Beantwoorden
Ad2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Geluid instellen op TV-box

Is er een mogelijkheid om het geluid van de tv Box te regelen.

Vroeger met de oude digicorder kon je het geluid van de tv en de digicorder apart regelen.

Hierdoor kon je een goed evenwicht vinden tussen beide om het beste geluid te kunnen hebben.

Zo stond het geluid van mijn TV vroeger normaal op 13 a 14.

Nu staat dat op 8 a 9.

Naar mijn gevoel is er nu meer vervorming.

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) | Vorige titel: Geluid instellen

0 Likes
18 reacties
wewanl
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Geluid instellen op TV-box

Als je een box aansluit met hdmi kan dat volgens mij niet.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid instellen op TV-box


@wewanl  schreef:

Als je een box aansluit met hdmi kan dat volgens mij niet.


Een digicorder sluit je ook aan via HDMI .....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geluid instellen op TV-box


@Ad2  schreef:

Is er een mogelijkheid om het geluid van de tv Box te regelen.

Vroeger met de oude digicorder kon je het geluid van de tv en de digicorder apart regelen.

Hierdoor kon je een goed evenwicht vinden tussen beide om het beste geluid te kunnen hebben.

Zo stond het geluid van mijn TV vroeger normaal op 13 a 14.

Nu staat dat op 8 a 9.

Naar mijn gevoel is er nu meer vervorming.


Je kan het geluid van je TV-box niet regelen.

Je kan enkel het geluid van je TV of Home Cinema regelen met de AB van de TV-box.

Je kan wel eens spelen met "Instellingen/Beeld en geluid/Dolby Audio" om te zien wat het beste geluid geeft.

Je kan kiezen tussen Aan, Automatisch, PCM of Uit (= stereo).

Hier staat het op PCM.

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geluid instellen op TV-box


@Ex-Netweter  schreef:
Je kan het geluid van je TV-box niet regelen.

Voor mijn part mag dit op het "to-do" lijstje staan voor toekomstige firmware upgrades 🤔.

Soms is het onmogelijk om de TV-Box (afstandsbediening) te koppelen met het TV- toestel (oude toestellen, toestellen niet op de lijst ...).

Het zou voor deze klanten zeer handig zijn, als ze het geluid van de HDMI uitgang zouden kunnen regelen, zoals dat met de meeste apparaten is, en zoals dat ook het geval was met de digicorder ...

0 Likes
Ad2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Geluid instellen op TV-box

De reactie van flip1953 vind ik zeer terecht.

Normaal zou je mogen verwachten dat bij een vervanging van een 'oud' toestel mogen verwachten dat al het goede van het oude behouden blijft.

En dat er verbeteringen aangebracht worden met het nieuwe.

 

Heb contact gehad met een medewerker in een telenet winkel en ook nog eens telefonisch contact met een medewerker.

Die melden me dat telenet hier geen oplossingen kan bieden......

Weet niet of/waar je hiervoor klacht kunt indienen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geluid instellen op TV-box

@Ad2 

De TV-box is een totaal verschillend toestel als de Digicorder.

Zie het als 2 verschillende modellen van hetzelfde automerk.

Hier zullen op het ene model ook eigenschappen zitten die niet op het andere model zitten en andersom.

Ik ben al bijna 4 jaar tevreden van de TV-box en Netweter en dit is de 1ste keer dat deze vraag hier passeert.

Voor die éne (of paar) klant(en) gaan ze dit niet toevoegen. Het is allemaal makkelijk gezegd maar dit implementeren is dit niet.

Wil je graag terug je geluid kunnen regelen van je decoder zal je terug moeten naar de Digicorder.

Jij had op voorhand informatie moeten inwinnen over de TV-box. Er van uit gaan dat alles zal werken zoals op de Digicorder is toch al te gek?

Eender welk nieuw toestel moet je toch leren en je daar aan aanpassen?

Een klacht indienen? Ik heb "klacht indienen Telenet" gegoogled:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid instellen op TV-box

@Ad2 

Je hebt gelijk met je verwachtingen.

Het antwoord van Telenet gebruikt verkeerdelijk het werkwoord kan daar waar het wil moet zijn.  Dus de zin 'Die melden me dat telenet hier geen oplossingen wil bieden......'  zou wel juist zijn.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid instellen op TV-box


@Ex-Netweter  schreef:

@Ad2 

De TV-box is een totaal verschillend toestel als de Digicorder.

Zie het als 2 verschillende modellen van hetzelfde automerk.

... knip ...


