Beantwoorden
Beemerke63
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Afstandsbediening TV-box verslikt zich bij het zappen

Ik weet niet of het hier al gepasseerd is maar heb het niet direct gevonden bij de andere draadje.

Ik heb dus al een paar maanden de TV box naar volste tevredenheid. Een ding stoort me wel verschrikkelijk en dat is bij het zappen (zenders in de favorietenlijst) er geregeld 3 à 4 zenders worden overgeslagen. Je ziet de zender onderaan heel snel voorbij scrollen. Op de 5 keer zappen gebeurt dit wel 3 keer. TV box zit in een kast achter gesloten deur, heb de deur al open gezet maar het probleem blijft. Verder werkt de TV box en afstandsbediening perfect. Iemand hier ervaring mee?

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

Grtz,

Frank

0 Likes
15 reacties
Ex-Netweter
 

Afstandsbediening TV-box verslikt zich bij het zappen

Is dit al van in het begin?

Batterijen eens uit de afstandsbediening halen en terug plaatsen?

dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Afstandsbediening TV-box verslikt zich bij het zappen

Deur open en toe doen zal geen verschil maken. Remote werkt over RF signalen ipv infrarood (vroeger met digicorder) dus deze gaat door de deur.
Misschien dat je iets te snel zapt?

0 Likes
Beemerke63
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Afstandsbediening TV-box verslikt zich bij het zappen

@Ex-Netweter Is vanaf dag 1 al. De 4 AAA batt. heb ik er al uitgehaald.

 

@dusbaba Yes i know dat de nieuwe afstandsbediening radiofrequentie gestuurd is en dat het openzetten van het deurtje niet veel zin heeft. Je weet maar nooit hé 😉

Met onderstaande procedure (reeds heb uitgevoerd) moet het deurtje openstaan.

 

Haal de batterijen uit je afstandsbediening en steek ze er opnieuw in. Probeer ook even andere batterijen als dat niet werkt. Richt de afstandsbediening op je TV-box en hou de 0 en 

toets minstens 10 sec. ingedrukt.

 

Grtz,

Frank

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Afstandsbediening TV-box verslikt zich bij het zappen

@Beemerke63  Raar probleem inderdaad. Ik heb dit zelf nooit gehad maar ik maak zelf zelden gebruik van de favorietenlijst. Een alternatief: maak een ander profiel aan en maak dat je hoofdprofiel. Je kan voor elk profiel een zenderlijst instellen.

Heb je het issue dan nog?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beemerke63
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Afstandsbediening TV-box verslikt zich bij het zappen

@Wheng Deze ochtend nog eens geprobeerd en het probleem doet zich ook voor in de gewone zenderlijst. Wel is waar iets minder dat de AB/TV box zich verslikt maar toch. 

Ik probeer straks nog eens met de AB van mijn zoon (heeft ook een TV box) maar ik veronderstel dat de radiofrequentie zal niet dezelfde zijn als die van mijn AB.  

 

 

 

Grtz,

 

Frank

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Afstandsbediening TV-box verslikt zich bij het zappen

@Beemerke63 

Dat probleem is vroeger nog gemeld. Je kan daar ook eens kijken maar helpt niet echt verder omdat er geen oplossing gegeven is.

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/TV-Box-afstandsbediening-slaat-op-hol/td...


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening TV-box verslikt zich bij het zappen

@Beemerke63 

Controleer eens of je het bewust kunt veroorzaken en vermijden. Ik ken de afstandbediiening niet van de TV-Box maar weet wel dat er soms afstandsbedieningen zijn waarbij het knopje blijft haperen na het drukken. 

Probeer of je het ook voohebt als je het knopje loodrecht indrukt. Probeer ook als je het knopje scheef indrukt. Probeer dat verschillende keren in verschillende richtingen. 

Het indrukken moet kortstondig zijn. Als je het te lang ingedrukt houdt, dan geeft je meerdere keren dezelfde opdracht.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening TV-box verslikt zich bij het zappen

@janne_man  ik heb de tv box en dus de afstandsbediening hier liggen. Je kan met die AB niet bewust de toetsen verkeerd indrukken of het manipuleren. Dus je kan het niet bewust veroorzaken en of vermijden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Afstandsbediening TV-box verslikt zich bij het zappen

Ik heb daar ook last van enkel niet sinds dag 1. Heb al geprobeerd batterijen proberen te verwisselen en box resetten. Heb er mee leren leven maar laatste tijd valt het vaker voor.

 

Ik kan het niet reproduceren maar de tv lijkt geen extra commando te krijgen via afstandsbediening wanneer het gebeurd. Het lampje op de box flikkert niet extra.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Beemerke63
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Afstandsbediening TV-box verslikt zich bij het zappen

Heren, Ik heb daarnet de AB van mijn zoon gekoppeld met mijn TV box en het probleem blijft.

Zelfs na een factory reset van de TV box. Het ligt dus niet aan de AB maar aan de TV box zelf...

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Afstandsbediening TV-box verslikt zich bij het zappen

Dan neem je best contact op met de klantendienst om je huidige TV-Box te ruilen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beemerke63
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Afstandsbediening TV-box verslikt zich bij het zappen

@m-jan20  Zodra het kan zal ik dat doen. 😉

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Afstandsbediening TV-box verslikt zich bij het zappen

Hallo, 

 

@Beemerke63 Ik heb gezien dat het probleem op "opgelost" staat, maar ik wou even medelen, dat ik iemand geholpen heb die hetzelfde probleem had. 

De problemen waren:

1. Netwerkverbinding was slecht om de box aan te sluiten, dus internet content laad traag, zo ook favorieten en tv gids.

2. Philiphs hue leds (transfo) lag naast de box en deze gaf storingen

 

Misschien even beide factoren checken?

Succes!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beemerke63
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Afstandsbediening TV-box verslikt zich bij het zappen

@kristofDW . Internetverbinding is prima, werkt razend snel.

Maar uw punt 2 klinkt klinkt niet geheel onlogisch. Transfo's / adapters en wifi kunnen RF signalen storen zodat de TV box een verstoord signaal ontvangt.  Onze TV box staat in een kast waar alle adapters in een power strip zitten. Damn dat ik daar nog niet bij stilstond. 

 

edit

TV box buiten de kast verplaatst ver weg van alle mogelijke vervuiling maar het probleem blijft.