25.201
netweters
|
155.358
antwoorden
|
21.014
vragen
|
Mijn moeder, 86 jaar, krijg net de melding dat er geen activatie meer mogelijk is van 2de-hands boxen/corders en dat ze er geen nieuwe meer verkopen na 1 september
Wat betekent dit als deze stuk gaat na 1 september?
Ze verwijzen naar de nieuwe TV box.
De huur is geen probleem maar moet zij dan een duur internet abonnement bij nemen?
Zij wil enkel maar TV zien want de digibox is zelfs al te moeilijk als ik zeg dat ze ook terugkijk tv kan zien
Als de Digibox inderdaad volledig gaat verdwijnen, dan betekent dit dat je automatisch ook een internetabonnement zal moeten nemen. Een TV Box wordt namelijk alleen maar mee gegeven als je digitale tv en internet van Telenet hebt. Op zich werkt de TV Box hetzelfde als een Digibox/Digicorder wat betreft opnames, tv-gids en live tv kijken.
Wat betreft de prijs van het internet hoeft ze niet het duurste internet te kiezen. Live TV kijken en opnames bekijken verloopt via internet, maar het dataverbruik hiervan wordt niet aangerekend, waardoor het basic internet zal volstaan voor haar.
Je moeder hoeft geen abonnement te betalen dat ze niet wil. Dien in dat geval klacht in tegen Telenet: https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/
Tweedehands decoders kan je nog steeds activeren:
Kan ik een tweedehands aangekocht toestel nog laten activeren?
Ben je al een Telenet TV-klant? Dan kan je je tweedehands aangekochte decoder activeren. We deactiveren dat toestel op naam van de vorige eigenaar en activeren het op jouw naam.
Ben je nog geen Telenet TV-klant? Dan kan je alleen een Telenet TV-box huren.
@Danibell heb je dit antwoord gekregen van een telefoon medewerker of via welke weg werd dit verteld??
kan zijn dat dit niet juist is, als er geen brief is met deze tekst zou ik het nog niet geloven, aan de telefoon vertellen ze soms fouten.
wat wel juist is is dat er geen nieuwe meer worden verkocht en geactiveerd, maar bestaande boxen worden nog geactiveerd of 2de handse op je bestaande abonnement.
Wij hebben die vraag gesteld aan Telenet en op dit ogenblik is er geen oplossing voor de oudere generaties. Dit antwoord hebben wij ontvangen per telefoon van een Telenet medewerker bij de klantendienst. Dat was ook ivm Play Sports.
Het enige oplossing is, een goedkope internet abonnement nemen met een korting. Alleen als uw moeder bijvoorbeeld ‘Sociaal tarief’ heeft. Dat abonnement (goedkoopste) kan zijn van +|-.35€. en reken daar die korting erbij en dan heb je -8€ korting van die 35€-8€=27€ voor de prijs.
Informeer u zeer goed en stel vragen aan een medewerker in Telenetwinkel of bel naar Telenet.
Vroeger had je de antennes en later is dan, wat we nu nog hebben, de kabel. Straks zal het de tvbox zijn met ip en dat is een klein toestel van 10 op 10.
Mag ik aan aan Suzy of een andere Telenet medewerker vragen: “A.U.B. kan Telenet hier niet tegemoet komen voor de oudere generatie mensen die ook trouw bij Telenet zitten?” Wat met de ouderen die alleen zijn en geen familie of kinderen of kennissen hebben?
A.U.B. kom deze mensen tegemoed!
Als uw moeder alleen de VRT ziet bijv. , dan hoeft ze geen internet erbij te nemen, zelfs zonder een abonnement via een digibox of corder (tot nu toe).
Maar alles veranderd zo snel...
Zo werkt het nieuwe sociaal internetaanbod niet. Meer info:
https://www.vlaanderen.be/sociaal-internetaanbod#abonnementskosten
@K-330 denk dat er na de zomer wel iets zal veranderen voor wie enkel tv kijkt via digibox of corder, zolang deze ondersteund blijft zal deze blijven werken, om tegen 2026 iedere klant om te zetten naar een tv box is niet mogelijk, er zijn veel klanten en niet zoveel stock in de winkels.
Dit is de tekst
|
|
Dank je wel voor de link; daar kunnen wij iets mee.
Enja, die vraag stel ik toch aan Telenet, master magic.
Zolang de digibox , digicorder of tv kaartje werkt kan je hem blijven gebruiken ook bij verhuis
Gaat hij defect dan stopt het of je moet een huur toestel nemen dan kan je blijven kijken
Of je werkt met de telenet tv app
@luc55 Weet niet of dat met de nieuwe regels nog telt, als je verhuist moet de kabel op nieuw adres geactiveerd worden, nieuwe activaties van enkel CI module worden niet meer gedaan zeggen ze.
is toch een twijfel geval dit.
Het toestel staat op jouw naam of de kaart dat jouw naam dan verandert er niets
Alleen het adres verandert en ze zullen de kabel open zetten omdat je verhuist
We zien daar geen probleem in en zou raar zijn dat ze niet meer zouden doen inkomsten weg
Eigenlijk zo Telenet beter eerst nog alle itc problemen oplossen, dan denk ik onder andere aan de facturatie die bij een aantal klanten al meer dan een half jaar verkeerd loopt (waarvan minstens drie op de Netweters).
Allicht stelt de één of andere pipo deze beslissing omdat hij de één of andere bonus zal mislopen omdat de klanten niet spontaan en massaal overstappen naar de ip-box.
Dit is een erge vorm van machtsmisbruik van Telenet, met toelating van onze overheden. Deze hebben namelijk nagelaten om aan de ander duo monopolist hal overheidsbedrijf, te verplichten om tv uit te zenden met een dvb-c signaal. Dat het dvb-c signaal zal verdwijnen is één zaak en dat kan dank zij onze politici die wij verkozen hebben (Europees probleem). Door Telenet is er een overgangsperiode voorzien van circa vijf jaar. Dat Telenet gewoon beter communiceert over de planning van de wat waar en en wanneer wegvalt, zodat de klanten die na 31 augustus laten activeren ook weten dat alles beperkt en tijdelijk is.
Als er genoeg kabaal om gemaakt wordt, zie ik Telenet nog veranderen van standpunt.
@janne_man idd, nu gaat er een tekst rond op internet en er is nog geen officieel bevestiging van telenet van deze nieuwe data van aanpassing regels.