Daar verschil ik fundamenteel van mening met u. Ik zie, zoals veel mensen, de TV-Box als de opvolger en dus vervanger van de digicorder. Moest dat niet het geval zijn, waarom doet Telenet dan zijn uiterste best om alle digicorder bezitters over te halen om over te stappen? Dat doet een dealer met twee modellen auto toch ook niet ....

En net als @Ad2 ben ik in die situatie van mening dat de opvolger minstens even goed moet zijn en hetzelfde kan als zijn voorganger.

Dat is dus mijn mening, en met mij van vele anderen.

Natuurlijk is het uw goed recht, @Ex-Netweter, om er andere mening op na te houden, en daar heb ik helemaal geen probleem mee. Jij bent gelukkig met uw TV Box en ik ben blij voor u. Echt waar. Maar net zoals jij heb ik recht op mijn eigen mening, en dat is nu eenmaal een andere dan de uwe. Zolang we elkaar maar respecteren kunnen wij perfect in harmonie leven.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geluid instellen op TV-box


@Ex-Netweter  schreef:

Jij had op voorhand informatie moeten inwinnen over de TV-box. Er van uit gaan dat alles zal werken zoals op de Digicorder is toch al te gek? Eender welk nieuw toestel moet je toch leren en je daar aan aanpassen?

Een klacht indienen? Ik heb "klacht indienen Telenet" gegoogled:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/


@Ex-Netweter 

We weten intussen allemaal dat je een grote liefde hebt voor de nieuwe TV-Box 🤔.

Maar het siert jou niet dat je iedere kritiek of verbeteringsvoorstel de grond inboort of belachelijk maakt.

Telenet is nog volop bezig met het ontwikkelen van de TV-Box.

Zie het bericht van @Suzy over de 4.40 software versie: 4.40 software versie op de TV-box - De Netweters

Hier zie je:

  • een aantal nieuwigheden (oa Amazon Prime integratie).
  • een aantal verbeteringen (oa stembesturing kijklijst, nieuwe browser, etc ...)
  • 5 opgeloste problemen.
  • 33 niet-opgeloste problemen !!!

Er is dus nog veel werk aan de winkel, het enige wat we (beleefd) vragen aan Telenet is om de geluidsregeling op de HDMI uitgang toe te voegen aan het to-do lijstje ...

0 Likes
JBS
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Geluid instellen op TV-box

Ik dacht dat dit nog altijd kon, zolang je NIET je afstandbediening van je tv-box koppelt aan een apparaat (TV of soundbar of AVR)

helaas kan je dit niet ont-koppelen zonder factory reset van de tv-box.

dus factory reset, dan zorgen dat er niks gekoppeld is aan de afstandsbediening van de box en probeer dan eens?

ik kon het geluid instellen alvorens te koppelen.

Eens gekoppeld heeft dit volgens mij ook geen zin meer, een digitaal signaal zou geen vervorming mogen hebben, dan is er toch iets anders mis met de setup.  Maar op die manier zou je dit moeten kunnen testen.

Hopelijk helpt het.

Guido.

 

 

 

Ex-Netweter
 

Geluid instellen op TV-box

@flip1953 @StefaanH 

Het is nog maar eens duidelijk dat jullie geen van beiden een TV-box hebben.

Van geen enkele van die 33 problemen heb ik last. Dat zijn ook problemen die zich bij enkelingen voordoen.

Jullie mogen voorstellen doen! Ik mag jullie verwachtingen temperen.

Mijn verwachting is dat die geluidsregeling op de TV-box er nooit zal komen. Is daar niets verkeerd mee?

Ik heb niets of niemand belachelijk gemaakt! Ik heb niemand zijn mening aan de kant geschoven!

En ja, I ❤️ my TV-box. En voor mij is de TV-box (even goed of) beter dan de Digicorder! Hier nooit nog een Digicorder!

De TV-box zal nooit werken zoals een Digicorder. Als jullie dat denken ga je van een kale kermis thuis komen.

Niemand verplicht je een Digicorder te nemen.

Telenet vroeg tot nu 50 euro voor de "upgrade" naar de TV-box.

Nu informeert Telenet de mens met een Digicorder enkel maar dat ze nu "gratis" kunnen overstappen naar de TV-box.

Als jij dit interpreteert als "dat Telenet zijn uiterste best om alle Digicorder bezitters over te halen"???....

Er is nog geen sprake van dat de Digicorder zou verdwijnen. Iedereen kan zijn Digicorder gewoon behouden en daar is niets verkeerd mee.

Ik heb niets tegen de Digicorder. Wil je een toestel dat werkt zoals een Digicorder dan moet je (terug) een Digicorder nemen!

