Beantwoorden
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

hoelang kan je opnames maximum bewaren met de nieuwe decorder?bij proximus was dit in 2015 toen maximum 2 maanden.

0 Likes
51 reacties
Ex-Netweter
 

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

IMGP0256.JPGIMGP0257.JPGIMGP0258.JPG

0 Likes

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Suzy @Theo2 op de fotos ziet ge duidelijk dat de vorige afleveringen terug gepland staan voor volgende week, ik wil desnoods alle dagen foto nemen maar dat is een beetje onnozel, kijk ook niets van info ook geen jaartal of aflevering, daardoor word onder jaartal 1 alles op een hoop gegooid, verwijderen haalt ni uit of ge moet alles verwijderen, stelt ge dan terug in begint alles opnieuw.

Jos

0 Likes

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Suzy @Theo2 om een heel duidelijk voorbeeld te geven, neem (seizoen 1 ) opgenomen vandaag 4 februari tussen 2 uur en 2u55, geen vermelding van aflevering korte inhoud en seizoenvermelding klopt ook niet, deze aflevering  is wel degelijk  aflevering 10 van seizoen 12 opgenomen op woensdag 30 januari 21 u50 tot 22u 45, dit gebeurt met alles wat van verschillende seizoenen onder seizoen 1 is bijeen gegooid en dat is niet enkel bij nuew triks en pater brouw bij ncis heb ik het ook al meegemaakt.

Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Ex-Netweter, bedankt voor alle info!

 

Ik heb daarnet jouw voorbeelden integraal nog eens doorgegeven, zodat ze het op basis van deze informatie verder kunnen onderzoeken. Lijkt me te maken te hebben met de info die wordt meegegeven bij de afleveringen van de zender uit. Staat volgens mij niet juist of niet volledig in de configuratie, of wordt niet goed doorgegeven van de zender uit. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Suzy bedankt, het begint bij de leverancier, maar stel u dan de vraag hoe komt alles bijeen in jaargang 1 terecht, en het is waarschijnlijk al veel langer zo, maar omdat ge nu niet meer kan instellen per seizoen en enkel de laatste aflevering opnemen, komt alles op een hoop terecht.

ook bij ncis heb ik het probleem ondervonden en dat was niet bij bbc entertaiment, daarom denk ik is er geen info bij de uitzending, dat iets het automatisch in jaargang 1 sorteert in het vervolg zal ik fotos nemen en de gegevens noteren nu heb ik enkel van nief triks bewijzen.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

Ik heb vorige week de laatste aflevering van serie 12, de 10e opgenomen .

Die stond netjes onder serie 12.

Ik heb ze gekeken en zondag weggegooid, dus ik kan niets meer nakijken.

Jos, was volgens mij de allerallerlaatste Gefrustreerde smiley

 

Ik kan mij toch slecht inbeelden dat de info per abonnee verschillend zou zijn.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Theo2 belangrijk is welk uur van uitzending, die van savonds geeft geen problemen vermoed ik, het zijn de andere waar geen info jaartal en aflevering bij vermeld word, het probleem zit hem als ge heel de serie niet verwijderd omdat er nog afleveringen volgen, dan gebeurt het.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?


@Ex-Netweter  schreef:

@Theo2 belangrijk is welk uur van uitzending, die van savonds geeft geen problemen vermoed ik, het zijn de andere waar geen info jaartal en aflevering bij vermeld word,


Ik begrijp het Jos, maar ik heb de opname zondag weggeworpen, ik kan dus niet meer zien waar en wanneer ze opgenomen was...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

bij BBC Entertainment zit er in de EPG soms geen Seizoen en afleveringen nummer zie ik, dat kan de oorzaak geven van hetzelfde dan opnemen, dat de opname de naam dan neemt van wat je wil opnemen en dan niet het seizoen herkent en deze in een bepaalde seizoen zet als aflevering en seizoen van bv seizoen 1.

de zender zelf is dus in fout met aanlevering info van programma's zoals ik het hier zie.

ik bekijk de info van de EPG bv via yelo site waar je soms geen info ziet van een serie, zoals soms nachts de aflevering van Father brown die dan seizoen 999 aangeeft en aflevering 999 en dan krijg je dus dubbele opnames omdat die in de avond al word uitgezonden en herhaald in de nacht met die foute gegevens.

 

ik heb sinds begin januari ook problemen gehad met serie opnames op Vier, maar heb dit dan zelf ontdekt en aangepast.

daar waren 3 seizoenen van Lucifer dat vertoond werden, en 2de seizoen liep tot ergens begin januari dacht ik, en stond ingesteld voor serie opname, maar seizoen 3 werd niet opgenomen toen, moest dat seizoen weer apart instellen voor serie opname omdat die ze niet ging opnemen.

neem nu niks meer op in seizoenen van bepaalde zenders dat ik dit niet verder bekijk als een bug of een probleem bij vier zelf bij de EPG aanvoer naar telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Master-Magic Bedankt voor de uitleg, maar hoe ga je dan te werk, dat je bv enkel seizoen 10 wil want dan valt seizoen 1 weg en heb ik die rommel niet, gisteren alweer een andere zender ook alweer seizoen 1 maar dat was allemaal zwart geen enkele melding niets, ik heb niet verder gekeken omdat ik dacht het is morgen misschien in orde.

Jos

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

voorlopig is dit nog niet mogelijk, maar merk dat dit enkel bij de Vlaamse zenders wel kan, 

ik neem NCIS op de zondag en enkel die avond worden ze opgenomen, 

denk dat het voor de Vlaamse zenders in orde is momenteel maar de andere niet omdat die EPG info anders is ingesteld denk ik omdat bv een BBC Entertainment foute gegevens doorgeeft bij hun series die veel herhaald worden.

weet niet of dit op de vorige digicorders hetzelfde probleem is met die opnames, al kunnen we ze niet vergelijken omdat de digicorder opname deed op de harde schijf en de nieuwe telenetbox op de cloud in een server en die instellingen anders zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Master-Magic bij digicorder kon je instellen enkel laatste uitzending opnemen dat was al een heel groot verschil.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

Jos, zoiets is mij ooit gelukt. Ik denk zo:

Eerst zoeken en dan ik kreeg een lijst gerangschikt per serie, met tabs(?)

Wanneer ik links op de tab duwde werd die tab geel en kon je vragen om die tab=serie op te nemen.

Zo heb ik ooit die laatste serie van "new tricks" binnengekregen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Theo2 ik ga es proberen of ik het vind

0 Likes

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Theo2 @Suzy  Theo ik heb het geprobeerd zoals u uitlegt, met ncis enkel bij betalende uitzendingen gaat het, maar niet met de gewone tv uitzendingen, dus klanten met play more zullen dit wel kunnen, daarom waarschijnlijk weinig of geen meldingen daarover.

Jos

0 Likes