Beantwoorden
DarkSins
Freshman Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Ik wil een opgenomen programma bekijken via de telenet app op mijn laptop (W11), maar krijg de melding:

DarkSins_0-1698257202383.png

Als ik een ander opgenomen programma wil bekijken lukt dat perfect.

Quid?

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Geen verbinding bij willen kijken opgenomen programma

28 reacties
DeJeans
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Antivirus en Firewall efkes uitgezet, waarna Windows de melding gaf dat antivirus niet actief was.
Maar als ik dan naar "VTM: De Kroongetuigen Seizoen 1 aflevering 2 : De Cafémoorden" wil kijken via de Telenet TV app, dan krijg ik nog altijd het verbindingsprobleem.
Naar diezelfde uitzending kijken op www.vtmgo.be lukt wel.

Ik geef het op. Ik trek mijn plan wel met de alternatieve wegen.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

cookies verwijderen wie weet help het

BDH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Ik heb nog steeds dit probleem, maar niet elke dag. Gebruik een tv box, en opnames kan ik soms wel, maar meestal niet bekijken met fout "Je kan geen verbinding maken met de server. Kijk je internetverbinding na"
Cookies, DNS, anti virus, ... allemaal al getest. Rare is dat het soms dus wel werkt ...
Lijkt mij echt een probleem bij telenet met (1?) van de servers ..


Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

@BDH  ik heb een gelijk iets probleem maar dan met goplay dat bepaalde films in de lijst staan en ze niet willen afspelen, komt op, er ging iets mis ga terug.

zit denk ik met hetzelfde probleem, goplay is ook van telenet.

moet iets zijn op hun servers of beveiliging dat niet is aangepast ofzoiets (er is sinds 25 januari een DRM en CDN beveiliging dat verscherpt is voor streaming, misschien heeft dat ermee te maken)

al eens een andere browser geprobeerd om te testen of dit niet het probleem is dat de browser de update nog niet heeft (firefox en Chrome hebben de update al normaal als het aan de beveiliging ligt) en zien of het de laatste update is ook.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BDH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Ik heb getest met chrome, fireFox en Edge. Reageren allemaal op dezelfde manier ...

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

@BDH heb dit probleem ook met firefox en dat is normaal de laatste versie, krijg nu te zien in de broncode dat er niks geladen wordt van film, denk toch dat er ergens een fout moet zijn en zal bij jou ook zo zijn dat er op de web versie niks geladen kan worden.

je hebt toevallig toch geen app op je pc staan dat reclame bant zodat bepaalde dingen niet geladen worden, ik heb dit op m'n dns staan en heb een vermoeden dat het daar aan ligt.

laden bij u de reclame banners op telenet tv site??, bij mij blijven ze weg en normaal staat er ene op vanboven dacht ik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BDH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Ik zie geen banner,.
In Chrome heb ik verschillende plugins die reclame en cookies blokkeren, maar in firefox en edge niet.
Ik gebruik de DNS servers van Google (1.1.1.1, 8.8.4.4 en een van telenet: 195.130.130.3)
Komt daarbij dat het sommige dagen wel werkt ...

BDH_0-1707743184319.png

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname


@Master-Magic  schreef:

laden bij u de reclame banners op telenet tv site??, bij mij blijven ze weg en normaal staat er ene op vanboven dacht ik.


Wat voor banner bedoel je dan net? Ik heb nog nooit advertienties gezien (buiten als onderdeel van een programma uiteraard) op de Telenet TV website.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeJeans
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Door "je hebt toevallig toch geen app op je pc staan dat reclame bant" dacht ik dat de extensie "I don't care about cookies" de dader kon zijn, dus:
- extensie uitgeschakeld
- alle Telenet cookies in alle browsers opgekuist
- computer herstart
- Telenet TV app geopend en voor het eerst in mijn leven in die app de vraag gekregen om cookies te aanvaarden. Er is dus hoop
- cookies aanvaard
- Maar nog altijd "Je kan geen verbinding maken met de server. Kijk je internetverbinding na." voor die probleem opnames.
Andere opnames lukken wel.
Het was dus de zoveelste poging, maar er weeral niets veranderd.

BDH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Juist terug getest, op 2 verschillende computers. Op beide hetzelfde fenomeen.

-  "Uitgesteld" kijken ( programma van gisteren ) lukt zonder problemen.

- Sommige opgenomen programma's kan ik bekijken ( bv "Water for Elephants van zat 12/8 op vtm )

- Andere dan weer niet ( bv Bones, Titan on the Tracs van woe 22/11 )

Lijkt mij toch echt een telenet probleem.

EN, zoals al eerder vermeld, zijn er dagen (maar weinig) dat er helemaal geen probleem is ...

wginneke
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
It's your ninth party! It's your eighth party! Netjes! Mooi, mooi!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Ik zit met hetzelfde probleem,  ook regelmatig de foutmelding "geen verbinding". Ik heb het probleem vorige maand nog eens doorgegeven aan telenet, een hoop testen e.d. gedaan en er is een dossier voor opgemaakt maar voor de rest blijft het heel stil.

Ik heb ze toen een aantal details meegegeven van de problemen, met het idee dat ze ergens in hun logs iets terug zouden kunnen vinden maar nog steeds geen reactie. Volgens mij zit het probleem in ieder geval aan de kant van de aanbieder want het zit hem enkel via de website telenet.tv, de app werkt perfect. Maar de oorzaak is blijkbaar moeilijk te achterhalen.

Ondertussen behelpen we ons maar 😢.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

@wginneke  Als dit enkel via de website is, al eens een andere browser gebruikt als test of dit geen oplossing is hiervoor ??


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BDH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Ik heb al 4 verschillende browsers geprobeerd, op 2 verschillende computers en 1 Ipad: lost niets op.
Chrome,Edge& Firefox op Windows, Safari op Ipad ...
Telenet App op gsm, met zelfde wifi network: daar geen probleem ...

wginneke
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
It's your ninth party! It's your eighth party! Netjes! Mooi, mooi!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Het zal inderdaad wel met de browser te maken hebben (de app op smartphone werkt perfect) maar volgens mij situeert het probleem zich niet aan de client-side maar eerder bij het aanbieden, want ik heb al geprobeerd met andere browsers (edge, Firefox, brave..., incognito en normaal, met geclearde cache...) en de gezien de problemen bij anderen ook in die richting wijzen.

Maar of telenet hiervoor de oplossing gaat/kan bieden?