Jullie mogen blijven dromen. Het zal (naar mijn menig, sorry) een droom blijven.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geluid instellen op TV-box


@JBS  schreef:

een digitaal signaal zou geen vervorming mogen hebben, dan is er toch iets anders mis met de setup.  


Volledig mee eens!

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid instellen op TV-box

off topic

@Ex-Netweter 

Elke regelmatige gebruiker van de Netweters weet ondertussen wel dat je een fervente aanhanger bent van de tv-box. Als de tv-box uitkwam stond ik neutraal tegenover dat product. Hoe meer informatie ik kreeg, hoe meer ik tegenstand voelde naar dit product. De negatieve informatie komt niet van de site van Telenet, maar van hetgeen ik op de netweters vernomen heb, niet enkel van gewonen gebruikers, maar ook van de Telenet mederwers die beroepshalve ook regelmatig posten op de Netweters.

Ik verwachte van de TV-Box alle functionaliteiten van de Digicorder. Telenet promoot de tv-box met de mogelijkheid van vele opnames gelijktijdig, en nog wat andere lege dozen. Nergens vermeldt Telenet dat er bijvoorbeeld geen volumeregeling meer is, geen klank bij versneld afspelen, ...

Naast alle punten die verschillende gebruikers aangehaald hebben is de gekozen oplossing door Telenet en consoorten (het zal eerder zijn door consoorten en Telenet) voor het opnemen van porgramma's fundamenteel fout.  Telenet heeft het recht producten gebruiksvriendelijke te maken, maar dat wil niet zeggen dat de gebruiker als een klein kind moet behandeld worden en geen vrijheid meer heeft. Met de TV-Box is het door de simplistische oplossing van Telenet onmogelijk om wat anders op te nemen dan een programma, een fragment onmogelijk, een vaste tijdsduur: onmogelijk. Ja, je gaat nu beweren dat het toch evident is om een programma volledig te zien. Voor je dat beweert denk maar eens goed na.

Als gebruiker koop je een tv-toestel. Tegenwoordig zijn dat quasi allemaal smart-toestellen. Elke tv heeft enkele tuners, de één al wat meer dan de andere: DVB-T, DVB-T2, DVB-C, DVB-S, ... Heelwat tv's hebben ook een CI+slot. Dank zij (sarcastich te lezen deze dank zij) de settop boxen zijn deze tuners volledig overbodig. Eigenlijk wordt een belangrijke funcionaliteiet van een tv  hierdoor niet meer benut. Noch voor de smart-tv's hun intrede deden waren er reeds tv's met Hbb tv. De ontwikkelkost voor de Hbb tv zou niet hoger zijn dan die voor een nieuwe settop-box (dus de TV-Box). Strikt genomen is dat niets anders dan een afgeloten systeem van Hbb tv. Waarom: dank zij de melkkoeien en een gebrekkige wetgeving. Een prutsbakje wordt aan dezelde prijs verhuurt als een Digicorder, nu net geen 10 euro (9,99 om precies te zijn).

Ook als je rekening houdt met het energieverbruik, zit je daar met een extra energielast die strikt genomen overbodig is en door Hbb tv vermeden wordt.

 

 

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geluid instellen op TV-box


@janne_man  schreef:

off topic

@Ex-Netweter 

 Als de tv-box uitkwam stond ik neutraal tegenover dat product. Hoe meer informatie ik kreeg, hoe meer ik tegenstand voelde naar dit product. De negatieve informatie komt niet van de site van Telenet, maar van hetgeen ik op de netweters vernomen heb, niet enkel van gewonen gebruikers, maar ook van de Telenet mederwers die beroepshalve ook regelmatig posten op de Netweters.

Ik verwachte van de TV-Box alle functionaliteiten van de Digicorder. Telenet promoot de tv-box met de mogelijkheid van vele opnames gelijktijdig, en nog wat andere lege dozen. Nergens vermeldt Telenet dat er bijvoorbeeld geen volumeregeling meer is, geen klank bij versneld afspelen, ...

Nog ene die zelf geen TV-box heeft.

Als je voortgaat op wat hier gepost wordt moet er niemand nog een TV-box hebben. Hier worden enkel de negatieve punten aangehaald. De positieve komen hier nooit aan bod want dat is "vanzelfsprekend".

Ik mis ook 2x vooruitspoelen met geluid! Maar ondanks dit vind ik de TV-box een fantastisch toestel (t.o.v. de Digicorder) en ik ben niet alleen!

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/TV-box-POLL/m-p/147309#M15933

Jullie kunnen blijven roepen dat de TV-box dezelfde functionaliteiten moet hebben als de Digicorder maar dat is "Wishful Thinking".

 

 

 

0 Likes