41779
netweters
|
18305
gesprekken
|
19786
vragen
|
Sedert enkele dagen valt het geluid random zenders en tijdstippen enkele seconden weg bij opgenomen programma's. Geluid komt via digitale uitgang naar soundbar. Zijn er nog mensen die dit hebben? Ik wil Telenet hier niet mee lastig vallen als ik weer de enige ben.
Hier nog geen problemen mee gehad maar gebruik wel HDMI-ARC.
Hier ook sinds laatste software problemen.
Vaak loopt een opname vast voor enkele seconden. Ook soms dat geluid even weg is.
@fred67 De vraag is hoe de tv box is verbonden met het internet bij iedereen,
het is algemeen geweten dat WiFi niet wordt aangeraden door geen stabiel internet signaal,
beste is direct op de modem met een utp kabel.
Dat is dan ook geen goede reclame voor de TV-Box. Veel mensen vinden juist die aansluiting zonder kabel een belangrijk (comfort) punt.
@StefaanHidd, en zoals iedereen op WiFi wilt en er veel WiFi punten zijn kan dat storend zijn voor een stabiele verbinding, al lees ik hier ook klanten dat via utp zijn verbonden en nog problemen hebben, dacht dat de modem in de tv box Max 100 snelheid was, misschien zijn de opvraag bestanden te groot om stabiel te kunnen werken en er teveel gebufferd moet worden.
Als ik elke keer hem gebruik voor opnames dan heb ik nooit problemen ermee,
enige is dat ik iets had opgenomen van de regionale tv van mijn plaats en die opname is verdwenen opeens.
zou ook niet mogen, is al sinds de vorige update dat die opeens verdwenen is, zowel op de app als box.
Deze bij ons al altijd aangesloten met een kabel.
De verbindingstest is ook perfect in orde.
Het is een 'probleem' die we opmerken in de laatste 2-tal weken.
Ervoor nooit gehad.
Valt ook op dat het altijd in opnames is en nooit in live tv.
Dus ik vermoed iets met de cloud opnames of zo.
Bij mij ook steeds met kabel direct aan de modem aangesloten en geluid gaat via digitale uitgang naar soundbar. En inderdaad soms is het de klank die heel even stopt, soms is het het beeld dat enkele seconden bevriest.
Nu ook nog geen tijdsprongen meer met stemcommando, waar gaat dit eindigen? Ik stel meer achteruitgang dan vooruitgang vast in de normale werking die je kan verwachten. En dan heb ik het niet over de vele extras die mogelijk zijn, wie weet wat voor bugs zitten daar allemaal in.
Als dan de vraag komt om de box te beoordelen is men verbaasd dat die niet hoger dan 6/10 scoort.
Gebeurt dit tijdens de tijdsuren van rond 19 uur tot 23 uur elke dag of de uren ervoor ook???
dit is iets wat in de test periode ook eens voorviel en te wijden was aan teveel kijkers op die cloud en de bitrate van opnames dat te hoog was toen voor alle tv box kijkers.
nu met die dagen dat er bitter weinig op tv is kijkt men meer op aanvraag en opnames dat via cloud en internet gaan.
Het gebeurt idd alleen tijdens de drukke uren. Tijdens de dag uren werd er de voorbije weken regelmatig You Tube gekeken via de box en dat gaf geen problemen.
Als het probleem te maken heeft met te weinig bandbredte weten ze bij Telenet wat te doen.
@StefaanH schreef:Dat is dan ook geen goede reclame voor de TV-Box. Veel mensen vinden juist die aansluiting zonder kabel een belangrijk (comfort) punt.
Dat de TV-Box WiFi heeft is inderdaad een belangrijk comfort punt!
En eerlijk gezegd denk ik dat WiFi zelden het probleem is. De meeste mensen zorgen toch dat ze goede WiFi hebben in hun living voor hun tablets, smartphones, laptops .... Je moet al héél slechte WiFi hebben als dat een probleem veroorzaakt voor de TV-Box vind ik.
Hoewel een verbinding met de UTP kabel natuurlijk altijd beter is 😊...
Heb net zelfde voor, sedert enkele weken valt om het 1 a 2u paar seconden alleen geluid weg. Ook wordt hierdoor sommige opnames niet goed opgenomen waardoor je deze achteraf niet kan afspelen.
Heb dit zowel voor bij live als bij opnames
En even wat info voor mensen die het of op wifi of tv of modem of wat dan ook steekt, een gedetailleerd overzicht dat het echt bij Telenet of software update tv box zit!
Je zal zien dat ik zelfs 2 verschillende tv's en 2 verschillende soundbars gebruik.
Wat heb ik al gedaan en ondernomen
Resets en hard power-off van alle toestellen, coax en UTP vernieuwd. Alles bekabeld en niet op wifi gezet. Telenet lijn is laten reseten van bij hun uit.
HDMI kabel zowel rechtstreeks op tv, als via soundbar getest wanneer probleem zich voordeed
IK HEB HET NOOIT ALS IK NETFLIX APP VAN SMART TV GEBRUIK( Netflix app van Telenet tv box geeft amper Dolby surround in HD beeld terwijl het 4k box is, via app op smart tv krijg ik zelfste film/serie indien aanwezig in UHD 4k HDR Dolby Atmos Dolby vision*wereld van verschil*)
Wanneer had ik dit niet en bij welke opstelling:
Opstelling apparatuur 1 - geen probleem
Philips OLED tv (type effe kwijt)
Soundbar LG sj8
Telenet tv box
Telenet formule one up plus for 2 - 1Gbps lijn
Aansluiting bedraad, niet via wifi
Modem Eurodocsis 3.1 CH8568LG
Bekabeling van modem naar tv box
RJ45 UTP cat7
coax kabel
Bekabeling tv-box naar soundbar
HDMI 2.1 kabel - 3meter - 4K@120Hz, 8K@60Hz - HDR10+, Dolby Vision, Dolby Atmos - eARC - Gecertificeerd - Ultra High Speed - 48Gbps - 24k gold connector
Bekabeling soundbar naar Philips OLED tv
HDMI 2.1 kabel - 3meter - 4K@120Hz, 8K@60Hz - HDR10+, Dolby Vision, Dolby Atmos - eARC - Gecertificeerd - Ultra High Speed - 48Gbps - 24k gold connector
Opstelling apparatuur 2 - geen probleem
philips 65oled856/12
Soundbar Philips Fidelio b95
Telenet tv box
Telenet formule one up plus for 2 - 1Gbps lijn
Aansluiting bedraad, niet via wifi
Modem Eurodocsis 3.1 CH8568LG
Bekabeling van modem naar tv box
RJ45 UTP cat7
coax kabel
Bekabeling tv-box naar soundbar
HDMI 2.1 kabel - 3meter - 4K@120Hz, 8K@60Hz - HDR10+, Dolby Vision, Dolby Atmos - eARC - Gecertificeerd - Ultra High Speed - 48Gbps - 24k gold connector
Bekabeling soundbar naar Philips OLED tv
HDMI 2.1 kabel - 3meter - 4K@120Hz, 8K@60Hz - HDR10+, Dolby Vision, Dolby Atmos - eARC - Gecertificeerd - Ultra High Speed - 48Gbps - 24k gold connector
Wanneer had ik wel dit probleem en bij welke opstelling:
Bij opstelling 2, paar weken terug. Na oftewel update tv box of probleem bij Telenet zelf. Meerdere mensen hebben net zelfde probleem aangekaart.
Is er nog iets dat niet juist is of fout is langs mijn kant, of iets dat ik kan doen om dit te verhelpen... Please let me Know!
Nu ik hier toch ineens zoveel tijd heb ingestoken en zo gedetailleerd mogelijk heb beschreven kan ik ineens even goed copy/past doen in privé berichtje naar Telenet op fb. Ik raad aan, aan al degene die dit ook hebben dit ook te melden, en niet vergeten je naam, adres en Telenet accountnr te vermelden. Hoe meer dit gemeld wordt hoe sneller dit word opgelost.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Gedetailleerd of niet, bellen naar Telenet en het probleem aankaarten, niets helpt. Je mag elke keer je iets meld binnen 14 dagen terugbellen om feedback, dan is er plots geen dossier meer te vinden!
Conclusie: neem het zoals het is en als het niet werkt zoals het zou moeten pech dan. Een uitgebreide ( je hebt geen 2 keer dezelfde aan de lijn) Hollandse Helpdesk staat je vriendelijk te woord ( en proberen je nog hun dure one aan te smeren) Typt een heel verhaal, en 's avonds ruimt de digitale poetsvrouw alles netjes op. Dat is mijn ervaring met de talloze meldingen naar Telenet.
Hier zou ik toch graag enkele dingetjes willen rechtzetten/ verduidelijken.
Ik ben sinds 1997 bij Telenet en heb nog nooit (hand op men hart) slechte of geen service gehad, boertige of kwade helpdesk werkers enz. Integendeel ik heb veel geduld met hen, zij met mij, en er is een continue een wederzijds aan respect aan 2 kanten.
Een bedankje achteraf voor de oplossing en tijd en moeite die ze voor je namen met een zeer prettige dag verder motiveert hen harder, en zullen ze al eens iets meer doen dan brute, roepende mensen dat voor 100ste keer hun uitscheld, terwijl ze gewoon maar ontvanger/Messenger zijn van de boodschap die ze doorgeven aan des betreffende afdeling. De rest ligt niet in hun macht
Ook moet je verstaan wat zij zelf niet kunnen of mogen, dat dit buiten hun kunnen omgaat,en zij alleen maar STRIKT mogen doen wat hun amper word meegedeeld.
Ook de afspraken dienst voor iets te maken/controleren loopt altijd vrij vlot, vriendelijk en to the point. Datum, uur, vastleggen voor technieker (die binnen alles doet, maar niet aan de palen enz) of SWAT technieker (is hun term ervoor die zowel binnen als buiten u aansluitingen bekijkt, uitleest of vernieuwd. Je kan er hier staat opgaan dat het opgelost wordt.
Wel moet ik toegeven op fb pagina de klachten over service, opvolging en medewerkers echt dag en nacht verschilt van plaats/gemeente. Ik kan je zeggen, ik val onder hoofdzetel Mechelen, en alles is altijd super snel geregeld/afgehandeld. Super service, ook in hun shops!
Oke Telenet is duur en zou graag willen dat ze toch iets zakken in prijs, maar de hardware, services, helpdesk, techniekers, kwaliteit producten/abbos die ze aanbieden, heel snelle afspraken om iets te maken.. Wel geef mij dan maar Telenet boven al de rest. Service en kwaliteit kost geld.
Enja heel veel stappen over naar een concurrent, helft komt terug op hun pootjes, andere helft zweert bij hun nieuwe provider. Maar is overal zo
P.s: even ter verduidelijking, ik werk NIET bij Telenet, en wordt er jammer genoeg ook niet door gesponsord hehe
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Ik ben klant sinds 1991 en heb ook altijd goede service gehad, maar sinds de tv box loopt het totaal verkeerd met de service. Misschien omdat er vroeger amper iets scheelde?
Laten we nu on topic blijven, het gaat hie tenslotte nog altijd over problemen met de tv box en niet met Telenet zelf.