Beantwoorden
Bongiovi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Fout code cs1011

Sinds dit weekend hebben we onze digicorder (die niet interactief was) omgeruild voor een tv-box omdat de digicorder defect was (konden enkel nog maar 1 en canvas kijken.

Bij de TV box krijgen we echter altijd de foutmelding CS1011, al meerdere malen contact gehad met telenet maar niets lijkt te helpen.

Onze verbinding zit als volgt in elkaar

IMG_20220712_205655.jpg

 coax van dit punt rechtstreeks in de tv box.

IMG_20220712_205649.jpg

 Powerline gebruikt om de utp kabel te verbinden (staat op minder dan 1.5m van de TV box

IMG_20220712_205637.jpg

IMG-20220712-WA0005.jpeg

Waar kan de fout liggen ?

Ik heb de box àl meerdere keren uitgetrokken en opnieuw geprobeerd. (ook al een reset gedaan) 

0 Likes
17 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Fout code cs1011

Foutcode cs1011 betekent blijkbaar dat de TV-Box geen nieuwe software kan downloaden, m.a.w. een slechte netwerkt verbinding?

Foutcode CS1011 | Klantenservice | Ziggo

 

Op het eerste zicht ziet het er allemaal netjes uit en goed aangesloten ... met uitzondering van de Powerline bij de modem 🤔.

Deze Powerline mag je niet in zo'n verlengsnoer of verdeelstekker steken, maar moet direct in het stopcontact.

Gezien je een goed stopcontact hebt in de nabijheid zou ik:

  1. De Powerline direct in het stopcontact steken.
  2. Het snoer van de verdeelstekker (waarop je de modem en de NIU aansluit) in het doorlus stopcontact van de Powerline (daar is het voor gemaakt).

Geen idee of dat de oorzaak is, maar de doorvoersnelheid tussen de Powerlines zal hierdoor verbeteren.

Test ook eens met de PC of laptop welke snelheid je krijgt bij de Powerline aan de TV.

Indien je een goed WiFi bereik hebt (vanaf de modem), zou je ook eens kunnen proberen om de TV-Box via WiFi aan te sluiten i.p.v via de Powerline.

Bongiovi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Fout code cs1011

Zonet de technieker van Telenet aan de lijn gehad waarbij ik de uitleg gedaan heb en hij ging me binnen enkele minuten terugbellen. Dus ik wacht nog even af om te horen wat het probleem zou kunnen zijn. Ik laat jullie iets weten. Hierna zal ik de Powerline in de garage in het vrijstaande stopcontact steken. Bedankt alvast 

0 Likes
Bongiovi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Fout code cs1011

Powerline van plaats veranderd 😔De Powerline van de woonkamer staat maar op enkele meters van de modem/powerline (garage) en speel ook online via wifi met PS4 dus ik denk dat de verbinding wel voldoende zou zijn? 

0 Likes
Bongiovi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Fout code cs1011

Ondertussen heeft de technieker terug gebeld... Het zou om een gekend achterliggend probleem gaan. (softwarematig sinds 1 juni)

Enkele dagen afwachten zegt ie 🙄

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout code cs1011

Een gekend achterliggend probleem sedert 01 juni? En dat hebben ze nog niet kunnen oplossen? Dan moeten er toch nog veel meer klanten in hetzelfde schuitje zitten....

En zolang zit jij dus zonder TV?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Fout code cs1011

Het "probleem cs1011" is er al een tijdje.... blijkbaar altijd bij (mislukte) activatie van een nieuwe TV-Box ???

17/02/2022 Nieuwe TV-box na 1,5 week nog niet actief (CS1011) - De Netweters

01/05/2022 Foutmelding CS1011 bij activering TV Box - De Netweters

25/07/2021 TV-box activatie mislukt: geknoei van Telenet - De Netweters

 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2675
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Fout code cs1011

Je kan tijdelijk een digicorder vragen tot probleem is opgelost

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout code cs1011


@luc55  schreef:

Je kan tijdelijk een digicorder vragen tot probleem is opgelost


Een digicorder? En wat gaan ze dan doen met de opnames wanneer de switch digicorder => TV Box effectief plaats kan vinden? Een tijdje samen gebruiken kan niet ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bongiovi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Fout code cs1011

Gaat niet, ik wou mn TV box terug (defenitief) omgeruild zien voor een digicorder, volgens telenet (fb) was het geen probleem. Op de whatsapp servicechat was het helaas niet mogelijk. 

0 Likes
Bongiovi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Fout code cs1011

Ja klopt, zolang ik geen bericht krijg zit ik zonder tv.... In elk geval gaan ze die dagen/weken mogen compenseren op de rekening achteraf (huur+digitv) 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2675
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Fout code cs1011

Pas op je hebt wel sd tv wel nog

Hou je e-mail goed bij en dat ze laten weten hebben dat ze niet tijdelijk wouden ruilen tot probleem is opgelost

erg voor de klant zou niet mogen er is een oplossing maar betalen liever een vergoeding .

Bongiovi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Fout code cs1011

Ik geef het nog enkele dagen, als het volgende week niet in orde is dan zal het een andere provider worden. Momenteel basic internet + digitv aan 59€ bij telenet

Screenshot_20220715_114613_com.android.chrome.jpg

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout code cs1011


@Bongiovi  schreef:

Gaat niet, ik wou mn TV box terug (defenitief) omgeruild zien voor een digicorder, volgens telenet (fb) was het geen probleem. Op de whatsapp servicechat was het helaas niet mogelijk. 


En heb je al eens de TV-Box onder de arm genomen en naar een Telenet Centre gestapt? Wanneer je met dat ding fysisch voor hun neus staat is wellicht iets te regelen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Fout code cs1011

Misschien kun je eens met een lange utp-kabel testen, of evenuteel de tv-box dichter bij de HGW brengen?

Gewoon als tijdelijke test om te zien of het probleem niet door de powerline verbinding veroorzaakt word.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.