Beantwoorden
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

hoelang kan je opnames maximum bewaren met de nieuwe decorder?bij proximus was dit in 2015 toen maximum 2 maanden.

0 Likes
51 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Ex-Netweter@Theo2@Master-Magic

Ik ben de (voorlopig nog) gelukkige gebruiker van play more en heb eens een testje gedaan.

 

Gezocht naar "midsomer murders" en verschillende plaatsen gevonden.

selecteer op TV.

Krijg bijna alle series te zien (tabs).

Selecteer serie 2 en vraag om de serie op te nemen.

Resultaat: alle series zijn gepland om op te nemen.

De mogelijkheid om er  1 serie tussenuit te halen lukt dus (hier) niet.

 

@Suzy

Extra probleempje: Als ik via zoeken naar een opgenomen uitzending ga moet ik mij abonneren om de zelfgemaakte uitzending te kunnen bekijken. (Gewoon naar opnames gaan en bekijken lukt wel) Die zender zou dus niet in mijn pakket zitten. Extra probleem: ik weet op dat ogenblik zelfs niet welke zender dat zou zijn. Dat staat nergens vermeld.

 

In de hoop het probleem niet nog groter gemaakt te hebben, groet ik U


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@louishufk @Theo2 @Suzy @Master-Magic Louis u hebt zeker het probleem niet groter gemaakt, maar wel duidelijker, ik heb mij vorige week terecht boos gemaakt tegenover..., en nu blijkt zelfs dat het probleem op alle fronten zit.

Jos

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?


Gezocht naar "midsomer murders" en verschillende plaatsen gevonden.

selecteer op TV.

Krijg bijna alle series te zien (tabs).

Selecteer serie 2 en vraag om de serie op te nemen.

Resultaat: alle series zijn gepland om op te nemen.

De mogelijkheid om er  1 serie tussenuit te halen lukt dus (hier) niet.

 


Ik heb, denk ik toen de eerste uitzending van de laatste serie gekozen om op te nemen , dan neemt hij bij serie alleen de volgende uitzendingen op en niet de vorige ?

 

ps. was niet via Play More...

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Theo2@Ex-Netweteren alle anderen (die het willen lezen)

Ik ben opnieuw begonnen.

Als een prog. verschillende series heeft dan neemt de box blijkbaar alle series op vanaf dewelke je geselecteerd hebt om als serie op te nemen.

Heb je serie 1 2 3 4 5 en neem je 4 op, dan krijg je 4 en 5.

Neem je alleen de laatste op, krijg je alleen de laatste.

 

Maar als een serie van een tweede zender in de lijst komt blijft deze wel (nogal) zelfstandig gedrag vertonen.

Ik heb ook de indruk (ben er niet helemaal zeker van) dat vroegere serieopnames ook kunnen terugkeren zonder gevraagd te worden.

 

Groeten

 

(*)Het voorgaande geldt tot het wordt tegengesproken.

       Play more heeft er ook niets mee te maken

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
Ex-Netweter
 

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@louishufk @Suzy @Theo2 Louis, het gedrag zal ook per zender verschillen, ik heb dus 2 Mappen Ncis de eerste map is van kanaal zes krijg ik alle series voorgeschoteld dus 4, 5, 6 en 12, dan heb ik van zender 4 ook de serie Ncis seizoen 16 en geen last van andere seizoenen.

Jos 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?


@louishufk  schreef:

 

@Suzy

Extra probleempje: Als ik via zoeken naar een opgenomen uitzending ga moet ik mij abonneren om de zelfgemaakte uitzending te kunnen bekijken. (Gewoon naar opnames gaan en bekijken lukt wel) Die zender zou dus niet in mijn pakket zitten. Extra probleem: ik weet op dat ogenblik zelfs niet welke zender dat zou zijn. Dat staat nergens vermeld.

 


@louishufk, ik heb dit eens op de TV-box proberen reproduceren en het lukt me niet.  Heb het zelf getest met het programma Huizenjagers op VIER. Daarvan stonden nog enkele opnames van vorige week op de TV-box. Wanneer ik vervolgens via de algemene zoekfunctie naar 'Huizenjagers' zoek en het zoekresultaat van VIER open, kan ik gewoon "Vanaf begin kijken" klikken.

 

Maakt het bij jou niet uit welke uitzending je neemt?

Geef anders eens 3 voorbeelden (programma's) waar je dit opmerkt. Dan test ik het nog eens opnieuw.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Suzy @louishufk @Theo2 ik ga er werk van maken foto's en beschrijven wat ik doe en ondervind, maar moet tijd hebben, het word goe weer en dan kunnen ze mij niet binnen houden, het weer is al triestig genoeg geweest.

Jos

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Suzy

Ik heb enkele voorbeelden gevonden. Bijgevoegd vind je een aantal screenshots en ook de uitleg wat er gebeurd is. Ook te melden is dat het niet voor alle zoekopdrachten misloopt.

foto 1 : zoekopdracht voor midsomer murders.  Zoekopdracht voor murder, she wrote niet bijgevoegd.

Op de resultaten van de zoekopdracht voor mid. en murder... selecteer ik een opgenomen aflevering.

resultaat: foto na starten van opname. Via de opname lijst starten alle afleveringen perfect.

 

Extra probleem dat opgedoken is tijdens het testen. Zie foto's van death in ...

Het resultaat van de zoekopdracht is slechts gedeeltelijk ingevuld. Na terugkeer vanuit schijnbaar niet aanwezige aflevering wordt er meer info gegeven, maar nog niet alles.

 

Ik hoop dat de uitleg niet te verwarrend is. Mocht dat wel zijn, laat maar weten.

 

Groeten

 

 

 

IMG_20190211_111131.jpgIMG_20190211_111345.jpgIMG_20190211_111955.jpgIMG_20190211_113742.jpgIMG_20190211_113939.jpgIMG_20190211_114044.jpgIMG_20190211_111259.jpg


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Suzy

Misschien heb ik de oorzaak gevonden van de ontsporing. Zowel Murder,she wrote als midsomer murders komen in de lijst van zoekresultaten 2 maal voor. Kan dat voor verwarring zorgen als men daaruit een opgenomen aflevering selecteert? Death in paradise komt slechts eenmaal voor en geeft (buiten de onvolledige weergave) geen selectieprobleem.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@louishufk is ook omdat deze programma's op 2 verschillende zenders uitgezonden worden.

Murder she wrote speelt op VTM en op CAZ,

Midsummer murders speelt op NPO1 en op BBC First, zo zie je deze 2 maal.

Death in paradise speelt enkel op BBC First voorlopig, daarom maar 1 keer te vinden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@louishufk bedankt!

 

Heb het eens getest en denk dat je inderdaad dan zoekresultaten opent van de serie of programma vanop een zender dat niet in je pakket zit (zoals @Master-Magic al aangaf).

 

Bij Murder, she wrote, merk ik het nu ook op. Eenmaal wordt het getoond op CAZ en de andere aanbieder is TV Breizh en die zit hier niet in het pakket. Als ik het zoekresultaat open van CAZ, kan ik zonder problemen de afleveringen zien. Open ik het andere zoekresultaat, krijg ik de melding dat ik moet abonneren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@Suzy

Het is wel duidelijk dat het een verwisseling is tussen 2 zenders. Echter als men een uitzending selecteert in de lijst zoekresultaten, die aangeduid zijn als opgenomen, op een toegelaten zender, mag er geen wisseling zijn naar een andere zender.

De oplossing lijkt mij dat in een lijst met zoekresultaten er geen twee kunnen zijn die identiek zijn.

Het verschil moet niet zichtbaar zijn voor de gebruiker, maar voor het systeem wel.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

@louishufk dat is hoe de EPG word aangemaakt vrees ik en de zoekfunctie werkt op zoeken op naam die op telenet beschikbaar is.

TVBreizh zit in het franse paketje dat nog bestaat via telenet met andere franse zenders als LCI bv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

Moet dit draadje niet in stukjes gehakt ? Het wordt een potje.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe lang kan je opnames op TV-box bewaren?

Het maakt mij niet uit hoe men de zoekresultaten vindt, als ik maar krijg wat ik in de lijst gekozen heb.

Als er ergens in het samenstellen en selecteren iets verkeerd loopt zal dat toch vroeg of laat moeten aangepast worden, willen of niet .

Voor mij maakt het niet uit wanneer men het doet. Het is een probleem dat niet dikwijls voorkomt vermoed ik, maar men moet het niet weglachen.

 

Groeten

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes