Beantwoorden
Ree
Freshman Meerweter
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. It's your ninth party!

Brief Telenet TV Box

Zojuist mail gekregen van Telenet dat ik ten laatste op 13 februari zou moeten beslissen om over te stappen op de TV Box.
Wij kijken nu TV (geen streamingdiensten) via 1 gehuurde Digicorder in de living waar enkel een coaxkabel ligt
                                                                  via 1 gekochte Digicorder in de keuken met enkel coax.
                                                                  via 1 gekochte Digibox in het bureel waar coax ligt + UTP. Omdat ik met twee computerschermen werk gebruik ik hier veel Telenet.tv zodat ik TV kan kijken op een klein deel van mijn tweede scherm.
Als ik nu overschakel krijg ik een jaar 11.26 € gratis TV box huur en maak ik kans op het winnen van een TV.
Ik weet dat ik voor het einde van het jaar toch naar een TV box moet overschakelen maar dat betekent boren en kappen om de internetkabel in de living en de keuken te krijgen en daar ben ik nog niet klaar voor.
Wat is jullie inschatting ? Ik had verwacht tot einde 2026 gerust te zijn maar als ik binnenkort (februari ?) niet meer Telenet.tv kan gebruiken vind ik dat een probleem.
Bedankt alvast.

81 reacties
Ree
Freshman Meerweter
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. It's your ninth party!

Brief Telenet TV Box

Gisteren de TV Box geïnstalleerd. Heb er eentje gekregen met ook coax aansluiting.
Alles werkt prima. Ik vermoed dat het TV signaal dan nog altijd via coax binnenkomt en dat het netwerk enkel dient voor de communicatie met Telenet.
Ben in elk geval tevreden met de Powerline oplossing.

Hofkens
Professional Bijna Allesweter
Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? De race is begonnen!

Brief Telenet TV Box

@Ree  schreef:

Gisteren de TV Box geïnstalleerd. Heb er eentje gekregen met ook coax aansluiting.
Alles werkt prima. Ik vermoed dat het TV signaal dan nog altijd via coax binnenkomt en dat het netwerk enkel dient voor de communicatie met Telenet.
Ben in elk geval tevreden met de Powerline oplossing.

De meeste zenderpakketten zitten al volledig op IP en komen dus via internet binnen. Het basisaanbod zit nog wel op coax en deze komen via de TV Box met coax-aansluiting dus nog via de gewone kabel binnen. Deze zal je dus nog kunnen bekijken bij internetproblemen (bijvoorbeeld modemherstart of verlies van internetsignaal). Zenders zoals Play Sports zitten sowieso enkel nog op IP dus deze zal je niet kunnen ontvangen als er een internetstoring is.

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Brief Telenet TV Box

Als je de  internet modem de stroomstekker  uit trekt weet je wat werkt met coax kabel op de tv box 

HB
Freshman Beetjesweter
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Brief Telenet TV Box

Wij hebben nu al 2 zo'n dreigbrieven gehad. Lijkt wel afgekeken van de digitale meters, die we allemaal moesten en moeten installeren.

Wat een arrogantie en hoogmoed. Kan Minister Beenders hier iets mee?

Dus, 2 dreigbrieven, al 30 jaar klant; familie, schoonfamilie, buren ook zo'n dreigbrief ontvangen.

Voor ons is het genoeg geweest. Ook altijd maar die prijsverhogingen voor minder kwaliteit. Zogezegd "inflatie".

Dus: wij met de familie, schoonfamilie en buren in de straat hebben beslist om Telenet buiten te gooien en naar Proximus over te stappen; daar krijg je trouwens ook nog een leuk en nuttig cadeau.

Telenet: blijf bij uw leest en gooi die buitenlandse aandeelhouders buiten.

Bye, bye.

Tags (1)
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Brief Telenet TV Box

@HB bij die proximus krijg je ook elk jaar een prijs verhoging en verdwijnen er ook zenders, en sommige zenders moet je met een extra pakket bekijken, zo goedkoop zal het niet zijn want dat pakket voor die extra zenders zoals BBC First wordt ook duurder.

hoop dat je daar wel tevreden zal zijn want de tv box van proximus zit ook vol bugs, er wordt al lang een update beloofd voor de opnames dat verdwijnen of niet worden opgenomen en andere dingen die niet goed werken.

wees gewaarschuwd dat het daar ook niet goed draait en de kwaliteit ook niet top is van het beeld.

heb dit zelf al meermaals gezien en meegemaakt omdat ik het bij m'n ouders mee maak en ze ook al beklaagd hebben dat ze proximus hebben genomen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Brief Telenet TV Box

Een eenmalig leuk cadeau, maar is het bij Proximus zoveel goedkoper dan bij Telenet? Ik dacht van niet, maar ik kan me vergissen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Ex-Netweter

Brief Telenet TV Box

Oei, hebben jullie iets verkeerd gegeten. Zo zuur reageren tegenover klanten die betere oorden opzoeken.

