Beantwoorden
GK5
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Tien op tien!

Doorspoelen programma's van de VTM-groep

Je kan opgenomen programma's of programma's via terugkijk-TV bij de zenders van de VTM-groep niet meer verderspoelen. 

Ik heb geen probleem dat dit het geval is voor de reclameblokken omdat dit tenslotte ook de bron van inkomsten is voor deze zenders.

Waar ik wel een probleem mee heb is dat dit voor het hele programma is. Als ik bij een duidingprogramma met 5 onderwerpen enkel onderwerp 5 wil zien wordt ik nu verplicht om ook de eerste 4 onderwerpen te bekijken en dat vind ik een stap te ver.

Vermoedelijk is dit een probleem van Telenet zelf want wanneer je VTM-Go gebruikt kan je wel gewoon doorspoelen met uitzondering van de reclameblokken.

0 Likes
15 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Doorspoelen programma's van de VTM-groep

@GK5  Ik vermoed dat dit ook zal te maken hebben met de afspraken die Telenet heeft met de VTM groep. Telenet zou dit vermoedelijk ook wel kunnen implementeren maar de vraag is of ze dit mogen. En op die manier houdt VTM Go een kleine meerwaarde ten opzichte van Telenet of Proximus.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Doorspoelen programma's van de VTM-groep

@GK5 

Ik heb dat al twee keer meegemaakt met iets wat ik opgenomen had. Ik vermoed dat het probleem bij VTM ligt. Met hun signaal moeten ze de opdracht doorsturen om niet te mogen doorspoelen en de opdracht om dit verbod op te hebben (onder andere deze mogelijkheid is de + (plus) in CI+, wat voor de gebruike een - (min) is).

0 Likes
KurtVdS
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Even demarreren... Warming up? Al 25 duimen! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Doorspoelen programma's van de VTM-groep

@GK5 doorspoelen is normaal enkel geblokkeerd op terugkijk-TV. Waarschijnlijk zal je een programma dat nog niet geëindigd was vanuit de TV-gids beginnen kijken zijn. In dat specifiek geval neemt de TV-box terugkijk-TV en niet de opname, en kan je dus inderdaad niet doorspoelen.

Als je hetzelfde programma vanuit je 'Mijn TV' > 'Opnames' zou starten, krijg je wél de opname en kan je doorspoelen...   

DennisVO
Ex-Moderator
Berichten: 36
Topicvreter! Warming up? Topicwurm! Al 25 duimen!

Doorspoelen programma's van de VTM-groep

Hey GK5,

 

We begrijpen zeker dat dit geen aangename situatie is.

Dit heeft jammer genoeg inderdaad te maken met de uitzendrechten van deze programma's. 

 

DPG Media staat het niet bij alle programma's toe om door te spoelen.

 

Hier kunnen wij jammer genoeg niet onderuit.


Dennis | Ex-Moderator
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

“The time you enjoy wasting, is not wasted time.”

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Doorspoelen programma's van de VTM-groep

Denk vooral luiheid van VTM om

exacte uren door te geven aan provisors van de reclame blokken om alleen dit te laten blokkeren om door te spoelen. 

Zou niet inzien waarom het doorspoelen van het programma zelf een nadeel zou geven voor VTM, al kan VTM Go bevoordelen inderdaad meespelen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Doorspoelen programma's van de VTM-groep

@m-jan20 als je doorspoelt dat je al die mooie reclame niet ziet dat VTM aan verdient 😛


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Doorspoelen programma's van de VTM-groep


@Master-Magic  schreef:

@m-jan20 als je doorspoelt dat je al die mooie reclame niet ziet dat VTM aan verdient 😛


Dat bedoel ik niet. Ik bedoel het programma zelf doorspoelen.  


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Doorspoelen programma's van de VTM-groep

@m-jan20  Eerlijk gezegd ik erger mij daar ook aan. Daarom neem ik dergelijke programma's meestal op. Ik begin dan een half uur later te kijken en ik heb dan ook gedaan als het programma stopt.  Of als het te langdradig wordt heb je met een opgenomen programma ook rap gedaan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Doorspoelen programma's van de VTM-groep

Hier ook, VTM (en familieleden) nooit live bekijken, ook geen terugkijk-TV. Enkel opname.

 

Het is dubbel enerverend. je kan de reclame niet doorspoelen, maar ook in het programma (of de film) zelf kun je niet versneld vooruit.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Doorspoelen programma's van de VTM-groep

@m-jan20 denk dat die bedoelt de reclame doorspoelen tot aan het programma begint en als je iets bekijkt en stopt om een moment later terug te kijken dat je niet kan doorspoelen tot het stuk dat je gestopt bent en alles weer terug moet bekijken (zal via on demand zijn dit).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Doorspoelen programma's van de VTM-groep

@GK5 "Ik heb geen probleem dat dit het geval is voor de reclameblokken omdat dit tenslotte ook de bron van inkomsten is voor deze zenders."

 

Wel ik wel...Ik begrijp dat dit inkomsten zijn voor de zenders, maar de zenders zouden ook eens mogen beseffen dat het gros van de mensen dit ronduit super vervelend vindt. En als ze dan nog eens regelmatig iets nieuws zouden aankopen met dat geld..Nee enkel maar herhalingen tot in het oneindige!

Denken die nu echt dat reclame de mensen sneller iets doet kopen? Ik alleszins niet. Op tv spoelen we door en papieren reclame vliegt direct de vuilbak in.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Doorspoelen programma's van de VTM-groep

Een beetje reklame tot daar aan toe. Maar in een programma 3 keer tot 10 minuten reklame en dan nog krek dezelfde, dat is een beetje van het goede teveel. Straks gaan we naar die Amerikaanse toestanden, reklame kijken met hier en daar een stukje film. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik laat mij niet dwingen door de reklame. Ik koop wat ik goed, lekker, mooi vind.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Doorspoelen programma's van de VTM-groep

Dat je de reclame niet kan doorspoelen, snap ik 100%. Bij de VRT kan je ook niet beslissen geen belastingen te betalen 😉 

 

Maar het effectieve programma doorspoelen moet toch (technisch) lukken? Is kwestie van goede wil, denk ik dan (aan VTM’s kant). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Doorspoelen programma's van de VTM-groep

Ik heb een rare gewoonte.

Als ik ergens tijdens het aankopen van een product zie staan: "gezien op tv" of een kop van een BV dan krijg ik de sterke neiging om dat NIET te kopen.

Eerst getreiterd worden door reclame en er dan nog eens extra voor betalen is te veel.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes