24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik wil een opgenomen programma bekijken via de telenet app op mijn laptop (W11), maar krijg de melding:
Als ik een ander opgenomen programma wil bekijken lukt dat perfect.
Quid?
Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Geen verbinding bij willen kijken opgenomen programma
@wginneke Bepaalde programma's mogen wegens uitzendrechten van de zenders niet worden vertoond buiten België, dit ligt aan de zender zelf van wat je wilt bekijken.
de concurrentie heeft dat probleem dan ook.
Dat is ook een van de mogelijke oorzaken die men bij de klantendienst aanhaalt maar waarom kan ik aflevering 1 van een reeks niet zien en aflevering 2 wel? Die beperkingen gelden dan toch voor de ganse reeks!
Erger nog. In de voormiddag de error, in de namiddag lukt het plots wel. Zeker dus geen "beperking".
Ik kon de laatste 2 weken zonder problemen kijken. Dan plots terug deze error, en in de namiddag geen probleem meer. ( en computer werd niet opnieuw opgestart )
Vandaag terug deze error.
Dat is inderdaad het zoveelste bewijs dat het niets met rechten te maken heeft, maar of dat een aanzet is om bij telenet iemand op dit probleem te zetten om de echte oorzaak te vinden, is nog maar de vraag.
Kleine update: vanavond in Zweden weer problemen om via laptop tv te kijken. Eerst een opgenomen aflevering van blackwater (bbcfirst) gekeken zonder problemen. Daarna nog even sportweekend proberen te kijken (via terugkijkTv): eventjes het "EEN"-scherm en daarna error 1001, het journaal ervoor en het weerbericht erna lukken wel.
Weer de door telenet aangehaalde restricties? Ik denk het niet! Want gelukkig is er nog Vrtmax dat de uitzending zonder problemen en restricties afspeelde.
Nog maar eens doorgegeven aan telenet, maar dat zal wel weer niets uithalen 😞
@wginneke kan zijn dat telenet de rechten heeft voor sport voor enkel in belgie te vertonen, NPO heeft dit ook met bepaalde sport uitzendingen dat enkel in nederland mogen uitgezonden worden, is onlangs gebeurd via satelliet dat belgen geen wielerwedstrijd mochten kijken omdat de rechten voor belgie bij Eurosport lagen en de zender er dus voor enkele uren een pancarte kreeg.
Dit heeft echt niets met rechten te maken. Ik kijk naar een opgenomen serie. Soms lukt het in de voormiddag niet, en dan plots in de namiddag wel.
Dan weer geen problemen gedurende een hele week, gevolgd door enkele dagen dat het weer niet werkt.
Is echt een (groot) probleem bij telenet!
Kleine update:
Ik kan afl. 11 van Telefacts Zomer van 6/7/2023 nog altijd niet bekijken op mijn computer. Binnen 3 dagen is de opname 1 jaar oud en wordt ze automatisch gewist. Ik heb dit vorig jaar in oktober aan Telenet gemeld en sindsdien elke maand eens geprobeerd. Telkens met dezelfde gekende foutmelding "Je kan geen verbinding maken met de server. Kijk je internetverbinding na".
Ik heb uiteindelijk een workarround gevonden. Omslachtig maar het werkt (toch bij mij):
Het is een noodoplossing en niets definitief want dat moet van Telenet komen. Het is hun platform en er zijn diverse gebruikers die er last van hebben. Ik vermoed dat het geen enkele prioriteit heeft en dat men Telenet.tv op computer wil uitfaseren. Steeds meer gebruikers streamen op mobiel apparaat. De PC zal niet meer voor video zijn, zeker?
Probleem nog steeds aanwezig....
Met alle respect, ik begin niet aan workarounds....dat zijn immers geen oplossingen! En beginnen foefelen aan DNS en toestanden doe ik al zeker niet.
Mensen betalen maandelijks redelijk wat voor jullie diensten ed. So get your sh** together!
Telenet kan misschien dit wel even aanpassen op de website:
@DarkSins schreef:Mensen betalen maandelijks redelijk wat voor jullie diensten ed. So get your sh** together!
Helaas ben je op De Netweters dan op het verkeerde adres. Klachten moet je aan Telenet richten: Ontevreden? Laat het ons weten
Eind vorige week werd ik opgebeld door iemand van Telenet over dit probleem. Hij noteerde alle info die ik hem gegeven heb en vertelde me dat dit naar de back-office zou overgemaakt worden.
Een paar dagen later ontving ik deze mail:
Ten eerste: wie vraagt klanten de toelating om hun wachtwoord te wijzigen, om te testen?? Dit is totaal onaanvaardbaar naar mijn mening!
En ten tweede: de mail zit nog eens boordevol fouten en is zeer opdringerig op te vatten.
Dit probleem leek even opgelost te zijn, maar sedert enkele dagen lukt het mij opnieuw niet meer om opgenomen programma's te bekijken op mijn W11 toestel via de browser(s). ook via de App lukt het niet meer.
Ik weldegelijk internetconnectie.
Wij hebben het ook nog regelmatig voor als we op reis via de browser willen kijken. Laatste keer de bypass-methode, die hier onlangs werd voorgesteld, toegepast (een stukje kijken via de app en dan in de browser via verder kijken) en dit werkt inderdaad alhoewel het omslachtig is.
Maar zolang telenet het probleem niet ten gronde oplost, zullen we er mee moeten leven zeker.