Beantwoorden
Ad2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Geluid instellen op TV-box

Is er een mogelijkheid om het geluid van de tv Box te regelen.

Vroeger met de oude digicorder kon je het geluid van de tv en de digicorder apart regelen.

Hierdoor kon je een goed evenwicht vinden tussen beide om het beste geluid te kunnen hebben.

Zo stond het geluid van mijn TV vroeger normaal op 13 a 14.

Nu staat dat op 8 a 9.

Naar mijn gevoel is er nu meer vervorming.

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) | Vorige titel: Geluid instellen

0 Likes
18 reacties
Ad2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Geluid instellen op TV-box

Beste allemaal,

Los van het feit wat nu het beste toestel is (beide zullen wel goede en minder goede kanten hebben), heb ik enkele bedenkingen.

 

Ik ben al op een aantal fora geweest van allerlei slag, maar daar gaat het er altijd wel beschaafd aan toe.

Op dit forum ben ik nieuw en ik stelde een vraag om eens te informeren of anderen ook een gelijkaardig probleem hebben.

Ik schrok dan ook een beetje van de reactie van 'allesweter' Voodooking, die zich precies persoonlijk aangevallen voelde.

Programmeur van telenet?

Wilde daar direct op antwoorden, maar heb het wat laten bezinken.

Ondertussen zijn er meerdere reacties gekomen die mijn stelling ondersteunen en die ook een beetje kritisch zijn.

Waarvoor dank.

 

Toch wil ik hier zelf ook reageren.

Misschien was de keuze van het woord klacht niet goed gekozen.

Ik wilde gewoon weten hoe/waar ik op de juiste plaats terecht kan om dit aan te kaarten bij de mensen/programmeurs van telenet.

Dan kunnen die dat misschien meenemen naar een volgende update.

Trouwens volgens de 'allesweter' zou dit moeilijk te implementeren zijn.

Als het echter mogelijk is om bv Dolby aan of uit te zetten bij de geluidsinstellingen, moet het (met mijn beperkte kennis van programmeren) toch ook wel mogelijk zijn een balkje aan te maken voor enkele geluidsniveaus.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geluid instellen op TV-box

@janne_manDe HBBTV optie is leuk, heb dit ook op m’n ontvanger, maar hoeveel zenders hebben dit dat op de kabel zitten, de NPO’s en de Duitse ARD en ZDF, het nadeel is dat dit opties zijn dat deels geblokkeerd wordt door het ip adres en enkel in het land van herkomst kan bekeken worden, als je de NPO programma’s wilt zien kan je NPO start ook gebruiken, al zitten daar ook enkele blokkeringen op buiten Nederland.

dit is ook een optie dat weinig wordt gebruikt omdat er amper zenders zijn die dat aanbieden ( deze dat we op de kabel hebben) wie satelliet heeft kan veel meer Duitse zenders vinden met hbbtv.

vrees dat dit nooit ga doorbreken, en elke provider heeft het recht om zijn eigen systeem aan te bieden en er aan te verdienen….


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geluid instellen op TV-box


@Ex-Netweter  schreef:

@flip1953 @StefaanH 

Het is nog maar eens duidelijk dat jullie geen van beiden een TV-box hebben....

Jullie mogen blijven dromen. Het zal (naar mijn menig, sorry) een droom blijven.


Inderdaad, ik heb geen TV-Box, noch een digicorder, ik heb er wel al enkele geïnstalleerd bij mensen ...

En ik ben zelf ook heel enthousiast over de TV-Box, en deze wordt hier absoluut niet afgebroken. Maar je kan niet ontkennen, dat het bij klanten, waar de TV niet kan "gekoppeld" worden, een gemis is dat je het geluid van de HDMI uitgang niet kan regelen (zoals dat wel het geval is bij de meeste set-top boxen) ....

Wij dromen niet, wij halen een aantal punten aan ... en kijken ernaar uit of Telenet er wat kan mee doen

 


@JBS  schreef:

Ik dacht dat dit nog altijd kon, zolang je NIET je afstandbediening van je tv-box koppelt aan een apparaat (TV of soundbar of AVR), helaas kan je dit niet ont-koppelen zonder factory reset van de tv-box. ik kon het geluid instellen alvorens te koppelen.

Hopelijk helpt het.


Ja dat helpt natuurlijk ... Als dat waar is, dan hebben we een oplossing / work-around ?

  • een gebrek aan communicatie (want die optie is er dus wel .... na een factory reset) ??
  • het verzoek aan Telenet is dus: mogelijkheid voorzien om een apparaat te ontkoppelen zonder een factory reset

Jammer dat VoodooKing Netweters verlaten heeft omdat hij hier wat negatieve reacties kreeg (die niet persoonlijk bedoeld was). Maar deze discussie was niet zinloos, gezien er toch een mogelijke oplossing aangebracht werd 🤔

0 Likes
wewanl
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Geluid instellen op TV-box

Als je de volumeregeling aan geen enkel apparaat koppelt, wat gebeurt er dan als je op de volumeknop drukt van de afstandsbediening van de TV box? 

0 Likes