Beantwoorden
Petervb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

In de TV box lijkt de functie "Bekijk aansluitend programma" verdwenen te zijn. Wij gebruikten die regelmatig wanneer dezelfde serie achtereenvolgens in de tv gids staat, in combinatie met terugkijk TV. Zodra het eerste blok afgelopen is (meestal 1,5 aflevering) kwam de vraag "Bekijk aansluitend programma". Wanneer je dan OK drukte liep de aflevering die je aan het bekijken was gewoon verder.

Bij de tv box is die optie er niet. Je moet dan eerst terug het aansluitende programma opzoeken,  vervolgens starten, en dan verderspoelen naar het tijdstip na de overlapping met het vorige blok.

 

Spijtig dat deze functionaliteit niet werd meegenomen.

39 reacties
inoxxxxx
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

@Suzy  wat is de status van deze aanpassing aub? Zoals bij anderen hier is dit ook voor mij een groot gemis, en een nog grotere bron van irritatie..  Alvast bedankt,

 

0 Likes
Gertv
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

Nog steeds geen update over dit issue? Echt vreselijk irritant om iedere keer steeds na een tijdje plots terug live te kijken, waarna je weer het aaneensluitend programma moet opzetten, verder spoelen,... 🙄

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

@Gertv 

Het lijkt alleen te werken bij reeksen uit de tv-theek. Bij opnames zit je altijd met die uitloop van 30 minuten na de eigenlijke opname. Een noodoplossing is dat, wanneer je de volgende opname bekeken hebt via de vorige opname, je gewoon bij starten van de volgende opname je 30 minuten verder springt met spraak. Je gaat dan vlakbij de juiste plaats zitten. Maar het is een noodoplossing.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

Het gaat hier niet over opnames, maar over Terugkijk TV. Uitzendingen die gestart worden vanuit de TV gids.

 

Het kan toch niet zo moeilijk zijn om in te bouwen dat je het volgende programma bekijkt vanaf het punt dat de vorige uitzending gestopt is.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

@Steven-E 

Terugkijktv heeft ook een staart. Dat loopt dus ook gewoon door het volgende programma in. Wat er tussen de programma's staat is veel erger. Daar staat meestal reclame. Als men daar de keuze zou krijgen om volgend programma volledig te zien, moet dat dan voor of na de reclame? Welke zender gaat er mee akkoord gaan dat je op zo'n simpele manier die tussenliggende onzin zou ontwijken?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
inoxxxxx
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

Los van de reclame. Ik, en blijkbaar velen hier met mij, wil bvb. simpelweg Ter Zake en De Afspraak na elkaar in uitgesteld relais kunnen bekijken via Terugkijktv. Halverwege De Afspraak stopt de weergave dus plots en moet je via de TV-gids en met doorspoelen terugkomen tot aan het punt dat je was. Zeer irritant en vooral: dit probleem was er niet bij de Digibox maar wel met de TV-box. Hoe moeilijk kan dit zijn, dat dit na 1 jaar nog steeds niet is opgelost? Klagen over een dienstvermindering zoals hier lijkt mij terecht, het gaat hier niet over een nieuwe wens maar over het herinvoeren van een bestaande dienst. De Telenet facturen blijven daarentegen wel constant evolueren.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV


@louishufk  schreef:

Wat er tussen de programma's staat is veel erger. Daar staat meestal reclame. Als men daar de keuze zou krijgen om volgend programma volledig te zien, moet dat dan voor of na de reclame? Welke zender gaat er mee akkoord gaan dat je op zo'n simpele manier die tussenliggende onzin zou ontwijken?


Die reclame is een andere discussie.  Dat gaan de zenders idd niet toelaten.
Gewoon al de optie krijgen "kijk verder via aansluitend programma", zodat je quasi dezelfde kijkervaring krijgt als bij Live kijken, alleen ben je later beginnen kijken.
@Suzy kan je nog eens horen? Ik had begrepen dat dit hoog op het verlanglijstje stond. En ik denk dat dit niet zo moeilijk is om te implementeren.

 

@inoxxxxx ik ga niet akkoord met je term "dienstvermindering".

De TV box is helemaal anders opgezet en werkt overwegend veel beter dan de Digicorder.

Maar deze specifieke functie missen heel veel mensen inderdaad.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV


@inoxxxxx  schreef:

Los van de reclame. Ik, en blijkbaar velen hier met mij, wil bvb. simpelweg Ter Zake en De Afspraak na elkaar in uitgesteld relais kunnen bekijken via Terugkijktv. Halverwege De Afspraak stopt de weergave dus plots en moet je via de TV-gids en met doorspoelen terugkomen tot aan het punt dat je was. Zeer irritant en vooral: dit probleem was er niet bij de Digibox maar wel met de TV-box. Hoe moeilijk kan dit zijn, dat dit na 1 jaar nog steeds niet is opgelost? Klagen over een dienstvermindering zoals hier lijkt mij terecht, het gaat hier niet over een nieuwe wens maar over het herinvoeren van een bestaande dienst. De Telenet facturen blijven daarentegen wel constant evolueren.


Ik kan begrijpen dat er hierover frustratie kan zijn. Maar anderzijds is het momenteel voor de klanten wel gemakkelijk op te lossen door na het eerste programma even terug te keren naar de tv gids en het volgende programma te starten. Dan moet je alvast niet eerst een half uur doorspoelen tot het punt waar je gebleven was.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV


@Hofkens  schreef:

@inoxxxxx  schreef:

Los van de reclame. Ik, en blijkbaar velen hier met mij, wil bvb. simpelweg Ter Zake en De Afspraak na elkaar in uitgesteld relais kunnen bekijken via Terugkijktv. Halverwege De Afspraak stopt de weergave dus plots en moet je via de TV-gids en met doorspoelen terugkomen tot aan het punt dat je was. Zeer irritant en vooral: dit probleem was er niet bij de Digibox maar wel met de TV-box. Hoe moeilijk kan dit zijn, dat dit na 1 jaar nog steeds niet is opgelost? Klagen over een dienstvermindering zoals hier lijkt mij terecht, het gaat hier niet over een nieuwe wens maar over het herinvoeren van een bestaande dienst. De Telenet facturen blijven daarentegen wel constant evolueren.


Ik kan begrijpen dat er hierover frustratie kan zijn. Maar anderzijds is het momenteel voor de klanten wel gemakkelijk op te lossen door na het eerste programma even terug te keren naar de tv gids en het volgende programma te starten. Dan moet je alvast niet eerst een half uur doorspoelen tot het punt waar je gebleven was.


Dat werkt enkel goed als de TV gids accurate starttijden heeft, en dat is in 90% niet het geval.

Dus nee, dit is lang niet voldoende.

Bij VRT is dit een ramp tegenwoordig. Enkel het Journaal werkt goed, omdat dit steeds op een vast tijdstip start.

 

Gewoon de optie "verder kijken via aansluitend programma", dat is alles wat we nodig hebben 😉
(Wel verder kijken vanaf het tijdstip dat het vorige programma gestopt is. Dat is meestal niet het tijdstip dat het volgende programma start volgens de TV gids.)


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
inoxxxxx
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

Hear! Hear!!  😉

 

A propos, wie vertegenwoordigt hier  eigenlijk Telenet, want we kunnen hier onderling wel een boompje opzetten over wat wel en niet kan en zou moeten kunnen, maar dat gaat natuurlijk niets veranderen aan het probleem. Hallo Telenet?

0 Likes