Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

De vernieuwde Telenet TV-app!

Op woensdag 29 juni (vandaag) update Telenet de Telenet TV-app waarbij de look-and-feel gelijkt getrokken wordt met die van de Telenet TV-box. Door de update versimpelt de code achterliggend waardoor het onderhoud en ontwikkeling van de TV-app veel efficiënter wordt. Als klant hoef je hier verder niets voor te doen.

Wat verandert er?

Het menu van de Telenet TV-app krijgt de look-and-feel van de Telenet TV-box. Het menu van de app op Android TV en Apple TV zijn gebruiksvriendelijker. Zo vind je onder andere de menubalk voortaan horizontaal, net zoals bij de Telenet TV-box.

Android voor/na

Suzy_0-1656492996868.png   Suzy_1-1656493007422.png

Android TV voor/na

Suzy_2-1656493039041.png   Suzy_3-1656493048076.png

 

Kijk je als klant tv via een oudere Android-versie, dan kan je de app niet meer gebruiken. Je moet dan bij instellingen je toestel updaten naar de nieuwste softwareversie. Klanten die geïmpacteerd zijn worden hiervan op de hoogte gebracht via een bericht in de app en dit al sinds 21/06/2022.

Suzy_4-1656493084312.png

Na de update vervallen eenmalig je gedownloade films en series via de Telenet TV-app. Geen zorgen, je kan ze eenvoudig terug downloaden. Je opnames en bestelde films blijven gewoon beschikbaar. Ook hier krijg je als klant een melding over in de app.

Suzy_5-1656493104029.png

 

Wat zijn de minimale systeemvereisten voor deze update?

Apps

  • iOS vanaf 12.1
  • Android vanaf v6.0
  • Android TV vanaf v6.0 OS
  • Apple TV 4de generatie vanaf tvOS11

Browsers

  • Op Windows 7,8,10: Chrome, Firefox, Edge
  • Op MAC OSX10: Chrome, Firefox, Safari

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

30 reacties
polle3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

De vernieuwde Telenet TV-app!

en hoe werkt dat dan want ik heb ook Apple TV en ook de tv box nog, kunt ge die tv box dan wegdoen

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

De vernieuwde Telenet TV-app!

@polle3 

De tv box moet je behouden, je kan de app gebruiken op Apple TV voor op een 2de tv of voor onderweg.

de tv box moet je dus behouden want deze geeft toegang tot je opnames, 

je kan kiezen voor een ander abbo (flow) met minder zenders. 
maar dan kan je de tv app gebruiken op je Apple TV zonder de tv box.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

De vernieuwde Telenet TV-app!

Het zal gedaan zijn

anders vragen aan telenet

https://appgallery.huawei.com/Featured

maar zal niets meer zijn  loopt op zijn laatste krachten huawei

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

De vernieuwde Telenet TV-app!

Mss dat ze eens op https://forum.xda-developers.com/  kunnen kijken.

Ik zie als ik in zoekopdracht "huawei p30 pro google play" ingeef, er toch wat hits zijn om terug hun google play (of google services) te activeren

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

De vernieuwde Telenet TV-app!

Ik heb de TV-box van Telenet nu al enkele maanden in de berging staan.  Wordt niet meer gebruikt.  Heb perfect beeld en toegang tot mijn opnames.  Alles is mogelijk via de Telenet-app op de Apple TV 4K 

KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

De vernieuwde Telenet TV-app!

Je kan die box dus gewoon wegdoen indien je een stabiele internetverbinding en een Apple TV 4K hebt.  De app werkt op dezelfde manier als de box van Telenet.  Die TV-box maakte vaak een zacht geluid (waarschijnlijk afkoeling) en het was vaak ook warm.  Ik kan me voorstellen dat ik nu wat energie bespaar door enkel die app op de Apple TV 4K te gebruiken.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

De vernieuwde Telenet TV-app!

Dat hebben we al meer gehoord ligt in kast of nooit gebruikt

0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

De vernieuwde Telenet TV-app!

Ik heb een opmerking betreffende de tv app.
Op zich een goede app, met wel wat navigatie issues die beter kunnen denk ik.

Ik gebruik deze op een Apple TV 4k, dus met een Siri remote.
De app werking met deze Siri remote is een 'ramp' kwa integratie.
De app reageert overgevoelig op het gebruik van deze app, waardoor een geselecteerde knop soms verspringt wanneer je eigenlijk OK wilde drukken.

Ook zou ik het leuk vinden op een eenvoudige 'zap' functie te hebben wanneer ik bv links / rechts druk of onder / boven op de remote.

Zou het super vinden als de integratie van de siri remote / Apple TV 4k beter ondersteund zou worden.

Tags (2)
0 Likes
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

De vernieuwde Telenet TV-app!

Ja die siri-remote is inderdaad overgevoelig bij de Telenet-app.  Dan ben ik gedwongen om de afstandsbediening van mijn tv te gebruiken (die gelukkig ook werkt met mijn Apple TV box)  De Telenet-app is de enige app waarbij de siri remote bijna onbruikbaar wordt.

0 Likes
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

De vernieuwde Telenet TV-app!

De laatste weken werkt de Telenet Tv app op Apple Tv 4K minder goed.  Vaak pauzeert het beeld voor een seconde tijdens bekijken opname of terugkijk-tv. (Ik kijk nooit live tv)
spijtig... was niet lang geleden zeer enthousiast over de app op de Apple Tv 4K.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

De vernieuwde Telenet TV-app!

@KoenBrugge 

Op de iPhone vanavond ook gemerkt bij het bekijken van een opname, geluid loopt door maar beeld blijft even hangen, denk door de drukte van de laatste dagen omdat er meer thuis zijn en meer tv kijken en opnames via de cloud bekijken, beetje overbelast vrees ik, ook meer die al via de tv app kijken dat van yelo app komen, 

vrees dat Telenet het beetje overschat heeft door van 3 systemen naar 1 te gaan…


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Joeske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

De vernieuwde Telenet TV-app!

Inderdaad ook de tvbox in de kast staan en niet aangesloten... Ding wat mij wel mateloos irriteert is dat ik onregelmatig vaak opnieuw moet inloggen met de qr code... Soms wel 5x per week.. dan week niet... Voor mijzelf vaak een kleine moeite maar voor vriendin en oppas(lees schoonouders) wel een issue als het weer aan de hand is. 

 

Hebben jullie hier ook last van?

0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

De vernieuwde Telenet TV-app!

Als ik na een jaar nog even mag terug komen op de apple tv "siri remote" issue.
Dit is nog steeds een ramp. Het bedienen van de telenet tv app via apple tv siri remote is een ramp.
De navigatie springt om de haverklap 20 items verder, doorspoelen werkt zeer vervelend.

Dit beïnvloed zo erg de UX van deze app dat het niet aangenaam is deze te gebruiken.
Is er intussen enige update wanneer telenet deze eens goed zou gaan integreren in de app?

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

De vernieuwde Telenet TV-app!

Best eens melden dat je een probleem hebt

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

Voor de rest hebben we  geen problemen meer de app

0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

De vernieuwde Telenet TV-app!

Bedankt Luc,

Via dia pagina gaat het over klachten. Mailen werkt niet daar, en een brief sturen lijkt me een beetje te "old school" 😁.
Dus dit forum leek me een geschikte plaats om even te vragen ivm updates van de app & ondersteuning van de apple tv remote.

0 Likes