Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Bevindingen TV Box

Ik heb sinds vandaag dan ook de nieuwe TV Box van Telenet. Lang getwijfeld, want altijd tevreden geweest met de digicorder. Ik moet wel zeggen dat, deze precies kleiner is dan de TV Box van mijn vriendin thuis. Het is nog even wennen, maar de eerste indruk is al positief hier. Het is ook geen grote voeding zoals bij de digicorder.

 

tv box.JPG

 

Titel gewijzigd door MarianneM | Vorige titel: TV Box

 

 

16 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bevindingen TV Box

@Ex-Netweter  

Dan heb je dus de tweede generatie tv box. Ziet er goed uit en je gaat er geen spijt van krijgen , is mijn ervaring toch. Heb al sinds de tv box uitgebracht is deze thuis in gebruik en staat goed op een kastje , weinig in het zicht dus voor mij zeker geen digicorder meer. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Bevindingen TV Box

Ik blijf mijn digicorder verder gebruiken, waarom deze vervangen als hij nog goed werkt. 

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Bevindingen TV Box

hou ons op hoogte van de problemen als er voordoen en laat je bevinding weten bedankt

Ex-Netweter
 

Bevindingen TV Box

TV Box na de eerste dag:

 

Bij het aansluiten, was alles zeer vlug in orde. Bij een eerste opstart van mijn vroegere digicorder, duurde het soms wel lang voor alles was doorgelopen en ik tv kon kijken. Bij de nieuwe TV box ging dit zeer snel. 

 

Ik heb ook graag mijn zenders in volgorde en dat deed ik door een eigen profiel te maken. Dit was wel heel eenvoudig. Het leuke eraan is dat je meerdere profielen kan maken. Aan de zijkant van de afstandsbediening kan je een andere profiel kiezen.

 

Ik heb hier een full HD tv (geen 4K) en het beeld is echt wel top. Is het nu beter dan de digicorder? Het lijkt precies zo, maar dat kan ik niet echt bevestigen.

 

Het zappen gaat vlug, menu gaat vlug open.

De spraaktechnologie op de afstandsbediening is ook super handig. Ik kan er al goed mee overweg. Als ik een zender wil die ik wil bekijken gewoon spreken en het verschijnt. Zowel Netflix als Youtube is een meerwaarde op de box, dit maakt mijn Apple TV een beetje overbodig nu.

 

Conclusie: Op dit moment heel erg tevreden dat ik mijn digicorder heb geruild voor een TV Box

 

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bevindingen TV Box

@Ex-Netweter  

Fijn dat je er je al een positieve ervaring mee hebt na een eerste dag. De Apple TV maakt het inderdaad een klein beetje overbodig maar aan de andere kant apps zoals Disney+ kan je niet zien op de tv box. Wij kijken dus ook nog Disney+ dus hebben we de Apple TV zeker nog wel nodig. Zou mooi zijn als deze er in de toekomst nog bij zou kunnen komen in de tv box. Daarnaast hebben we nog andere apps via de Apple TV die we bekijken. Maar moesten we nu enkel Netflix willen kijken dan starten we de tv box ook nog niet eens altijd op dan kijken we rechtstreeks via de Apple TV. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bevindingen TV Box

Gisteren ook een tv box gaan ophalen voor mijn ouders. Werkt echt prima, en echt snel.

 

Ook makkelijk om verschillende profielen in te stellen. Als kan ik de zenders blijkbaar niet instellen op het gedeelde profiel via mijn ipad en als je de tvbox start hij telkens op het gedeelde profiel.

 

Ook getest op mijn ipad en apple tv en werkt echt goed, duizend keer beter dan de flow app. Telenet tv werkt ook op ipados 15 en Tvos15. Al kun je bepaalde zenders wel niet bekijken zoals CNN en BBC one, daar zegt hij dat je geen toestemming hebt terwijl je ze wel op de tvbox kan bekijken.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bevindingen TV Box

@Christof75  

Er zijn nog altijd bepaalde uitzendrechten aan verbonden wat je via de tv box rechtstreeks kan zien en die je kan zien in de app of de web versie. Nu wat je zegt over dat profiel is inderdaad vervelend want als ik kijk via de web versie start die inderdaad in gedeeld profiel op en dat profiel kan je ook niet verwijderen heb al verschillende keren gezien. Dat vind ik een gemiste kans om het gedeelde profiel te kunnen wissen. Want je kan inderdaad je profiel aanmaken maar het opstart profiel wat er standaard in staat zou verwijderbaar moeten zijn.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bevindingen TV Box

Nu zit ik nog met een yugo abo, maar ik denk eraan om dit op te zeggen en gewoon one zonder tv te nemen, dan bespaar ik bijna 14€ per maand (wel zonder streams). Want die flow app is niet te doen.

