25.542
netweters
|
157.824
antwoorden
|
21.306
vragen
|
750 GB is de limiet van Telenet hun 'Unlimited Internet'
Deze post heb ik hier gezet omdat het nu door de nieuwe TVbox is, dat ik regelmatig aan mijn limiet zit. Maar eigenlijk is dit een algemene vraag.
Waarom heeft Telenet nu nog steeds een limiet gezet op hun abonnementen met 'Unlimited' verbruik?
Telenet verplicht mij of meer internet te verbruiken omdat ik nu enkel TV kan kijken via het internet, en niet meer met de kabel. Ik was verplicht om de Digicorder om te ruilen naar een TVbox en verbruik hierdoor ineens veel meer dan normaal. 750 GB lijkt veel, maar is het niet. Als je met een gezin van 4, waarbij iedereen regelmatig Netflix gebruikt, er regelmatig door iedereen internet gebruikt wordt én er nog TV gezien wordt, gaat de teller snel. Zeker omdat het vanaf 18u, dat iedereen thuis is en het gebruikt, piekuren zijn. We leven nu in een tijd dat HD streamen de norm is geworden.
TELENET AUB, doe de limiet eraf en laat jullie 'Unlimited' echt Unlimited zijn.
We betalen er genoeg voor, ik al 25 jaar ondertussen.
@VDPJ schreef:750 GB is de limiet van Telenet hun 'Unlimited Internet'
Neen, dat is niet waar. De huidige Telenet "unlimited" abonnemenetn (ONE, ONEUp, All Internet) hebben een download volume van 3TB (3000 GB).
Tenzij je nog een oude formule hebt (ik meen mij te herinneren dat bepaalde oude formules nog 750GB zijn?)
Oplossing: Kontroleer jouw abonnement eens, en wellicht kan je overstappen naar een nieuwer abonnement (die meer biedt aan een lagere prijs).
@VDPJ schreef:Telenet verplicht mij of meer internet te verbruiken omdat ik nu enkel TV kan kijken via het internet, en niet meer met de kabel.
Dat is ook niet waar
Het is niet omdat jouw TV-Box verbonden is met jouw internet (in plaats van de kabel), dat je nu meer internet verbruikt.
TV kjken via de TV-Box wordt niet meegerekend. Verbruik van Apps op de TV Box (vb Netflix, Disney+, VRT Max, VTMGo) wordt natuurlijk wel meegerekend, gezien dit via het internet gaat ...
@VDPJ schreef:We betalen er genoeg voor, ik al 25 jaar ondertussen.
Je bent 25 jaar klant gebleven, je hebt dus gedurende 25 jaar gekregen waarvoor je betaalde, en je was hiermee tevreden (anders was je toch veranderd van provider) ? 🤔
Welk abonnement heb je?
Ben je al eens effectief tegen de limiet aangekomen en dus op smalband geplaatst?
Hoe ben je verplicht geweest om uw digicorder om te ruilen? Ik heb nog steeds mijn twee digicorders. Ja, ik heb al vele berichten gekregen om de switch te doen, maar ik negeer die gewoon. Zo lang als het kan.
Wanneer je echt een ernstig probleem hebt, dan graag alle mogelijk nuttige randinformatie (dus geen privé gegevens, om duidelijk te zijn) meegeven om correct te kunnen oordelen en raad geven. Zoniet heeft hier komen klagen echt geen zin ...
@flip1953 schreef:
De huidige Telenet "unlimited" abonnemenetn (ONE, ONEUp, All Internet) hebben een download volume van 3TB (3000 GB).Tenzij je nog een oude formule hebt (ik meen mij te herinneren dat bepaalde oude formules nog 750GB zijn?)
Klopt, zie Wanneer surf ik aan verlaagde snelheid? | MyTelenet
ONE(up), All-Internet & Giga Internet hebben de huidige FUP van 3TB tijdens de piekuren. Oudere 'onbeperkte' abonnementen hebben de oude FUP van 750GB tijdens de piekuren
@sb schreef:3 TB = 3.072 GB
Telenet telt correct, in tegenstelling tot de producten van harde schijven, USB sticks, ...
Dat is niet juist. Dat zijn de oude benamingen, die tegenwoordig GiB en TiB genoemd worden
De huidige namen
1 TB = 1000 GB
1 TiB = 1024 GiB
Ik gebruik normaal gezien consequent KiB, GiB, TiB. Ik heb dat deze keer niet gedaan, omdat het voor verwarring zou kunnen zorgen. Immers, Telenet gebruikt de benamingen GB, TB, maar rekent wél correct, in tegenstelling tot producenten die simpel 1 TB = 1.000 GB tellen.
Je hebt wel een update gekregen van snelheid en upload
De rest blijft bij oude is ook een oud abo waar je nu je voordeel uit haalt omdat het goedkoper is
Tijdens de piekuren als het internet op is het 20 Mbps downstream & 2 Mbps upstream
Is traag maar werkt nog goed maar met veel mensen zal je het toch voelen in de Daluren is de gewone snelheid
Bedankt voor jullie reacties, en hier wil ik ook op reageren.....
Ja, mijn 'onbeperkt' is slechts 750 GB met mijn WIGO70. En dit is te weinig voor een gezin van 4. Ik zit nu reeds op 580 GB en heb nog 16 dagen te gaan tot de reset. Ik heb ook al verschillende maanden de mail gehad dat ik bijna op verlaagde snelheid kom te staan. Dus moeten we ons verbruik drastisch verminderen om dit te voorkomen.
Er zit dus niets anders op dan naar One te upgraden en weer meer te betalen. Ik betaal nu al meer dan 150 euro per maand. Voor dezelfde formule in een One wordt het 164 euro per maand. Telenet wil de limiet van WIGO niet verhogen en ze weten goed genoeg dat dit veel te weinig is heden met het streamtijdperk. En daar gaat het nu juist om, het 'onbeperkt' internet is niet hetzelfde 'onbeperkt' internet als in de andere abonnementen, terwijl het eigenlijk wel dezelfde formule is, met dezelfde piekuren.
En toch is dit allemaal gekomen de maand nadat we de nieuwe TVbox hadden, toevallig of niet, vind ik verdacht.
Ons kijkgedrag is hetzelfde gebleven, en Netflix doen we via de TV, dus via Wifi, niet TVbox.
En de reden dat ik al 25 jaar wel klant ben is, er is gewoon geen beter alternatief...
Dat trouwe klanten geen beloningen krijgen, dat is al langer bekend.
Hoe kom je aan 150 euro/maand? All-Internet + TV is 79,01 euro/maand. Je kan geld besparen door over te stappen naar een andere provider voor je mobiele abonnementen. Ik (ook klant van het eerste uur) ben zelf naar Yoin overgestapt. In principe kan je via 'vriendendienst' iemand van het gezin klant maken en dan krijgt jouw abo 10 euro en de 'vriend' 10 euro. Je bespaart dus 20 euro. Dat kan je ook doen voor de andere leden. Yoin werkt via Proximus wat volgens mijn ervaring een betere dekking biedt dan Telenet. Momenteel zijn er enkele aanbiedingen: x euro voor de eerste 6 maanden.
https://www.mijn-gsm-abonnement.be/gsm-operators/yoin-belgie
@VDPJ En kosten van streaming diensten mag je ook niet meerekenen, dat is normaal niet via Telenet, dat zijn aparte abonnementen,
vrees dat je nog op het oude formule zit en je in de vernieuwde formule kan laten omzetten als je belt met Telenet.