24747
netweters
|
152253
antwoorden
|
20683
vragen
|
Beste,
Ik heb een samsung tv en samsung soundbar.
Het probleem is dat het geluid soms uitvalt.
De tv is met e arc verbonden met de soundbar.
Ik heb de soundbar ook al eens afgekoppeld( Decoder rechtstreeks in tv)
Ik heb ook al een geprobeerd om het geluid via optical in te laten gaan maar dan is het probleem nog steeds aanwezig.
Dit is zowel tijdens tv zien als wanneer de app radio opstaat.
Alvast bedankt!
Groetjes MrFerny
Niemand die dit probleem ook ervaart?
@Ex-Netweter : jawel. De periode dat ik de tv-box had deed dit probleem zich ook voor. Ook een Samsung tv en soundbar. Dit was bij alle mogelijke aansluitingen die ik geprobeerd heb. Op het einde heb ik dan Bluetooth geselecteerd omdat ik daar volgens mij er het minste last van had. Maar dan moest ik Dolby etc... opgeven. Momenteel terug Yugo Connect en ci+ en heb er geen last meer van.
Dus waarschijnlijk is de combinatie Samsungtv+ Samsung soundbar (of geen soundbar)+ Telenet digicorder/Digibox/tvbox (welke je ook hebt) er de oorzaak van.
Dit volgens mijn meer dan bescheiden mening, want ben zo geen geluidspecialist 😉
mvg
Yves
Heb hetzelfde probleem met mijn Samsung soundbar in combinatie met Samsung tv. Geluid valt om de zoveel tijd even weg als ik via de Telenet TV-box kijk. Via andere apparaten (PlayStation) of apps (Streamingdiensten) via tv doet het probleem zich niet voor.
Lijkt me dus een probleem met de Telenet TV-box.
ja dat dacht ik dus ook
Ik heb hetzelfde probleem. Ook ik heb een Samsung tv en Soundbar.
Geluid valt soms enkele seconden weg bij gebruik digibox en Netflix app of Spotify app.
Tevens krijg ik een wit scherm mét geluid als ik van één app terugschakel naar digibox.
Dan moet ik tv uitschakelen via de knop stroomvoorziening om terug beeld te krijgen.
Dus ik vermoed dat de synchronisatie tussen tv en digibox niet optimaal functioneert.
Waarom noemt mijn digibox op de Samsung tv plots Ziggo overigens?
Spijtig dat ze hier bij Telenet precies geen oplossing voor hebben. 😐
@Ex-Netweter schreef:Spijtig dat ze hier bij Telenet precies geen oplossing voor hebben. 😐
Heb je dit al aan Telenet doorgegeven? Als veel mensen dit doorgeven, dan gaat dit mogelijk als een algemener probleem gezien worden, wat de kans op een oplossing sterk verhoogt.
Het best geef je deze dingen door via Facebook, Twitter of via WhatsApp (+32468001098).
Intussen heb ik dit doorgeven aan Telenet.
Kreeg deze week bericht dat het probleem nu bij engineering ligt.
Hier ook zelfde probleem met Samsung The Frame 43LS03R met tv box rechtstreeks via hdmi op tv.
Om de zoveel tijd, korte onderbreking van ongeveer 1 à 2 seconden ...
Ik heb hetzelfde probleem met een Samsung TV en en een Bose Soundbar in combinatie met TV Box. Voordien nooit een probleem mee gehad, dus ik denk ook dat het probleem bij de TV box ligt.
Wanneer ik Netflix via de TV stream doet het probleem zich niet voor, stream ik via de TV Box app wel.
Het probleem ligt sinds april bij engineering, is er intussen al een oplossing want ik heb het vervelende probleem ook. Een soundbar van LD DQP5 ( geen goedkopen brol ) en een Samsung Ue55ru7100wxxn TV led uhd 139 cm, om de 5 minuten en soms meerdere keren kort na mekaar valt het geluid voor 1 sec. soms 2 seconden weg...oervervelend en dat met een nieuwe soundbar...dus waar blijft de oplossing ? Update ?
Heb ook nog altijd zelfde probleem. Zowel bij aansluiting tv box gewoon op mijn TV (Sammsung QE43LSR) als Denon receiver. Gebruik andere hdmi kabels of optische hhaalt niets uit. Om de zoveel tijd valt geluid gewwon weg. @Suzy : kan Telenet dit echt niet oplossen?
Echt niet op te lossen door Telenet ... ? Straks ga ik mijn TV- box V2 nog voor een V1 inruilen ...