Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

Sinds een 5-tal dagen hebben wij op de TV box regelmatig (meerdere keren per dag) problemen met TerugkijkTV, Play, in het algemeen met alles wat vide op aanvraag is.

Foutmelding CS2517, wat volgens de documentatie wijst op een probleem met interactiviteit.

 

Er is technisch gezien niets veranderd. Wel is het abonnement (klik30) overgedragen op naam van mijn vrouw omdat zij een BTW nummer heeft.

 

Wat lost het probleem op:

1) de TV box herstarten

2) de netwerk kabel eventjes uittrekken en weer insteken (als de UTP kabel wordt uitgetrokken verdwijnen de pijltjes van TerugkijkTV in de TV gids en brandt er ook een rood lampje op de TV box, maar nooit als de kabel insteekt)

 

Wat heb ik al gedaan:

1) kabels vervangen

2) diagnose op de TV box gestart terwijl het probleem er is. Die is altijd goed. Zelfs zeer goed.

3) TV boxen gereset naar fabrieksinstellingen

4) Telenet modem herstart

 

Ik ben 100% zeker van de kwaliteit van de cablage. De diagnose toont dit ook aan.

Ik heb 2 TV-Boxen. Beiden hebben sinds vorige week hetzelfde probleem.

 

Iemand een idee ?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
18 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

@Steven-E  eigenlijk heb alles al gedaan wat je kan doen , herstarten , bekabeling , het nakijken van alles. Beste kan je hiervoor de klantendienst bellen 015 66 66 66 en daar je foutmelding door geven. Deze zullen het voor je nakijken want misschien is er toch een probleem met je tv box en dat kunnen we zelf niet zien he.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

Ja, dat was ik van plan.

En aangezien ik nu een business klant ben probeer ik meteen eens de A-Desk.

 

Maar wou hier eens horen over een anderen al hetzelfde hebben voor gehad.

Het feit dat ik alles gedaan heb wat ik kan, en ook dat beide TV boxen ineens los van elkaar hetzelfde probleem hebben doet me toch twijfelen aan een probleem met de box zelf.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

@Steven-E 

Je hebt niet geschreven dat je de modem herstart hebt.

Kan je alles nog eens herstarten vanaf de modem.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

@louishufk Dat heb ik wel geschreven.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

@Steven-E 

Alles nog eens gelezen en jawel, het staat er in. Je hebt gelijk.

Sorry


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

Geen probleem hoor 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

@Steven-E denk door verandering van abbo dat er achterliggend nog wat aanpassingen en dingen moeten gelinkt worden aan het nieuwe abbo (internet met de tv-boxen) zou eens bellen om dit te laten checken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

Ja, ik heb vanmorgen contact genomen (A-Desk) en probleem uitgelegd.

Na een kwartiertje werd ik terug gebeld. De achterliggende IT dienst had enkele zaken gevonden die niet goed waren overgezet bij de abonnementsoverdracht. Vervolgens hebben ze de TV boxen alletwee nog eens gereset naar fabrieksinstellingen. Geen 100% garantie dat het daaraan lag, maar tot hiertoe geen probleem.

 

Nu enkele dagen afwachten.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

Het probleem is helaas niet van de baan, dus zal morgen moeten terug bellen. 😞


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

Effe een update na 14 dagen.

 

Setup:

- CV8560E E-router met 2 TV boxen rechtsreeks op de modem via nieuwe UTP kablering

- een firewall ook rechtstreeks op de modem ( de TV boxen hingen dus niet achter mijn firewall)

- gigaspeed boost

 

De foutmeldingen die ik ondervind kan ik nu wat meer beschrijven en deze komen meerdere keren per dag voor:

- CS2517 bij opvragen programma's via Terugkijk TV (via de TV gids)

- CS2317 bij opvragen programma's uit de TV Theek

- Soms buffering tijdens bekijken programma op aanvraag, gevolgd door de CS2505 foutmelding

- Soms geen reactie bij aanklikken programma in de TV Gids

- Probleem sinds 2 weken op beide TV boxen

 

Diagnose test van TB Box altijd ok.

Probleem op te lossen door ofwel de TV Box te herstarten of UTP kabel even uit te trekken en weer in te steken.

Een tijdelijke rechtstreekse UTP kabel tussen TV box en modem gaf geen soelaas (dus rechtsreeks over de vloer om probleem met binnenbekabeling of connectoren uit te sluiten)

Ook de suggestie van Telenet om de box via wifi te connecteren, of de DHCP range van Telenet eens te veranderen hielp niet.

 

Telenet is ondertussen twee keer langs geweest.

- de eerste keer om mijn kabels te controleren (ik haalde over de bestaande UTP kabels 980Mbps met een speedtest)

- de tweede keer om de modem te vervangen

 

Tussen de twee interventies heeft Telenet intern heel wat nagekeken, maar niets kunnen vinden.

Het enige wat nog niet is vervangen zijn de 2 TV Boxen.

 

Gisteren uit nieuwsgierigheid eens één van de twee TV boxen op mijn interne LAN (achter mijn firewall) gehangen en wat blijkt: probleem is weg!

Ik snap er niets meer van.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

@Steven-E de vraag is nu wel of deze gaan blijven werken als ze niet rechtstreeks met de modem zijn verbonden,

denk dat de problemen ook wel deels te maken hebben met de corona drukte op het netwerk, soms merk ik dat het internet even uitvalt voor een 3 tal seconden of langer, dat is niet goed voor de tv box want dan word de verbinding elke keer verbroken met de server in Nederland (wat ook al een minpunt is die verbinding naar daar).

vraag me af waarom ze geen server in belgie kunnen plaatsen voor telenet en die in Nederland voor ziggo, dat zou de drukte op de server ook wat verminderen en er zou minder problemen zijn in belgie.

is maar een denkpiste, de praktijk zal het moeten uitwijzen of dit ooit nodig zal zijn in de toekomst als er meer en meer klanten een tv box hebben of iedereen over is op de tv box.

ik zie zelf nog zenders overgaan op streamen via de tv box, dan is er op de kabel meer ruimte vrij voor internet opties en kunnen ze meer zenders toevoegen via streaming dan nu via kabel op de Muxen..... maar dat zien we dan wel als het zover is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

Hey @Master-Magic ,

 

ja, maar de Coronadrukte verklaart niet waarom ik geen problemen heb als ik de TV box achter mijn eigen firewall zet. In the end gebruik ik net dezelfde internetverbinding.

 

Ik begin te vermoeden dat het eventueel iets met IPv6 te maken heeft, maar dat is een pure gok.

Achter mijn eigen firewall is er geen publiek IPv6 space. De TV Box heeft wel een publiek IPv6 adres als ik hem rechtstreeks aan de modem koppel.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

Te vroeg gejuicht/conclusies getrokken.

Ook achter mijn firewall heb ik nu weer dezelfde foutmeldingen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

Ik zou eens een paar voorbeelden met zoveel mogelijk info verzamelen voor telenet met zeker de tijdstippen dat het probleem zich voordoet en eventueel programma of opgevraagde film er nog bij. Jij hebt alles al getest wat je kon testen lijkt me. Telenet/TBO zou met al die info toch moeten kunnen nakijken of er op die tijdstippen achterliggend? iets misloopt.

 

 

0 Likes