Beantwoorden
Petervb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

In de TV box lijkt de functie "Bekijk aansluitend programma" verdwenen te zijn. Wij gebruikten die regelmatig wanneer dezelfde serie achtereenvolgens in de tv gids staat, in combinatie met terugkijk TV. Zodra het eerste blok afgelopen is (meestal 1,5 aflevering) kwam de vraag "Bekijk aansluitend programma". Wanneer je dan OK drukte liep de aflevering die je aan het bekijken was gewoon verder.

Bij de tv box is die optie er niet. Je moet dan eerst terug het aansluitende programma opzoeken,  vervolgens starten, en dan verderspoelen naar het tijdstip na de overlapping met het vorige blok.

 

Spijtig dat deze functionaliteit niet werd meegenomen.

39 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV


@Steven-E  schreef:

... En dit is wat er hopelijk gebeurt (lees @Suzy leest mee 😉 en brieft dit over aan Telenet die er op zijn beurt wat mee doet)


@Steven-E klopt, zodra er bepaalde topics/issues/vragen vaak terugkomen of benoemd worden, geef ik die wanneer relevant zeker door. En dat doe ik voor eender welk onderwerp, niet enkel voor de TV-box. 😉 Deze specifieke vraag m.b.t. de TV-box is zeker en vast al verschillende keren doorgegeven.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

Bij deze nog even antwoorden om het topic open te houden 😉
@Suzy weet je of deze feature op de planning staat ?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wayne
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

Bump, dit is voor mij de enigste functie die ik enorm mis, verder geen klachten over de tv-box!

0 Likes
Gertv
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

Ik wilde vandaag een topic maken om te vragen hoe je een aaneensluitend programma kan bekijken met terugkijk tv. Maar toen kwam ik via zoekfunctie op dit topic terecht.

 

Wij hebben sinds vorige week de tv-box ipv de oude digicorder en ik mis deze functie enorm!! Heel vervelend bij kinderen die korte afleveringen van 5 min bekijken. Had ik dit vooraf geweten had ik nog niet overgeschakeld 😕 Hopelijk komt deze functie snel in de nieuwe tv-box! 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

@Gertv 

volgens de info van @Suzy  in de post https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/4-21-software-versie-op-de-TV-box/td-p/8... is dat nu mogelijk.

Zelf even getest en het werkt. Je krijgt bij de start van het volgende prog een mededeling op je scherm.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

@louishufk Ik zie hier nochtans niets van vermeld in de release notes van Suzy.

Het gaat hier niet over binge watchen he, maar over het bekijken van het aansluitende programma.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

@Steven-E 

Hierna volgt een uittreksel uit de post van @Suzy 

De vraag is ook of je al versie 4.21 hebt? Als dat niet het geval is, zet de box dan eens terug naar fabrieksinstellingen.

Knipsel.PNG


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gertv
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

Moet je hier iets voor instellen dan? Vandaag lukte dit nog niet bij mij..

 

edit: lees zonet in jouw antwoord dat niet iedere box de update al heeft gehad, Mss ligt het daar dan aan 

 

edit 2: volgens mij gaat die dan naar de volgende aflevering bij terugkijk tv, maar niet naar het aaneensluitende programma 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

@Gertv 

Als je nog niet de versie 4.21 hebt, forceer dat dan eens (of probeer althans) door terug te zetten naar fabrieksinstellingen. (instellingen/systeem/fabrieksinstellingen)


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

@louishufk De functie die @Petervb bedoelt zit niet in 4.21.

 

Je verwart met de “volgende aflevering” van hetzelfde programma/serie.

Hier gaat het over het “aansluitend” programma in de TV gids.

 

Ik wacht hier zelf ook al een tijdje op, het enige wat ik nog mis bij de TV box.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

@Steven-E 

Ik heb die test gedaan met terugkijktv. Op het einde van die uitzending kreeg ik reclame en dan de mededeling dat het volgende .... kon bekeken worden.

Aangezien de baas op dit ogenblik tv kijkt kan ik niet testen of die .... het erna volgende programma was.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

In kan zelf ook niet testen (pas vrijdag thuis), maar ik vermoed dat het dit toch niet is. De release notes zijn vrij duidelijk.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

@Gertv  @Steven-E 

Ik heb de test herhaald en moet toegeven dat ik mijn zogezegde oplossing niet meer kan reproduceren. Je mag mijn inbreng klasseren onder de titel "onzin". Hopelijk komt het nog.

 

Edit: Om de draad niet compleet te kapen vul ik een beetje info aan in deze post.

Bij starten van een programma met terugkijktv dat men opgenomen heeft, gedraagt de tv-box zich als zou men de opname bekijken. Op het einde springt hij dan door naar een volgende aflevering van die reeks.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

@louishufk @Steven-E @Gertv bij series op aanvraag kon dit in de testperiode, maar het zijn andere dingen die bedoeld worden vrees ik dat hier gevraagd word.

bij een serie in play - play more kan je de melding krijgen bij een serie van bekijk de volgende aflevering binnen zoveel seconden.

heb dit nooit gezien bij terug kijk tv van bv een zender dat je via de tv gids iets terug kijkt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wayne
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year!

Bekijk aansluitend programma, bij terugkijk TV

Sinds 4.21 is het is inderdaad zowel bij opnames als bij terugkijk-tv dat automatisch de volgende aflevering van een serie start (wel enkel binnen dezelfde jaargang). Dit is al een verbetering maar toch nog niet even goed zoals het op de digibox was. Nu kunnen mijn kinderen toch al naar Tom & Jerry kijken en vermits dit meestal verschillende opeenvolgende afleveringen zijn begint dus telkens opnieuw de volgende. Er is wel steeds een onderbreking en dan begint de volgende aflevering te laden, terwijl dit vroeger gewoon verder speelde. Maar als er dan iets anders begint is het weer gedaan natuurlijk...

0 Likes