Ik ben zelf helemaal tevreden met Mobile Vikings met Apple TV.

Telenet is volledig van het padje af. Ook met die dreigbrieven.
Veel woorden ga ik er niet meer aan vuilmaken.
Ooit Vlaamse telecomparel, nu eerder een criminele organisatie.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Brief Telenet TV Box

@sb neen want als je BBC first wilt kijken mag je daarvoor al bijna 13 euro extra betalen om het te kunnen bekijken bovenop je basis aanbod.

daar betaal je al 82,99 euro voor internet en tv alleen voor het goedkoopste abbo (zonder de korting van 6 maanden momenteel) neem je er mobiel bij met 20GB data voor 1 gsm dan betaal je voor het goedkoopste abbo pack al 97,99 euro, neem je de vaste lijn erbij kost het nogmaals 4 euro per maand extra.

en dan heb je het extra abbo nog niet voor BBC First te kunnen bekijken nog eens  12,99 euro extra.

er zit replay tv in voor 7 dagen terug kijken maar doorspoelen is er niet op, daarvoor betaal je nog eens extra, is ook nog eens 10 euro erbij.

reken maar zelf eens uit op hoeveel je kosten komen zonder de promoties momenteel want na de 6 maanden betaal je dit bedrag wat hierboven is gemeld.

Master-Magic | Krak

Master-Magic
Professional Superweter

Brief Telenet TV Box

@Ex-Netweter het is niet altijd beter bij de andere als je proximus wilt en de prijzen ziet is het daarom niet zoveel goedkoper.

ieder beslist voor z'n eigen wat die doet maar als je de prijzen vergelijkt met wat je nu hebt bij telenet voor die prijs zit je bij proximus daarvoor niet beter.

een Apple TV en mobile vikings is qua prijs wel ok, maar de vraag is altijd, wat wilt de klant zien aan zenders, wie enkel tevreden is met de vlaamse zenders dat via de app kunnen bekeken worden is zeker goed af daarmee in de mindere beeld en geluidskwaliteit (als dit belangrijk is voor de klant).

Master-Magic | Krak

Danibell
Experienced Weetjesweter
De 3 wijzen! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. It's your ninth party!

Brief Telenet TV Box

Vandaag weer een mail gekregen, ttz voor mijn moeder die 87 jaar is.

Vandaag kijkt zij met een Digibox en betaald zij 22 euro voor TV.

In de toekomst wil Telenet een TV-Box + internet, direct een 70 euro ongeveer waarbij mijn moeder internet niet gebruikt.

Moeder kijkt alleen wat er op TV is, doet geen terugkijk, neemt niet op, gaat niet op apps.

Toen Vader nog leefde hadden ze, ik ben de naam al vergeten, de voorloper van Streamz.

In de beginne kon dit gewoon via de BOX, later zijn ze een modem komen plaatsen.

Tot vorig jaar kon moeder dus pauzeren en terugkijken, want er was internet via het speciale IP.

Ik begrijp wel best dat Telenet van de bandbreedte van het coaxsysteem af wil om performanter te zijn, maar als moeder vorig jaar bij wijze van spreken alles kon zien met terugkijk TV aan de prijs van 22 euro, waarom moet dit nu ineens 50 euro meer zijn?

Waarom kan Telenet, dat uiteindelijk in den beginne gestart is met belastingsgeld/intercommunalegeld, vandaag de mensen die gewoon TV willen zien niet voorzien van het nodige aan de huidige prijs?

Dat de TV-box moet worden gehuurd aan 12 euro is nog te verteren, bij defect is er een gratis vervanging. Men kan best deze box zo instellen dat er enkel kan worden gekeken en verder niets, voor de programmagids is er nog zoiets als de krant en tijdschriften als Dag Allemaal/Story, enz.

Maar geen nood:

Oplossing gevonden.

Na contact met de klantendienst waar men volhoud van "Procedure is Procedure" het vogende:

Moeder heeft nog steeds een vast nummer bij de dievenbende "Proximus", Dievenbende "Telenet" is enkele euro's goedkoper.

Kostprijs: 33 euro per maand.

