Beantwoorden
Jelleuuh
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Beeldkwaliteit opnames TV-box

Hallo!

Ik had de kans om gratis om te schakelen naar de TV-box. Nadat iedereen er zo enthousiast over lijkt dacht ik: doen! De box werkt inderdaad goed en live TV is heel goed, maar ik heb nu vandaag de eerste keer iets opgenomen op VTM, zijnde tien om te zien. Dat is in 1 woord echt een achteruitgang! Je ziet dat het streaming is met artefacts. Bijna vergelijkbaar met VTM-Go. Dit kan toch niet? De live streaming op de coax kabel zijn VEEL beter! Ik dacht dat de opnames in dezelfde kwaliteit zouden zijn.... Hopelijk doet telenet er iets aan!

En nee, het ligt niet aan mijn verbinding. Die is zeer snel en stabiel. Alles is bekabeld aangesloten en beheerd door mezelf.

Is dit de vooruitgang van de TV-box? Hopelijk niet....

0 Likes
34 reacties

Beeldkwaliteit opnames TV-box


@Master-Magic  schreef:

@Ex-Netweter 
netflix is geen zender 😉 het gaat hier over zenders op het Telenet kabel netwerk, en daar zijn zij het beste op van alle aanbieders (Orange profiteert van dit aanbod)


Dat hangt af van de technologie die Telenet gebruikt. De DVB-C broadcasts blijven van onberispelijke HD-kwaliteit zoals Telenet dit al meer dan 10 jaar aanbiedt. Idem met de lokale opnames op de Digicorder die de DVB-C broadcasts als bronsignaal gebruiken. Als je de beeldkwaliteit dus belangrijk vindt, blijf je best de Digicorder gebruiken zolang Telenet dit ondersteunt.

Maar die onberispelijke HD-kwaliteit is niet meer gegarandeerd wanneer je opnames of terugkijk-tv vanuit de cloud op de TV-box, smartphone of tablet bekijkt. Telenet gebruikt adaptive bitrate streaming waardoor de stream automatisch terugschakelt van een hogere kwaliteit naar een lagere kwaliteit wanneer er onvoldoende bandbreedte op het netwerk beschikbaar is.

Blijkbaar is dit effectief het geval, sommige nodes op het Telenet-netwerk kunnen op piekmomenten soms niet de gevraagde bandbreedte aan alle klanten leveren via unicast IP-streaming over de EuroDOCSIS-kanalen.

Je zou de rekensom kunnen maken, de bandbreedte van het aantal actieve EuroDOCSIS-kanalen op de node optellen en delen door het aantal klanten op de node.
Ik denk dat je op minder dan 20 Mbps bandbreedte per klant uitkomt...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeldkwaliteit opnames TV-box

@Ex-Netweter dan moeten ze eens testen op minder drukke momenten zoals ik al eerder aanhaalde hier, tijdens de week na 23 uur, dit kan veel verschil geven, ook hoe de box is aangesloten op het netwerk, WiFi is geen optie omdat je met problemen zit door teveel wifikanalen in de buurt die elkaar storen en als dit net op het kanaal is waar jij dan op zit kan dit uitval als gevolg geven.

in mijn buurt zijn er nog weinig Telenet klanten op de node, daarom heb ik nooit problemen hier met de kabel. 
eigenlijk een droom scenario voor velen merk ik hier soms 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit opnames TV-box


@flip1953  schreef:
"losless" kan natuurlijk nooit beter zijn dan wat de camera aflevert, en hoe het signaal vandaar doorgestuurd wordt de VRT. Voor zover ik het begrijp was Zomerhit live (in tegenstelling tot bijvoorbeeld TOTZ op VTM), en moet het signaal vanuit de captatiewagen in Westende doorgestraald worden naar de VRT?

Dat zal ook wel met de nodige compressie gebeuren?

Niet aan gedacht. Dat is zeer goed mogelijk. Eigenlijk gebruiken we best Vlaamse topfictiereeksen om de beeldkwaliteit te vergelijken aangezien die minstens in 4K-kwaliteit geproduceerd worden.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Beeldkwaliteit opnames TV-box

Deze uitzending was live daar heb je al een probleem de rest wordt opgenomen

De camera heeft last van scherp te zetten met de confetti in beeld voor de artiesten

Het tijdstip heeft ook belang wordt er op dat moment veel door gestraald

Sport zal altijd beter worden door gestraald met meer data dan dit

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Beeldkwaliteit opnames TV-box


@Ex-Netweter  schreef:


Dat hangt af van de technologie die Telenet gebruikt. De DVB-C broadcasts blijven van onberispelijke HD-kwaliteit zoals Telenet dit al meer dan 10 jaar aanbiedt. Idem met de lokale opnames op de Digicorder die de DVB-C broadcasts als bronsignaal gebruiken. Als je de beeldkwaliteit dus belangrijk vindt, blijf je best de Digicorder gebruiken zolang Telenet dit ondersteunt.

Als je rechtstreeks kijkt, maakt het niets uit of dat rechtstreeks met de tv-tuner is, met een Digicorder, met een Digibox of met een TV-Box. Het enige dat een verschil kan maken is de upscaling die een 4K-tv (kan) doen en hetzelfde voor de TV-Box. Al deze systemen gebruiken hetzelfde DVB-C signaal.

0 Likes