Beantwoorden
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Box zonder internet

Kan men met de nieuwe box ook de TV zenders ontvangen zonder internet verbinding?

Dus kan ik die box ook gebruiken om gewoon TV te kijken in een kamer waar ik geen internet heb maar wel een coax kabel.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
13 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Box zonder internet

Ik geloof het niet want zonder netwerkkabel werkt de zapbalk niet.

Never trust in Dust
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Box zonder internet

@Janneke_Dust  

Je Telenet TV-box moet interactief zijn anders kan je geen tv-kijken.

 

Je TV-box gebruikt namelijk voor de meeste functionaliteiten je internetverbinding. De TV-box moet verbonden zijn met het internet om deze optimaal te gebruiken. Interactiviteit heb je bijvoorbeeld nodig om:

 

  • de TV-gids te raadplegen.
  • films en programma’s te kunnen opvragen via de TV-theek.
  • opnames te maken en te bekijken. 
  • je Gezinsinstellingen te beheren.
  • programma's te kunnen terugkijken via Terugkijk TV (als je Play of Play More hebt).
  • de stembediening te gebruiken. 

 

Belangrijk: wil je live TV kijken? Dan heb je een interactieve TV-box nodig. Als je TV-box twee weken niet interactief is, zal je geen live TV meer kunnen kijken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Box zonder internet

Ik weet het ook niet. Ik heb wel de meeste zaken hier gevolgd over de TV-Box. Ik denk ooit een begrepen te hebben dat de info die met de coax gestuurd wordt naar Digicorder en de CI+ kaarten, niet opgevangen wordt door de TV-Box, maar deze dit krijgt via het netwerk. In de veronderstelling da tik dat juist begrepen heb dan is het antwoord neen.

In het andere geval is het mogelijk ja. Ga je een programma gids hebben? Ik weet het niet.  Een bezitter van de TV-Box zou eens kunnen experimenteren.

 

Als je enkel de coax hebt en je tv heeft een CI+ interface, dan schaf je u 'tv met een kaartje aan'.

  

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Box zonder internet

Dat is dus een groot nadeel van de nieuwe box.

Met de oude digicorder kon men gewoon naar de basis zenders TV kijken en TV-Gids voor 2 dagen zonder internet aansluiting.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Box zonder internet

@janne_man 

Niks, nougatbollen krijg je te zien zonder coax.

Onmiddellijk de mededeling: deze zender is helaas niet beschikbaar.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Box zonder internet

@janne_man 

Zonder utp.

Wel zenders en gids. Gids voor meerdere dagen. Maar uiteraard geen mogelijkheid om op te nemen of terugkijktv.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Box zonder internet

@louishufk, welk van je twee bevindingen is nu het uiteindelijk resultaat (als ik even mag vragen)? Je kreeg eerst een melding, maar erna gaf je aan dat je wel de zenders kon zien? Merci om even te verduidelijken.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Box zonder internet


@Janneke_Dust  schreef:

Kan men met de nieuwe box ook de TV zenders ontvangen zonder internet verbinding?

Dus kan ik die box ook gebruiken om gewoon TV te kijken in een kamer waar ik geen internet heb maar wel een coax kabel.


Het wordt niet echt aangeraden maar wanneer je geen internetkabel ter beschikking hebt, kan je de box ook met internet verbinden via wifi.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Box zonder internet

@Suzy 

Eerste antwoord was zonder coax

Tweede antwoord was zonder utp.

Ik had bij het lezen van de vraag en antwoorden niet gezien dat het om de twee kabels ging. Daarom twee antwoorden.

Groeten

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Box zonder internet

@Janneke_Dust 

Je kan dus kijken en je hebt de gids, zelfs voor meer dan twee dagen. Maar je kan er alleen lopende uitzendingen mee selecteren. Het lijkt echt een gestripte versie.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Box zonder internet


@louishufk  schreef:

@Janneke_Dust 

Je kan dus kijken en je hebt de gids, zelfs voor meer dan twee dagen. Maar je kan er alleen lopende uitzendingen mee selecteren. Het lijkt echt een gestripte versie.

Groeten


Zonder utp kabel (netwerkkabel) zal de tv gids in elk geval terugvallen op twee dagen. Via het dvb-c signaal wordt enkel een tv gids gegeven van twee dagen. 

Vermits de tv-box geen ingebouwd opslagmedium heeft zal ook de time-shift fucntie (pauseren van programma) niet werken. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Box zonder internet

@janne_man 

Wat betreft time-shift. De tv-box heeft blijkbaar wel een buffer capaciteit voor ongeveer 6 minuten. Men kan dus tot 6 minuten teruggaan in de uitzending zonder netwerkverbinding.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Box zonder internet

@Janneke_Dust, hou er vooral rekening mee dat zonder internet verbinding de functionaliteiten van de TV-box niet optimaal zullen werken. Dan is het uiteindelijk beter om de TV-box te verbinden via wifi (zoals @Hofkens adviseerde) of powerline adapters te gebruiken.

 

@louishufk bedankt voor de verschillende testen! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.