HAHA, voor uw beurt gesproken Telenet:

FASTFIBER

Fiber 150 via de FIBER of VDSL aan de prijs van 34.95 euro

TV-Vlaanderen App TV Plus, 19.95 euro

Vaste TELEFONIE GRATIS

totaal 54.9 euro

Goedkoper dan vandaag Telenet TV en Proximus vaste lijn samen.

EAT THIS TELENET

U moest zich schamen mensen op te zadelen met kosten die ze niet willen.

Een kennis vertelde vorige week dat een gelijkaardige bejaarde dame nu meer dan 100 euro betaald, terwijl ze 28 euro Telenet telefoon en 22 euro TV betaalde bij Telenet.

En nu de reacties:

Als u dit goed vind en graag betaald, dan maf u mij ook af en toe wat geld  geven als u toch te veel heeft.

Groetjes

Danibell
Experienced Weetjesweter

Brief Telenet TV Box

FastFiber met abo 35 euro, TV-vlaanderen 20 euro en gratis vastnummer behouden.

Eat this Telenet, in plaats van 68 euro vandaag.

Heb er net een post over opgezet

Master-Magic
Professional Superweter

Brief Telenet TV Box

@Danibell dat is het probleem net, alles gaat via streaming/internet, Telenet wil zijn gebruik van internet voor streaming veilig houden door hun eigen internet aan te bieden,

vroeger op de digicorder of digibox kon je tv kijken en terugkijk tv gebruiken, die terug kijk tv was wel niet via internet dat dit op de box kwam maar via de kabel dat er een tijdelijke kanaal werd gebruikt om je opgevraagde programma te bekijken, die modem diende enkel om een signaal te versturen van enkele bytes om de gevraagde file af te spelen op de kabel zoals de tv signalen werken, niet meer en niet minder, de epg werd ook via die utp kabel doorgestuurd tot 14 dagen, zonder die utp kabel kreeg je 2 dagen epg.

met de tv box komt alles via internet en zal op de digicorder de opvraagbare opties ook verdwijnen omdat dit wordt stopgezet om nog enkel de streaming optie te behouden.

de epg van 14 dagen verdwijnt dan ook op de digicorder en digibox (dat neemt niet veel plaats in, maar die optie kan ook plaats innemen op de digicorder en box zodat die wat minder moet bewaren op die hdd van info van de epg.

de keuze van internet te verplichten is een stap dat Telenet doet, Proximus doet dit ook om tv te kijken (als je de Pixcks app niet gebruikt op een Apple TV toestel, die kan je ook gebruiken bij Proximus voor een bedrag zonder die tv box).

Master-Magic | Krak

Master-Magic
Professional Superweter

Brief Telenet TV Box

@Danibell Fastfiber moet dan ook beschikbaar zijn op je adres om dit te doen, anders zit je op vdsl of kabel via orange of base.

Master-Magic | Krak

Danibell
Experienced Weetjesweter

Brief Telenet TV Box

@ Master-Magic

Uw antwoord is naast de kwestie.

Mensen met een beperkt inkomen moeten dan volgens u niet meer TV kijken.

Als u dit goed vind mag u van mij ook de staatsschuld betalen, U heeft blijkbaar teveel.

En als Telenet zijn klanten kwijt wil, doe zo voort, de jeugd is er al goed mee bezig, ze nemen elders internet, en ja ik ook ook al ben ik 66.

Master-Magic
Professional Superweter

Brief Telenet TV Box

@Danibell ik heb nergens gezegd dat ik dit goedkeur, maar dat is nu eenmaal de keuze dat Telenet maakt, veel kunnen we er niet aan veranderen, en ik kan u melden dat ik binnen dit en 4 jaar ook mag uitkijken naar een andere oplossing want heb geen internet van Telenet en kijk via kabel via een CI+ module, 

ik kan enkel maar zeggen hoe het werkt bij Telenet, en of ik nu voor of tegen de kwestie ben hoe ze te werk gaan is niet van de orde, geef enkel info hoe het is nu momenteel en hoe het vroeger werkte.

bij uw reactie moet je ook bedenken dat niet iedereen de optie heeft van wat jij aanbied hier via Fastfiber, 

er zijn nog veel gemeentes waar er geen fiber ligt en enkel vdsl of kabel.

ik heb zelf glasvezel internet, dus ja, 

Ik kan enkel maar de reactie geven voor elke klant, want elke situatie is anders bij de rest.

ik snap uw reactie volledig van hoe die oudere mensen dat een klein pensioentje hebben en geen nood aan internet binnen dit en 4 jaar moeten uitkijken voor iets anders, ze hebben nog 4 jaar tijd om te veranderen en niet direct op die kar springen van Telenet.

Master-Magic | Krak