Beantwoorden
Golfpaal1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

Deze video kan niet worden afgespeeld foutcode 3016

Deze melding krijg ik op mijn ipad op de telenet tv pagina

ook op de app krijg ik een foutcode en dezelfde boodschap (code 1102

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: Deze video kan niet worden afgespeeld foutcode 3016

0 Likes
50 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@BillyX heb ook one up en een gsm nr dus bij telenet en een data sim card, heb een tv iconic en een CI+ module, 

kijk via de tv app dat via cloud dus opnames vertoond op m'n iPhone, heb al 51% op de cloud staan, maar dat kan niet meespelen met de problemen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@BillyX 

Bedankt!

0 Likes
GlennVH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

Sinds een goede maand kan ik op IOS toestellen niet meer gebruik maken van de Telenet TV app. Er komt steeds op “Geen Verbinding” na het inloggen. Wie kan me helpen aub want Klantendienst doet NIETS!!

E2A3FB4F-0EA2-46FF-B4F5-60CF52D25B5C.png

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@GlennVH 

Lees even dit topic van begin tot einde en je zal zien dat er meerdere hetzelfde probleem ervaren. 

Heb je bericht daarom ook hier bij gezet aangezien het om hetzelfde probleem gaat als de andere gebruikers. 

Er wordt gewerkt aan een oplossing via de achterliggende diensten want de klantendienst kan zelf de oplossing niet geven omdat het probleem bij de partner ligt zoals je gaat kunnen lezen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GlennVH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

Hey Patrick

 

ik zie hierboven vooral problemen met het bekijken van de zenders, in geraak zelfs niet ingelogd dus dit is nog een erger probleem.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

Ik lees dat foutcode 1102 betekent dat de app op teveel apparaten geïnstalleerd is

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app


@m-jan20  schreef:
Ik lees dat foutcode 1102 betekent dat de app op teveel apparaten geïnstalleerd is

Neen dat is het ook niet. 

Aangezien Telenet nog steeds geen weet heeft van wat het probleem is zal ik het hier maar vermelden met een oplossing.

Ik ben wat ingedoken in de netwerk traffic die de app genereert. Het viel me op dat de app gebruik maakt van de WebKit api. Op zich niet zo vreemd maar toen legde ik het verband dat er een verschil zit in die api tussen iOS, iPadOS en tvOS. Die laatste heeft immers niet de mogelijkheid om gebruik te maken van ‘Privedoorgifte’. Dat is dan ook de reden waarom het gewoon werkt op de Apple TV.

De oplossing is als volgt. Ga op je iPhone en/of iPad naar ‘Instellingen’ en klik op je naam (Apple ID). Vervolgens kies je ‘iCloud’ en ga daar naar ‘Privédoorgifte’.  Schakel deze optie (tijdelijk) uit.

Geef het OS een tijdje om de instellingen integraal door te voeren. Start de Telenet TV app op en probeer een paar zenders af te spelen. Na een tijdje zal het werken. Je moet misschien wel eens tot 15 keer van zender wisselen maar uiteindelijk zal het wel goed komen. De TV app voert maar op bepaalde momenten een beveiligingscontrole uit.

Uiteraard is het niet de bedoeling om permanent deze instelling uit te schakelen. Je wenst namelijk die extra beveiliging tijdens het surfen met Safari. Telenet zal hiervoor dus een oplossing voor moeten bedenken. Ik vermoed dat ze onlangs een andere controle van beveiliging hebben ingevoerd maar deze niet goed doordacht hebben uitgevoerd.

En Telenet de dank je wel woordjes mogen gerust komen. Het zegt nogmaals iets over het ontwikkelingsteam. Privédoorgifte is al beschikbaar sinds iOS 15 en iPadOS 15 en Apple waarschuwde er toen al voor.

https://developer.apple.com/support/prepare-your-network-for-icloud-private-relay

Deze truc zal uiteindelijk maar weer tijdelijk werken. Als Telenet opnieuw zijn controle verandert en weer een flater begaat dan zal dit niet meer lukken.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

Goed gevonden! Jammer dat ze wel de foutcode kunnen geven maar dan niet de oorzaak en oplossing 😞

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

Ik heb de indruk dat sinds vandaag de problemen opgelost zijn. Al gans de dag werkt de Telenet TV app op Apple apparaten zoals je zou verwachten.

Blijkbaar heeft Telenet eindelijk de Private Relay IP adressen als geldige adressen toegevoegd in hun controlesysteem voor de toegang van deze videodienst. Het lijkt dat ze dan toch mijn eerder gedeelde link (https://developer.apple.com/support/prepare-your-network-for-icloud-private-relay) hebben gelezen en de Relay adressen (https://mask-api.icloud.com/egress-ip-ranges.csv) hebben gevonden.

Dat maakt dat deze dienst zo'n 19 dagen niet werkte zoals je zou mogen verwachten. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@BillyX Laat ons hopen

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@Christof75 heb jij eigenlijk al een telefoontje gekregen van Telenet na je klacht?

Ik namelijk nog steeds niet.

 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@BillyX Niks meer gehoord, 

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@BillyX Net even getest, nog steeds foutmelding 1102

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app


@Christof75  schreef:

@BillyX Net even getest, nog steeds foutmelding 1102


Hmm inderdaad. Vreemd vanmorgen x aantal uren kunnen kijken en zelfs in de namiddag werkte het voor een paar uurtjes. Zelfs met Privédoorgifte aan. 

Ik dacht hiermee dat ze eindelijk het probleem zouden hebben opgelost. Niet dus. We blijven dan maar verder tellen en wachten op hun telefoontje. Morgen is het dag 20. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

bij mij werkt alles al heel de dag op iPad & iPhone (privédoorgifte staat aan, nooit uitgeschakeld)

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes