Beantwoorden
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

hoelang kan je opnames maximum bewaren met de nieuwe decorder?bij proximus was dit in 2015 toen maximum 2 maanden.

0 Likes
51 reacties
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?


@waterrat1978  schreef:

hoelang kan je opnames maximum bewaren met de nieuwe decorder?bij proximus was dit in 2015 toen maximum 2 maanden.


er zijn 2 opties: ofwel 60 dagen of anders vink je het bolletje aan met langer dan 60 dagen en blijven de opnames normaal 5 jaar beschikbaar.

waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

hoe zit het met de bugs en de kinderziekten in het nieuwe systeem?in elk nieuw product zitten meestal kinderziekten.ik was tot de zomer van 2015 toen nog bij proximus,toen bij hen de overschakeling gebeurde van harde schijf naar de cloud.een zeer vervelende bug bij proximus was=dat gewiste opnames soms gewoon terugkwamen in de lijst.dat je op den duur schriftelijk moest beginnen opschrijven,welke opnames je al had bekeken.dat systeem was niet meer te vertrouwen.

0 Likes

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@waterrat1978 dat is bij de telenet box van het zelfde, ook ik vind dat vervelend, ik laat altijd 5 afleveringen staan dan weet ik waar ik zit, de box onthoud niet wat u hebt gezien en ook het jaartal niet, zo krijgt ge dikwijls jaartalen die u niet wil.

Jos

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@waterrat1978 is allemaal te zien wat je opneemt en of die afleveringen nog terug komen paar dagen later op die zender, 

ik heb er niet zoveel last van, programma's die zijn opgenomen tijdens de week en gewist zijn worden als die in het weekend terug getoond worden niet opgenomen, heeft ook veel te zien met hoe de zender zijn indeling van aflevering en seizoen heeft ingesteld.

bij Vlaamse zenders waarvan ik tot tamelijk veel opneem heb ik geen problemen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Master-Magic alweer probeert u mij leugenachtig te maken, ik begin het stilaan beu te worden wat ik vertel is de waarheid en kunnen anderen bevestigen, vriendelijk vragen helpt blijkbaar bij u niet.

Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Master-Magic @Ex-Netweter, het kan best zijn dat jullie elk andere ervaringen ermee hebben. Hoogst waarschijnlijk omdat jullie andere programma's of zenders bekijken. 


Om een aanvulling te maken, zelf heb ik op de nieuwe TV-box op dit moment ook geen problemen met opnames, ook niet bij programma's waarbij er later in de week een herhaling gepland staat. Dit was een tijdje geleden ook anders. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

Suzy, voor alle duidelijkheid ik zeg niet dat hij 2 opnames van de zelfde uitzending opneemt als de eerste er nog staat, maar is de eerste uitzending gewist neemt hij ze wel op, vroeger kon je instellen enkel laatste uitzending opnemen en dan was dat probleem er niet, en de digibox nam niet op wat u al had gezien, ook kon je per jaartal opnemen nu niet ik moet echt een boekhouding bijhouden, ik probeer het nu op te lossen door de laatste 5 die ik gezien heb te laten staan en elke week alles op te kuisen.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

Ik heb dit weekend enkele series gekeken die ik opgenomen had.

 

Ook dat nakijken is een drama. Soms (+-50%) start de Tv-box bij start van het programma, anders 10 minuten te vroeg. 

Het einde kent de TV-box blijkbaar totaal niet, de volgend aflevering stelt hij dan ook niet voor... dit in tegenstelling met de oude Digicorder....

 

Ook het verwijderen is een drama  zeker wanneer je  via verder kijken gestart bent. Dan krijg je niet de keuze om weg te werpen, back breng u terug naar verder kijken. Misschien moet je de opname ten einde laten lopen maar dat is dikwijls een HALF uur verder....

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Theo2

Dat verwijderen kan door versneld doorscrollen. Dat lukt niet altijd. Andere mogelijkheid: via app of site.

Die omweg is niet ideaal, maar wel beter dan geen oplossing.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Suzy @Theo2 1 voorbeeld, ik heb het nog maar eens nagezien, neem gewoon neuw triks op bbc entertaiment, 6 februari, tot 3x toe uitgezonden die dag, enkel die van savonds korte inhoud jaartal en welke inhoud, de rest word gewoon onderverdeeld in jaargang 1 en dat klopt niet gisteren alles opgekuist, vandaag staat alles terug gepland, omdat het volgende week terug word uitgezonden soms tot 4x toe, het zelfde gebeurt met de pater brouwn, en dan nog niet gesproken van de ondertiteling, ge krijgt de tijd niet om te lezen. en dat is niet de enige zender, zeker met de ondertiteling.

sorry dat ik gefrustreerd overkom, maar vorige week over de tegenstrijdige mails die jeroen telenet verstuurd, en dan antwoord van .... ik geloof niks van wat julie vertellen gaat mij te ver.

en nu weer zo een antwoord van....., en het is niet de eerste keer op den duur begint ge te denken dat telenet .... vraagt om problemen te minnimalizeren.

Jos

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@louishufk ons behelpen doen we wel degelijk, maar ik loop de muren op als de problemen worden weg gelachen.

 

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?


@louishufk  schreef:

@Theo2

Dat verwijderen kan door versneld doorscrollen. Dat lukt niet altijd. Andere mogelijkheid: via app of site.


Ik ga altijd naar opnames gele stapel...lijstvorm. Daar kan je de geziene weggooien één voor één. En starten vanaf daar geeft ook mogelijkheid met back om de geziene aflevering weg te gooien.....ideaal ???

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Ex-Netweter, ik kan je verzekeren dat de problemen niet geminimaliseerd worden. Er staan zeker en vast nog problemen open die volop worden onderzocht. En het klopt dat er vorige week een e-mail is verstuurd, de release datum van de TV-box komt dichterbij, maar dat neemt niet weg dat Telenet erna niet zal blijven werken aan de verbetering van de TV-box. Vandaag worden er nog regelmatig verbeteringen of aanpassingen op de digibox/digicorder geïmplementeerd, dit zal voor de TV-box niet anders zijn. 

 

Als ik jou voorbeeld even bekijk, denk ik dat opnames van BBC gevoeliger zijn aan dit probleem, dan opnames van de Vlaamse zenders. Ik bekijk de opgenomen programma's dezelfde avond of de dag erna, later die week worden de herhalingen niet meer opgenomen. Maar als ik jouw voorbeeld erbij neem, lijkt dit op BBC Entertainment duidelijk wel nog een probleem te zijn. Dus bedankt om dit te blijven melden en te testen! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?


@Ex-Netweter  schreef:

@Suzy @Theo2 1 voorbeeld,  gisteren alles opgekuist, vandaag staat alles terug gepland, omdat het volgende week terug word uitgezonden soms tot 4x toe


Eigenaardig genoeg heb ik daar dan weer weinig last van. Ooit heeft iemand beweerd dat die info zou  zitten bij het logo van de reeks die blijft hangen in "geplande" als je alles weggooid...Daarom blijf ik daar nu af.

 

 

Dat van die ondertitels klopt, vooral de dubbele lijnen zijn te snel weg en dan is er een korte pauze tot de volgende....Ze komen volgens mij wel bij de start van het spreken, maar zijn al weg als ze nog spreken.

0 Likes