Beantwoorden
DarkSins
Freshman Weetjesweter
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Ik wil een opgenomen programma bekijken via de telenet app op mijn laptop (W11), maar krijg de melding:

DarkSins_0-1698257202383.png

Als ik een ander opgenomen programma wil bekijken lukt dat perfect.

Quid?

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Geen verbinding bij willen kijken opgenomen programma

47 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@wginneke  Bepaalde programma's mogen wegens uitzendrechten van de zenders niet worden vertoond buiten België, dit ligt aan de zender zelf van wat je wilt bekijken.

de concurrentie heeft dat probleem dan ook.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
wginneke
Freshman Weetjesweter
It's your ninth party! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Dat is ook een van de mogelijke oorzaken die men bij de klantendienst aanhaalt maar waarom kan ik aflevering 1 van een reeks niet zien en aflevering 2 wel? Die beperkingen gelden dan  toch voor de ganse reeks!

BDH
Experienced Beetjesweter
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Erger nog. In de voormiddag de error, in de namiddag lukt het plots wel. Zeker dus geen "beperking".
Ik kon de laatste 2 weken zonder problemen kijken. Dan plots terug deze error, en in de namiddag geen probleem meer. ( en computer werd niet opnieuw opgestart )
Vandaag terug deze error. 

wginneke
Freshman Weetjesweter

Dat is inderdaad het zoveelste bewijs dat het niets met rechten te maken heeft, maar of dat een aanzet is om bij telenet iemand op dit probleem te zetten om de echte oorzaak te vinden, is nog maar de vraag.

wginneke
Freshman Weetjesweter

Kleine update: vanavond in Zweden weer problemen om via laptop tv te kijken. Eerst een opgenomen aflevering van blackwater (bbcfirst) gekeken zonder problemen. Daarna nog even sportweekend proberen te kijken (via terugkijkTv): eventjes het "EEN"-scherm en daarna error 1001, het journaal ervoor en het weerbericht erna lukken wel.
Weer de door telenet aangehaalde restricties? Ik denk het niet!  Want gelukkig is er nog Vrtmax dat de uitzending zonder problemen en restricties afspeelde.

Nog maar eens doorgegeven aan telenet, maar dat zal wel weer niets uithalen 😞

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@wginneke kan zijn dat telenet de rechten heeft voor sport voor enkel in belgie te vertonen, NPO heeft dit ook met bepaalde sport uitzendingen dat enkel in nederland mogen uitgezonden worden, is onlangs gebeurd via satelliet dat belgen geen wielerwedstrijd mochten kijken omdat de rechten voor belgie bij Eurosport lagen en de zender er dus voor enkele uren een pancarte kreeg.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
BDH
Experienced Beetjesweter
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Dit heeft echt niets met rechten te maken. Ik kijk naar een opgenomen serie. Soms lukt het in de voormiddag niet, en dan plots in de namiddag wel.
Dan weer geen problemen gedurende een hele week, gevolgd door enkele dagen dat het weer niet werkt.
Is echt een (groot) probleem bij telenet!

DeJeans
Experienced Beetjesweter
Verander-je-wachtwoord-dag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Kleine update:
Ik kan afl. 11 van Telefacts Zomer van 6/7/2023 nog altijd niet bekijken op mijn computer. Binnen 3 dagen is de opname 1 jaar oud en wordt ze automatisch gewist. Ik heb dit vorig jaar in oktober aan Telenet gemeld en sindsdien elke maand eens geprobeerd. Telkens met dezelfde gekende foutmelding "Je kan geen verbinding maken met de server. Kijk je internetverbinding na". 

Alain3582
Experienced Beetjesweter
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Ik heb uiteindelijk een workarround gevonden. Omslachtig maar het werkt (toch bij mij):

• Open de Telenet TV-app op de smartphone (of tablet)
  • Kies in de app de gewenste opname (die je niet kon bekijken op computer)
  • Klik op de info pagina van dat programma en tik op de gele knop met zwarte pijl (kijken)
  • Laat het programma op de app starten en spoel met gele schuifregelaar minstens 1 minuut verder in de opname. Laat even afspelen. Tik dan op pauze.
  • Ga vervolgens op PC/laptop naar de player van Telenet.tv
  • Kies ook daar diezelfde info pagina van het programma.
  • Zweef met de muiswijzer even boven de gele knop 'Kijken', waarbij je dan normalerwijze een tekstballon te zien krijgt met “Verder kijken” en “Van begin kijken”
  • Kies ‘Verder kijken’ (bij Begin kijken heb je opnieuw het zwarte scherm)
  • Spoel met de muiswijzer op de gele schuifbalk naar het begin van uw programma
  • Vervolgens kun je de volledige opname op Telenet.tv bekijken.

Het is een noodoplossing en niets definitief want dat moet van Telenet komen. Het is hun platform en er zijn diverse gebruikers die er last van hebben. Ik vermoed dat het geen enkele prioriteit heeft en dat men Telenet.tv op computer wil uitfaseren. Steeds meer gebruikers streamen op mobiel apparaat. De PC zal niet meer voor video zijn, zeker?

DarkSins
Freshman Weetjesweter

Probleem nog steeds aanwezig....

Met alle respect, ik begin niet aan workarounds....dat zijn immers geen oplossingen!  En beginnen foefelen aan DNS en toestanden doe ik al zeker niet.

Mensen betalen maandelijks redelijk wat voor jullie diensten ed.  So get your sh** together!

Telenet kan misschien dit wel even aanpassen op de website:

Screenshot 2024-08-18 201404.png

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@DarkSins  schreef:

Mensen betalen maandelijks redelijk wat voor jullie diensten ed.  So get your sh** together!

Helaas ben je op De Netweters dan op het verkeerde adres. Klachten moet je aan Telenet richten: Ontevreden? Laat het ons weten 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
DarkSins
Freshman Weetjesweter

Eind vorige week werd ik opgebeld door iemand van Telenet over dit probleem.  Hij noteerde alle info die ik hem gegeven heb en vertelde me dat dit naar de back-office zou overgemaakt worden.

Een paar dagen later ontving ik deze mail:

Screenshot 2024-08-24 091912.png

Ten eerste: wie vraagt klanten de toelating om hun wachtwoord te wijzigen, om te testen??  Dit is totaal onaanvaardbaar naar mijn mening!

En ten tweede: de mail zit nog eens boordevol fouten en is zeer opdringerig op te vatten.

DarkSins
Freshman Weetjesweter

Dit probleem leek even opgelost te zijn, maar sedert enkele dagen lukt het mij opnieuw niet meer om opgenomen programma's te bekijken op mijn W11 toestel via de browser(s).  ook via de App lukt het niet meer.

Schermafbeelding 2024-10-23 082122.png

Ik weldegelijk internetconnectie.

wginneke
Freshman Weetjesweter

Wij hebben het ook nog regelmatig voor als we op reis via de browser willen kijken. Laatste keer de bypass-methode, die hier onlangs werd voorgesteld, toegepast (een stukje kijken via de app en dan in de browser via verder kijken) en dit werkt inderdaad alhoewel het omslachtig is.

Maar zolang telenet het probleem niet ten gronde oplost, zullen we er mee moeten leven zeker.

Ex-Netweter

@wginneke  schreef:

Nu vraag ik mij af of dit soort problemen zich ook bij de "concurrentie" (orange, Belgacom,...) voordoen. Indien niet ligt daar misschien de oplossing 😉

@wginneke Belgacom 😂🤣 succes bij de zoektoch naar die provider 😁

En Orange geeft geen on demand aanbod. 😉