24752
netweters
|
152357
antwoorden
|
20693
vragen
|
Op woensdag 29 juni (vandaag) update Telenet de Telenet TV-app waarbij de look-and-feel gelijkt getrokken wordt met die van de Telenet TV-box. Door de update versimpelt de code achterliggend waardoor het onderhoud en ontwikkeling van de TV-app veel efficiënter wordt. Als klant hoef je hier verder niets voor te doen.
Wat verandert er?
Het menu van de Telenet TV-app krijgt de look-and-feel van de Telenet TV-box. Het menu van de app op Android TV en Apple TV zijn gebruiksvriendelijker. Zo vind je onder andere de menubalk voortaan horizontaal, net zoals bij de Telenet TV-box.
Android voor/na
Android TV voor/na
Kijk je als klant tv via een oudere Android-versie, dan kan je de app niet meer gebruiken. Je moet dan bij instellingen je toestel updaten naar de nieuwste softwareversie. Klanten die geïmpacteerd zijn worden hiervan op de hoogte gebracht via een bericht in de app en dit al sinds 21/06/2022.
Na de update vervallen eenmalig je gedownloade films en series via de Telenet TV-app. Geen zorgen, je kan ze eenvoudig terug downloaden. Je opnames en bestelde films blijven gewoon beschikbaar. Ook hier krijg je als klant een melding over in de app.
Wat zijn de minimale systeemvereisten voor deze update?
Apps
Browsers
Beeld Hapert regelmatig bij tv kijken was ook al in de beta versie dus nieuwe app is 👎.
Ik gebruik android tv.
@Fish11 probeer eens via de instellingen van de Telenet TV-app op je Android TV de streamingkwaliteit aan te passen.
Deze is nogal afhankelijk van je netwerk, via de streamingkwaliteit kan je dit wat beheren.
Hey,
Er is nergens in de instellingen van de Telenet tv app een mogelijkheid om de streaming kwaliteit aan te passen.
En vind het raar dat ik bij oude app nooit problemen heb gehad en nu plots wel.
En aan de snelheid zal het volgens mij ook niet liggen omdat ik op android tv Netflix,pri
mevideo en Disney+ kijk en daar ook nooit problemen ondervindt.
Hier merken we op dat de nieuwe app niet meer synchroniseert met de tv box.
Als we dus iets kijken en pauzeren op de tvbox en vervolgens via de app op Apple TV willen verder kijken moeten we weer verder spoelen.
Met de vorige app was dit niet en konden we verderkijken vanop hetzelfde punt.
Hier werkt sinds vandaag niets meer. Geen TV-gids, geen beeld, ofwel pas na een 2-5tal minuten, ofwel gewoon niets omwille dat de tvbox blijft haperen. etc etc... op de telefoon, pc, werkt alles naar behoren. Tot gisteren was er geen enkel probleem en er is zelf niets aan verandert geweest.
Ze kunnen beter terug de oude app versie erop zetten daar had ik zelden problemen.
Tv kijken is echt storend nu met al die haperingen en opnames bekijken hapert ook.
Ook duurt het veel langer als je van zender switcht eer je beeld hebt.
voor mij een groot probleem is dat de nieuwe app op de apple tv terug niet meer werkt met airplay, dit probleem was er een jaar geleden ook al en werd toen opgelost.
De interface trekt op niks voor een apple tv
Nu krijg ik regelmatig zenders die die niet willen laden en dan komt er op dat ik geen abo heb. Hetzelfde soms met opnames.
De zenders refreshen niet op het overzichtsscherm
Nog steeds kun je uw home niet oproepen of de app staat stil, terwijl je dit bij het begin van de flow app wel kon.
Beeld in beeld is toch ook wel een verreiste, bij de vrienden van tv vlaanderen lukt het hun wel om een degelijke app te ontwikkelen.
Ik vind de nieuwe app toch ook niet vlot werken. Ik gebruik de app op de chromecast met Google TV (android tv dus), maar de vorige versie werkte véél vlotter. Het opstarten van de app duurt lang, het starten van een zender duurt lang, het scrollen door de interface (zowel tijdens het kijken als niet-kijken) gaat haperig, de tv gids wordt niet meteen geladen, het beeld hapert soms in het begin... Dat zijn allemaal problemen die ik met de vorige versie niet aan de hand had. Vooral het feit dat de snelheid volledig uit de app lijkt te zijn verdwenen, vind ik een serieus manco.
Ik heb mijn bevindingen ook gefilmd, maar denk niet dat ik hier een video kan uploaden?
Ben beta-tester geweest van die nieuwe Telenet TV-app.
Sindsdien kijk ik enkel nog tv via mijn Apple TV 4K-box. Het heeft mijn Telenet TV-box totaal overbodig gemaakt aangezien de Telenet TV-app dezelfde interface biedt en qua beeldkwaliteit/ondertiteling beter lijkt te werken.
De vorige interfade op de apple tv was toch een stuk handiger, de zenders refreshen niet meer op het overzichtsscherm, je kan geen airplay gebruiken voor het geluid.
Nog steeds kun je niks van homekit bedienen zonder dat de app stopt, terwijl dit perfect kon met de flow app.
Het gaat van kwaad tot erger bij telenet.
Ik heb een Android op mijn Huawei P30 Pro.
De nieuwe app kan ik niet installeren.
De Yelo App heeft altijd perfect gewerkt.
Wat nu?
@Me_is_Dirk staat je Android play store op belgie???
kijk dit eens na voor de zekerheid, dit kan de oplossing zijn.
en welke Android versie heb je op je telefoon ???