 

Zou die promotie nog geldig zijn als je naar one overschakelt dat je dan streams met korting kan bijnemen?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bevindingen TV Box

@Christof75  

Dat zou je het beste eens navragen bij de klantendienst zelf of je die promotie nog krijgt. Vermoed van wel zolang dit op de website staat maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Bel eens de 015 66 66 66 of stuur je vraag via Messenger of whatsapp. Die kunnen dit beter bekijken dan wij hier. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bevindingen TV Box

Ik heb net een verschil gemerkt op de apple tv tussen de flow en tv app.

 

In de flow app kun je je tv beeld klein zetten en andere dingen doen op je apple tv, bij de tv app lukt dit niet. Stel dat je een sfeer wil sturen met homekit met je appletv dan stopt het beeld terwijl dit bij de flow app wel werkt. Beweging van camera's komen wel op je tv terwijl de tv verder speelt, alsook als iemand aan de deurbel belt.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bevindingen TV Box


@Christof75  schreef:

...

Ook makkelijk om verschillende profielen in te stellen. Als kan ik de zenders blijkbaar niet instellen op het gedeelde profiel via mijn ipad en als je de tvbox start hij telkens op het gedeelde profiel.

...


@Christof75 het gedeelde profiel kan je inderdaad niet wijzigen. Wat je wel kan doen is instellen met welk profiel de TV-box moet opstarten, volgens mij kan je hetzelfde via de app. Ik kan het zelf nu niet controleren, want heb tijdelijke problemen met mijn TV-app.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bevindingen TV Box

@Suzy  

Dat je het gedeelde profiel niet kan uitschakelen is eigenlijk een gemiste kans. Ik kijk altijd in het weekend via terug kijk tv op de pc. Als ik dus dan via de webbrowser ga start deze altijd op in gedeeld profiel. Dat wil dus ook zeggen als ik er niet op let dat ik dus bepaalde zenders niet kan zien omdat die dan zegt dat ik op het gedeelde profiel geen rechten heb op die zender. Als ik naar mijn eigen profiel ga heb ik die rechten wel , ik heb dus Play More en dan krijg je die melding. Dus bij het opstarten ervan gaat die niet naar mijn eigen profiel wat ik heb aangemaakt. 

 

Daarnaast de bijkomende vraag , gaat Telenet ook nog de tv app beschikbaar maken voor Apple met een M1 chip ? De apple met M1 chip kunnen namelijk apps draaien die ook op je iPhone of tablet draaien. Enkel staat Yelo tv erin als ondersteuning en de Telenet app maar Telenet tv is niet beschikbaar. Zou mooi zijn als deze erin zou komen en natuurlijk het bovenstaande 'probleem' zou oplossen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Bevindingen TV Box


@patrick37  schreef:

Dat je het gedeelde profiel niet kan uitschakelen is eigenlijk een gemiste kans. Ik kijk altijd in het weekend via terug kijk tv op de pc. Als ik dus dan via de webbrowser ga start deze altijd op in gedeeld profiel.


Strange, hier gaat mijn webbrowser, na het inloggen, rechtstreeks naar mijn eigen persoonlijke profiel (Chrome).
Ik meen ook ergens gelezen te hebben (enkele maanden geleden) dat de profielen gingen verdwijnen. Maar ik vind het niet meteen terug.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bevindingen TV Box

@Steven-E 

Dat is dan inderdaad vreemd. Moet het eens testen met Firefox want werk met Apple en Safari kan zijn dat daar het probleem ligt. Net zoals mijn eerder aangehaalde probleem geen beeld wel geluid bij Telenet tv in de webbrowser. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes