Topic held(in)! Jij bent een ware apostel.

@Manga 

Je kan Google Lens gewoon installeren vanuit Google Play.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.ar.lens

Bjørn (sb) | Krak
  Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
Freshman Weetjesweter

Cool... dus ik hoef geen "Pixel" te kopen.

Nu nog een vraagje: zou die app ook op pc werken?

Dat ik dan een tekst in de scanner zou stoppen en gewoon die hele tekst door m'n computer laten vertalen door die Lens-app? Dat zou veel makkerlijker zijn...

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Allesweter
Hallo zeg! Wat weet jij niet? Like a journalist. Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis!

@Manga 

Kan je niet google translate gebruiken?

Groeten

Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
0 Likes
Beantwoorden
Freshman Weetjesweter

Ik weet niet of Google Translate met camera of scanner kan samenwerken, en dus gedrukte tekst kan vertalen. 

Voorlopig gebruik ik Google Documents, maar dat vergt een flinke omweg per pagina.

Dus met scan + translate zou het sneller gaan...

Beantwoorden
Experienced Allesweter
Volop in the game! Champagne, lezer van het jaar! It's your third party! Full speed writing!

@Manga  schreef:

... knip ...

Dat ik dan een tekst in de scanner zou stoppen en gewoon die hele tekst door m'n computer laten vertalen door die Lens-app? Dat zou veel makkerlijker zijn...

Dan heb je eerst nog OCR software nodig om de gescande tekst leesbaar en bewerkbaar te maken voor de vertaalsoftware.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
0 Likes
Beantwoorden
Experienced Allesweter
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle! Straf. Héél straf!

@Manga Ik heb nog geen ocr software gezien die 100% juiste tekst geeft. Veel hangt ook af van de kwaliteit van de afbeelding en ook van het gebruikte lettertype. 

Je kan overwegen om een Android emulatie te draaien onder windows 10.

janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Freshman Weetjesweter

ja, dat weet ik, het is ook niet bedoeld om super exacte vertalingen te geven, als het de karakters (Japans is in Chinese karakters geschreven) correct kan vertalen is al goed, dan kan ik het verder zelf wel af.

In Google Documenten (via de Google Drive cloud) heb ik nochtans wel al uitstekende ocr-prestaties gekregen, inderdaard als het een duidelijk font is. Maar in boeken en tijdschriften zijn de fonts meestal okee.

Maar dat eerst inscannen, dan saven en naar Drive overzetten en dan nog eens saven in G. Documenten, dat is een gedoe. Met een rechtstreekse scan naar een vertaal-app zou dat veel sneller gaan, snap je.

Nu weet ik wel niet of die smartphone-apps zoals Lens en zo werken via de camera functie, of scanfunctie. Want een pc - scanner is natuurlijk geen camera, hé...

Dat moet ik allemaal nog te weten komen.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Weetjesweter

"Dan heb je eerst nog OCR software nodig om de gescande tekst leesbaar en bewerkbaar te maken voor de vertaalsoftware."

Dat klopt, Stefaan. Dat is een inderdaad een vereiste.

Google Documenten kan dat. Maar zoals gezegd, dat is een hele procedure per pagina... Dat moet makkelijker kunnen. Dat is wat ik aan het uitzoeken ben.

Beantwoorden