Beantwoorden
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Geen mogelijkheid meer om tijdsprongen te maken ?

Sinds gisteren is het niet meer mogelijk om een opname x minuten verder te laten springen door het stemcommando x minuten verder. Voorheen ging de tv box effectief het gevraagde aantal minuten verder nu gaat die tegen de laagste snelheid doorspoelen. De box is reeds gereset, probleem blijft.

Is dit de zoveelste manier om te beletten van reclame door te spoelen?

19 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen mogelijkheid meer om tijdsprongen te maken ?

@Silverwing   Ik merk hier hetzelfde op. Het zal toch niet waar zijn? Hopelijk een bug, anders zijn ze er echt wel mee aan het spelen, eerst de bewaartijd van opnames inkorten, en nu dit?

 

@Moderator  Is dit een bug of is het effectief as designed?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen mogelijkheid meer om tijdsprongen te maken ?

Nu ben ik toch ook benieuwd naar het antwoord ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Geen mogelijkheid meer om tijdsprongen te maken ?

69 keer bekeken, maar niemand anders die dit heeft? Of te warm (te lui) om iets te schrijven dat behulpzaam is?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen mogelijkheid meer om tijdsprongen te maken ?

@Silverwing 

Wacht af op wat de moderator hier op te zeggen heeft. 

En ja ik denk dat mensen met dit mooie weer wel wat anders doen dan enkel hier te zitten en of dingen te testen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Geen mogelijkheid meer om tijdsprongen te maken ?

Patrick 37, het gaat er mij om dat er wel gelezen word maar het daar stopt. Als je de tijd neemt om hier te komen lezen waarom dan niet gelijk een nuttig antwoord geven?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen mogelijkheid meer om tijdsprongen te maken ?

@Silverwing 

Ik denk dat je wat kortzichtig bent. Ik bedoel: ik heb het gelezen en ik heb geeneens een tv box. Ik kan dan ook niet gelijk een nuttig antwoord geven.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 520
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Geen mogelijkheid meer om tijdsprongen te maken ?

Hey all

 

Ik vraag het voor jullie na.

Van zodra we meer info hierover hebben, komen we er op terug.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen mogelijkheid meer om tijdsprongen te maken ?

@Silverwing 

Heb het idd gelezen maar ik kan je dat nuttig antwoord niet geven omdat ik het gewoon niet weet. 

Dus je zal echt even geduld moeten hebben en zien wat Bjarne gaat kunnen zeggen hierover dus een update zal volgen , even wat geduld hebben. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Geen mogelijkheid meer om tijdsprongen te maken ?

ok....

Dan ligt het niet aan mij.

Ik heb dit ook gemerkt dat dit commando ineens niet meer gaat.  

En na het ingeven van het commando dat die op op de laagste stand verder spoelt 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen mogelijkheid meer om tijdsprongen te maken ?

Inderdaad @Silverwing , wanneer je de probleemstelling goed begrepen zou hebben zou u duidelijk moeten geweest zijn dat enkel medewerkers van Telenet hier een zinnig en informatief antwoord op kunnen geven.

Aangezien wij allemaal, de moderatoren uitgezonderd, gewone klanten (en dus geen medewerkers) van Telenet zijn, konden wij hier niks verhelderend posten alvorens er van een medewerker meer info kwam. 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Geen mogelijkheid meer om tijdsprongen te maken ?

StefaanH  en allen die zich aangevallen voelen, Wat perfect weergeeft wat ik bedoel met wel lezen maar niets schrijven is de reactie van Dragon_Racing. Die heeft het probleem dus ook en doet de moeite om dit te laten weten. Hoe meer mensen reageren die met het zelfde probleem kampen hoe vlugger Telenet er hopelijk iets zal aan doen. Voor een enkeling doen ze alsof er niets aan de hand is en zullen ze jouw box resetten in het beste geval, of een technieker langs sturen waarmee je een smak geld kwijt bent omdat die niets kan vinden. Hier is toch de beste plaats om te informeren of het een algemeen probleem is? 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen mogelijkheid meer om tijdsprongen te maken ?

@Silverwing  misschien is het geen probleem maar zo bedoeld en gewoon hoe het vanaf nu zal zijn (wat ik niet hoop)


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Geen mogelijkheid meer om tijdsprongen te maken ?

Heb maar naar de technische dienst van Telenet gebeld, wat een avontuur weer.

De Nederlandse man deed eerst alsof hij de vraag niet begreep en liet me een opname doorspoelen met stemcommando op volgende vreemde manier, "kijk op welk tijdstip u wil beginnen doorspoelen, zeg dan die tijd + 10 minuten doorspoelen"

De box ging gewoon tegen de laagste snelheid doorspoelen. "ziet u mijnheer er is niets aan de hand" Ik maak de man duidelijk te stoppen met onzin uit te kramen  en vraag of hij eigenlijk iets echt weet want bij alles wat hij zei klonk het van "ik denk dat het ..."   Het antwoord was neen waarop ik vroeg wat de man daar dan deed op de technische dienst.

Toen ik duidelijk maakte dat ik het probleem ook al op de netweters had aangekaart wist hij plots alles! Hij had hierover een mail gekregen...

Het zou al bijna een jaar geleden zijn ingegaan, iedereen heeft toen een mail gehad dat het vanaf 29 /8/ 2021 niet meer mogelijk zou zijn om reclame en opnames door te spoelen in terugkijk tv. “Alle reclameblokken tijdens het programma zullen niet-doorspoelbaar zijn.” 

Hij wist ook te vertellen dat het stemcommando volledig geblokkeerd is om te voorkomen dat men in een opgenomen programma zou gaan doorspoelen met een commando waar je half in de reclame zou terecht komen. Dan zou de box een error moeten geven omdat reclame niet meer geskipt zou kunnen worden.

Op de vraag waarom dit dan nu in alle stilte is doorgevoerd antwoorde de man dat het al sinds vorig jaar zo was. Ik trachte nog met hem te verbeteren dat het alleen voor gemiste programma's was die via de tv gids werden opgevraagd, maar zijn plaat bleef hangen dat het altijd al zo geweest is.

We mogen dus blij zijn  dat er nog normaal tegen hoge snelheid kan doorgespoeld worden, maar straks kijken we hier zoals in de USA, meer reclame dan inhoud zonder mogelijkheid om door te spoelen.

Als de zenders dat echt denken dan kennen ze de Vlaming nog niet.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen mogelijkheid meer om tijdsprongen te maken ?

@Silverwing 

Als de zenders dat echt denken dan kennen ze de Vlaming nog niet.

Een hele tijd terug zou ik u 100% gelijk gegeven hebben.

In de huidige politieke context en leefwereld durf ik daar helemaal niet meer zo zeker van zijn, helaas .... 🙄

De Vlaming is een mak schaap geworden (of tenminste goed op weg)... De leeuw is met de noorderzon vertrokken hoor ... Anders zaten we niet met negen regeringen opgescheept in een landje een zakdoek groot ... Of waren het er nu maar zeven ... Ben de tel kwijt ...

 

P.S. Geen enkele veralgemening is helemaal correct. Dus ook de deze niet ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.