24773
netweters
|
152596
antwoorden
|
20720
vragen
|
Sinds het inruilen van een digicorder met een tv box, lijken enkel VRT en Canvas te werken. Alle andere zenders geven volgende foutmelding:
Even geduld...
Deze zender is zo meteen beschikbaar
Verdwijnt deze melding niet vanzel? Zap naar een andere zender.
Na 15 minuten niet opgelost? Contacteer ons.
De tvbox geeft aan deze de verbinding uitstekend is. Volgens de Telenet-helpdesk moet er hiervoor een technieker langskomen.
Dit lijkt me eerder een provisioneringsprobleem. Mogelijk een probleem met de decryptiesleutels voor de kanalen die een DRM-beveiliging hebben.
Heeft er nog iemand dit probleem gehad?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Deze zender is zo meteen beschikbaar
De tv box zal nog niet activeert zijn
Dit is niet nieuw en zit je nog oude systeem kan het een paar dagen duren
maar komt goed
De vrt zijn zenders zijn vrij te ontvangen
Als je tv wil zien kan je via deze wel tv zien
De tvbox staat zo al 2 weken....
Is nu ook vakantie vroeger duurde af toe 2,5 week
valt te zien je moet geluk hebben
@christopheg schreef:De tvbox geeft aan deze de verbinding uitstekend is. Volgens de Telenet-helpdesk moet er hiervoor een technieker langskomen.
Dit lijkt me eerder een provisioneringsprobleem. Mogelijk een probleem met de decryptiesleutels voor de kanalen die een DRM-beveiliging hebben.
Dat klinkt inderdaad als een activatie probleem. Maar normaal moet daar geen technieker voor langskomen.
@christopheg schreef:De tvbox staat zo al 2 weken....
En wanneer komt de technieker dan langs?
Ik heb nog geen afspraak kunnen maken. Er moet immers iemand een halve dag thuis kunnen blijven en dat is niet altijd makkelijk te regelen....
Bovendien vraag ik me af wat een technieker precies gaat doen om dit probleem op te lossen. In het slechtste geval lijkt dit me een probleem met de tv box en moet deze ingewisseld worden door een nieuwe. In dat geval kan ik dat ook even inruilen bij een verdeler.
Ik zou eerder nog eens terugbellen naar de klantendienst en eens vragen of de activatie wel goed gelukt is. Ze kunnen hiervoor een dossier aanmaken bij de achterliggende dienst. Maak ook duidelijk dat het probleem intussen al enkele weken aansleept.
Een omruiling kan ook werken; of het kan de boel vertragen (afhankelijk van waar het probleem zit)
Dat heb ik jammer genoeg al verschillende keren geprobeerd. Niemand van de helpdesk kan me uitleggen wat het probleem is, enkel dat er een technieker moet langskomen.
Het toestel zou correct geregistreerd staan in het systeem, dus een activatieprobleem is het niet volgens de helpdesk...
Hopelijk leest hier iemand van Telenet mee zodat dit intern even bekeken kan worden.
@christopheg activatie gebeurt via internet op de tv box, misschien is er daar een connectie probleem tussen het internet en de tv box voor de activatie te kunnen doen.
als dit opgelost wordt dan kan je na enkele minuten of uren na activatie en door komen van het activatie signaal in de tv box kijken naar je zenders.
de connectie is helemaal in orde!
Is toch ergens een activatie probleem.
Van Telenet is er niemand die mee leest we hebben enkel de moderatoren hier maar die gaan niet heel veel kunnen om dit op te lossen.
Beste is terug te bellen en daar een case maken voor de achterliggende dienst. Deze gaan achterliggend je probleem moeten oplossen daar kan je weinig aan doen. Een technieker gaat niks kunnen doen enkel misschien een andere tv box plaatsen maar goed die moet ook geactiveerd worden en misschien geeft dat hetzelfde probleem.
Er gaat niet veel andere keus zijn dat terug te bellen , vragen eventueel de activering door de medewerker zelf er uit te halen en dan de tv box opnieuw laten activeren zodat dit in orde komt. Als de medewerker het niet en of mag dan een case voor de achterliggende dienst om dit op te lossen.
Zit er geen serie nr op de tv box trek een foto stuur eens door via whatsapp
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html
Telenet WhatsApp-nummer, +32 468 00 10 98
@christopheg schreef:de connectie is helemaal in orde!
(foto)
Bij mijn weten krijgt een TV-box normaal een lokaal IP adres van de Telenet router, met andere woorden een 192.168.0.x/24 adres
Deze TV-Box heeft een 172.23.84.x/23 IPv4 adres gekregen. Is dat correct ?
@Master-Magic schreef:activatie gebeurt via internet op de tv box, misschien is er daar een connectie probleem tussen het internet en de tv box voor de activatie te kunnen doen.
Volgens mij gebeurt de activatie van de TV-Box (met coax) nog altijd via het DVB-C signaal?
@flip1953 gebeurt via het internet, je kan een tv box gebruiken zonder coax ook waardoor je enkel op aanvraag kan doen en terug kijk tv en opnames kan kijken, telenet checkt om de zoveel tijd (2 of meerdere keren per maand) of je internet kabel nog verbonden is met de modem, zo niet wordt de tv box niet meer geactiveerd en moet je bellen voor een activatie terug waarbij je internet kabel moet inzitten.
@Master-Magic schreef:@flip1953 gebeurt via het internet, je kan een tv box gebruiken zonder coax ook waardoor je enkel op aanvraag kan doen en terug kijk tv en opnames kan kijken, telenet checkt om de zoveel tijd (2 of meerdere keren per maand) of je internet kabel nog verbonden is met de modem, zo niet wordt de tv box niet meer geactiveerd en moet je bellen voor een activatie terug waarbij je internet kabel moet inzitten.
Bij het gebruik van je de TV-Box zonder coax gaat het over de interactiviteit (terugkijk tv, opnames kijken, videos op aanvraag).
Maar de activatie van de ingebouwde CI module voor het ontvangen van de versleutelde zenders gebeurt volgens mij nog altijd via een actiavtiesignaal op de coax. Dat zijn 2 verschillende zaken ...
Soit, het maakt eigenlijk niets uit of de activatie gebeurt via DVB-C of via ethernet. Feit is dat het hier duidelijk over een activatie probleem gaat. ..
Ik zou de topic starter aanraden om de TV-Box terug in te leveren, en een nieuwe te halen in een (goede) Telenet shop. Daar kunnen ze de nieuwe TV-Box ter plaatse provisioneren / activeren.
Persoonlijk heb ik héél goede ervaringen met Telenet shops. Er zijn er die echt goed weten wat ze doen en de systemen door en door kennen. Zij kunnen héél veel, en ook direct naar de juiste dienst bellen indien nodig.
Ik heb ook mijn bedenkingen bij het IP adres van deze TV-Box (Diagnose scherm). Kan iemand die een TV-Box (v1 of v2) heeft dat eens nakijken?