Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

De vernieuwde Telenet TV-app!

Op woensdag 29 juni (vandaag) update Telenet de Telenet TV-app waarbij de look-and-feel gelijkt getrokken wordt met die van de Telenet TV-box. Door de update versimpelt de code achterliggend waardoor het onderhoud en ontwikkeling van de TV-app veel efficiënter wordt. Als klant hoef je hier verder niets voor te doen.

Wat verandert er?

Het menu van de Telenet TV-app krijgt de look-and-feel van de Telenet TV-box. Het menu van de app op Android TV en Apple TV zijn gebruiksvriendelijker. Zo vind je onder andere de menubalk voortaan horizontaal, net zoals bij de Telenet TV-box.

Android voor/na

Suzy_0-1656492996868.png   Suzy_1-1656493007422.png

Android TV voor/na

Suzy_2-1656493039041.png   Suzy_3-1656493048076.png

 

Kijk je als klant tv via een oudere Android-versie, dan kan je de app niet meer gebruiken. Je moet dan bij instellingen je toestel updaten naar de nieuwste softwareversie. Klanten die geïmpacteerd zijn worden hiervan op de hoogte gebracht via een bericht in de app en dit al sinds 21/06/2022.

Suzy_4-1656493084312.png

Na de update vervallen eenmalig je gedownloade films en series via de Telenet TV-app. Geen zorgen, je kan ze eenvoudig terug downloaden. Je opnames en bestelde films blijven gewoon beschikbaar. Ook hier krijg je als klant een melding over in de app.

Suzy_5-1656493104029.png

 

Wat zijn de minimale systeemvereisten voor deze update?

Apps

  • iOS vanaf 12.1
  • Android vanaf v6.0
  • Android TV vanaf v6.0 OS
  • Apple TV 4de generatie vanaf tvOS11

Browsers

  • Op Windows 7,8,10: Chrome, Firefox, Edge
  • Op MAC OSX10: Chrome, Firefox, Safari

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

30 reacties
Fish11
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

De vernieuwde Telenet TV-app!

Beeld Hapert regelmatig bij tv kijken was ook al in de beta versie dus nieuwe app is 👎.

Ik gebruik android tv.

HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

De vernieuwde Telenet TV-app!

@Fish11 probeer eens via de instellingen van de Telenet TV-app op je Android TV de streamingkwaliteit aan te passen.

Deze is nogal afhankelijk van je netwerk, via de streamingkwaliteit kan je dit wat beheren.

0 Likes
Fish11
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

De vernieuwde Telenet TV-app!

Hey,

Er is nergens in de instellingen van de Telenet tv app een mogelijkheid om de streaming kwaliteit aan te passen.

En vind het raar dat ik bij oude app nooit problemen heb gehad en nu plots wel.

En aan de snelheid zal het volgens mij ook niet liggen omdat ik op android tv Netflix,pri

16567711934566156294089904634876.jpg

mevideo en Disney+ kijk en daar ook nooit problemen ondervindt.

0 Likes
Smets56
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Topicwurm! Say what?! Complimentendag On a roll...

De vernieuwde Telenet TV-app!

Hier merken we op dat de nieuwe app niet meer synchroniseert met de tv box.

Als we dus iets kijken en pauzeren op de tvbox en vervolgens via de app op Apple TV willen verder kijken moeten we weer verder spoelen.

Met de vorige app was dit niet en konden we verderkijken vanop hetzelfde punt.

0 Likes
Slaets
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

De vernieuwde Telenet TV-app!

Hier werkt sinds vandaag niets meer. Geen TV-gids, geen beeld, ofwel pas na een 2-5tal minuten, ofwel gewoon niets omwille dat de tvbox blijft haperen. etc etc... op de telefoon, pc, werkt alles naar behoren. Tot gisteren was er geen enkel probleem en er is zelf niets aan verandert geweest.

0 Likes
Fish11
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

De vernieuwde Telenet TV-app!

Ze kunnen beter terug de oude app versie erop zetten daar had ik zelden problemen.

Tv kijken is echt storend nu met al die haperingen en opnames bekijken hapert ook.

Ook duurt het veel langer als je van zender switcht eer je beeld hebt.

 

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

De vernieuwde Telenet TV-app!

@Suzy 

voor mij een groot probleem is dat de nieuwe app op de apple tv terug niet meer werkt met airplay, dit probleem was er een jaar geleden ook al en werd toen opgelost.

De interface trekt op niks voor een apple tv

Nu krijg ik regelmatig zenders die die niet willen laden en dan komt er op dat ik geen abo heb. Hetzelfde soms met opnames.

De zenders refreshen niet op het overzichtsscherm

Nog steeds kun je uw home niet oproepen of de app staat stil, terwijl je dit bij het begin van de flow app wel kon.

Beeld in beeld is toch ook wel een verreiste, bij de vrienden van tv vlaanderen lukt het hun wel om een degelijke app te ontwikkelen.

0 Likes
RPhil29
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Alles op zijn plek!

De vernieuwde Telenet TV-app!

Ik vind de nieuwe app toch ook niet vlot werken. Ik gebruik de app op de chromecast met Google TV (android tv dus), maar de vorige versie werkte véél vlotter. Het opstarten van de app duurt lang, het starten van een zender duurt lang, het scrollen door de interface (zowel tijdens het kijken als niet-kijken) gaat haperig, de tv gids wordt niet meteen geladen, het beeld hapert soms in het begin... Dat zijn allemaal problemen die ik met de vorige versie niet aan de hand had. Vooral het feit dat de snelheid volledig uit de app lijkt te zijn verdwenen, vind ik een serieus manco. 

 

Ik heb mijn bevindingen ook gefilmd, maar denk niet dat ik hier een video kan uploaden?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De vernieuwde Telenet TV-app!

@RPhil29 

Een video rechtstreeks uploaden kan inderdaad niet, maar je kan hem wel bvb op youtube (of een andere publiek bereikbare site) zetten en dan de link hier posten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

De vernieuwde Telenet TV-app!

Ben beta-tester geweest van die nieuwe Telenet TV-app. 
Sindsdien kijk ik enkel nog tv via mijn Apple TV 4K-box.  Het heeft mijn Telenet TV-box totaal overbodig gemaakt aangezien de Telenet TV-app dezelfde interface biedt en qua beeldkwaliteit/ondertiteling beter lijkt te werken.  

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

De vernieuwde Telenet TV-app!

De vorige interfade op de apple tv was toch een stuk handiger, de zenders refreshen niet meer op het overzichtsscherm, je kan geen airplay gebruiken voor het geluid. 

 

Nog steeds kun je niks van homekit bedienen zonder dat de app stopt, terwijl dit perfect kon met de flow app.

 

Het gaat van kwaad tot erger bij telenet.

0 Likes
Me_is_Dirk
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

De vernieuwde Telenet TV-app!

Ik heb een Android op mijn Huawei P30 Pro.
De nieuwe app kan ik niet installeren.
De Yelo App heeft altijd perfect gewerkt.
Wat nu?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

De vernieuwde Telenet TV-app!

@Me_is_Dirk staat je Android play store op belgie???

kijk dit eens na voor de zekerheid, dit kan de oplossing zijn.

en welke Android versie heb je op je telefoon ???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

De vernieuwde Telenet TV-app!

Huawei heeft geen toegang (meer) tot de Google Play Store. Misschien dat dit te omzeilen is, maar geen idee hoe.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes