Beantwoorden
YorK
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Goed gevonden! Primeur! Pageturner!

Geen live televisie meer sinds verhuis

Sinds 19 augustus zijn we verhuisd naar een nieuw adres, alles mooi doorgegeven en we kregen een modem van 2 generaties terug opgestuuurd om te installeren op het nieuwe adres. We wilden toch liever de nieuwste modem omdat we opmerken dat die toch veel stabieler werkt i.c.m. zelf streamen op twitch en grote bestanden downloaden. Na een telefoontje met de klantendienst mocht ik de oudere generatie modem omruilen in de winkel voor een nieuwe. Toen zijn de problemen begonnen doordat de jongen in de winkel te Lokeren blijkbaar niet goed wist hoe hij dit allemaal moest regelen... Na veel zweten en blazen geeft hij ons de modem mee en zouden we zonder problemen verder kunnen zegt hij. Na installatie hadden we geen internet, enkel live tv voor 4 dagen, dan stopte de digibox er ook mee, doordat hij geen internet kreeg. Hebben in die 4 dagen elke dag gebeld met klantendienst op zoek naar oplossing, zonder resultaat. Na nog meer telefoontjes met de klantendienst hadden we na een week eindelijk terug internet, maar niet meer via ons oude vertrouwde netwerk, mr op het nieuwe netwerk dat standaard op de modem zit voor nieuwe klanten. Opnames, terugkijktv en netflix werken wel, maar nog altijd geen live tv, behalve een, canvas en vtm 3. De andere kanalen geven de foutmelding 100:70. We zijn het nu echt wel beu om zoveel te telefoneren met de klantendienst en elke dag een uur van onze tijd de verspelen zonder enige oplossing... Heb zelf al alle mogelijke resets van de digibox geprobeerd en een technieker is er ook al langs geweest. Hebben ook al een aantal keer voorgesteld om onze account te stoppen en opnieuw te beginnen op naam van m'n vriendin, zonder antwoord. De klantendienst heeft al heel veel beloofd om ons terug te contacteren, maar dat hebben ze nog geen enkele keer gedaan. Via deze weg is onze laatste hoop, anders stoppen we bij telenet voor televisie en nemen we het wel ergens anders. In de hoop dat er hier misschien iemand echt wil helpen en ons niet aan het lijntje houd... Mvg Yorick

Tags (2)
0 Likes
8 reacties
YorK
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Goed gevonden! Primeur! Pageturner!

Geen live televisie meer sinds verhuis

Oh ja, nog een belangrijk detail, elke keer we naar de klantendienst bellen weten ze niet van de 2de digicorder die op ons kamer staat, die geraken ze blijkbaar elke keer kwijt in hun systeem. En daardoor hebben we zeker al 10x dat serienr. doorgegeven, als ook de technieker heeft deze doorgegeven aan de backoffice.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen live televisie meer sinds verhuis

@YorK ik vrees dat we hier je niet veel gaan kunnen helpen dan te zeggen om te bellen naar telenet en de achterliggende dienst te vragen om de tv en interactieve diensten op je account te activeren nog eens, soms blijft er keer iets hangen in de activatie,

 

ps: wij zijn ook maar gebruikers zoals jij op dit forum en kunnen niet enkel dan raad geven spijtig genoeg, veel succes met je probleem, kan begrijpen dat dit niet prettig is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YorK
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Goed gevonden! Primeur! Pageturner!

Geen live televisie meer sinds verhuis

Ze hebben die activering inderdaad al 20x keer gedaan, mr blijven een foutmelding in hun systeem krijgen... Ik vraag me vooral af waarom ze niet in gaan op m'n voorstel om onze account te stoppen en een nieuw account op naam van m'n vriendin te starten... Dat lijkt me toch DE oplossing, aangezien ze bij nieuwe klanten geen problemen hebben met activering, of denk ik fout?

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Geen live televisie meer sinds verhuis


@YorK  schreef:

Ze hebben die activering inderdaad al 20x keer gedaan, mr blijven een foutmelding in hun systeem krijgen... Ik vraag me vooral af waarom ze niet in gaan op m'n voorstel om onze account te stoppen en een nieuw account op naam van m'n vriendin te starten... Dat lijkt me toch DE oplossing, aangezien ze bij nieuwe klanten geen problemen hebben met activering, of denk ik fout?


@YorK Je kan best even contact opnemen via Messenger of Twitter met jouw klantgegevens en serienummer van de decoder. Dan proberen we toch nog eens om het te activeren. Als we het account stopzetten om dan een nieuw op jouw vriendin te starten moet je rekening houden met een aantal zaken. Jouw Telenet e-mailadres moet overgezet worden als je dat gebruikt, de decoder moet dan eigenlijk binnengebracht worden om dan een nieuwe te krijgen, ...


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Geen live televisie meer sinds verhuis

@YorK Ik ken een heel klein beetje van je verhaal. Hier is TV kijken ook plots gestopt met werken. Maar hier is er geen sprake van een verhuis of modem wissel. Gewoon van de ene dag op de andere is het gestopt met werken. Ik krijg de melding dat ik me moet abonneren op alle zenders zowel op de TV Box als via de Telenet TV app. Ik kan dus helemaal niets meer zien of programmeren. Mijn opgenomen programma's kan ik nog wel bekijken en daar stopt het dus mee.

 

Om je een prettig gevoel te geven...je moet van Telenet geen telefoontje verwachten ofzo. Wanneer er echte problemen zijn dan merk je hoe de klantendienst er een boeltje van maakt. Al vier maanden zijn er tal van problemen bij mij. Telkens loopt er iets technisch fout aan hun kant. Telkens kan het niet opgelost worden en moet er een IT ticket worden aangemaakt.

 

Ik kan daar best begrip voor opbrengen maar die helpdesk doet helemaal niets behalve je standaard voorgeprogrammeerde antwoorden te geven. Ik begrijp ook niet dat Telenet niet in staat is om je te op de één of andere manier te helpen. Ze vertelde me al dat het probleem niet meteen opgelost zal geraken. Als ik de vraag stel of ze toch niet kunnen zorgen dat ik al wat TV kan zien met bv. een tijdelijke login via één van hun apps dan wordt het stil. Zoiets begrijp ik niet, net voor zulke zaken is de helpdesk vind ik.

 

Dus een tip...bestel TV Vlaanderen (https://www.tv-vlaanderen.be/tv-via-internet/). Met een druk op de knop kan je meteen TV kijken via het internet. Wel jammer dat Telenet je op deze manier richting hun concurrentie duwt.

 

Je kan best een klacht indienen bij Telenet via: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen live televisie meer sinds verhuis

@YorK Vermits Netflix en andere wel werken, zal het niet aan uw internet liggen volgens mij. 
je moet eens proberen om het volgende uit te voeren;

 

Zo stel je je zenders opnieuw in...
  1. Druk op de huistoets.
  2. Kies > Digibox/Digicorder > Systeem.
  3. Geef je pincode in.
  4. Kies Zenders zoeken en druk Ja.
  5. Geef je postcode in (je stad of gemeente verschijnt automatisch)
  6. Druk OK.
  7. Zenders gevonden? Kies Verder gaan.
  8. Het zoeken is voltooid.

Moest bovenstaande niet werken kan je ook altijd eens proberen om een reset uit te voeren met behoud van uw opnames.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen live televisie meer sinds verhuis

@YorK 

Welk type decoder van Telenet heb je?

- Digibox: met dit toestel kan je niet opnemen

- Digicorder: met dit toestel neem je lokaal op (opname op het toestel zelf)

- Tv-Box: met dit toestel neem je op in de cloud (opname op een server van Telenet).

 

Omdat je in je verhaal ook opnames vermeld, kan het dus geen Digibox zijn. Digicorder en Tv-Box zijn totaal twee verschillende toestellen. Het is dus wel van belang van het juiste toestel te vermelden.

 

0 Likes
YorK
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Goed gevonden! Primeur! Pageturner!

Geen live televisie meer sinds verhuis

Goed nieuws!

Vandaag, exact een maand nadat de miserie begonnen is, de allereerste keer dat telenet zelf contact met me opneemt. Een sms'je dat ik onze "tv-boxen" (@janne_man 😉) hebben geactiveerd en of ik ze wil resetten. En alles werkt gelukkig weer perfect 👍.

Toevallig is het ook de dag dat alles terug wordt gereset van verbruik... Denk niet dat het daarmee te maken kan hebben, maar je weet nooit.

Voor ons is het net op tijd opgelost, want we waren inderdaad al andere opties grondig aan het uitzoeken.

Bedankt voor alle aangeboden hulp, wordt zeer geapprecieerd!

Grts Yorick