24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Beste,
Ik heb de afgelopen maanden al verschillende keren met de helpdesk aan de lijn gehangen omtrent de facturatie van volgend abonnement: All-Internet + Telenet TV iconic
De prijs op de website zegt 70€/maand, is dit inclusief de huur van de tv-box, danktij de 'TV Iconic'? Want zo interpreteer ik het...
Ik ben op de hoogte van de aankomende prijsstijging maar het gaat mij vooral om die extra huurprijs van de box...
Want nu wordt er bovenop de 70€ steeds nog eens 9,99€ huur TV-Box aangerekend. Elke keer na contact met de helpdesk gaven ze mij gelijk stuurden ze een creditnota om de maand nadien opnieuw die huurprijs aan te rekenen...
Kan er hier iemand mij uitsluitsel bezorgen?
Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: All-Internet + Telenet TV iconic
Hoeveel toestellen heb je 3 stuks digicorder
@StefaanH schreef:
@luc55 schreef:Hoeveel toestellen heb je 3 stuks digicorder
Staat duidelijk op mijn factuur: ik heb twee digicorders en betaal voor beide € 9.99 huur, in totaal dus € 19.98
Nee, er staat duidelijk op je factuur dat je 2 digicorders betaalt, niet hoeveel je er hebt 😁.
De eerste digicorder is inbegrepen bij TV Iconic, dus bij iemand met 3 digicorders staan er inderdaad 2 digicorders op de factuur 🤔.
Indien je maar 2 digicorders hebt, betaal je dus al maanden teveel en moet je een correctie aanvragen ...
1 te veel aangerekend zeer duidelijk
en is mooie opgesplitst op de factuur
Maanden? Zeg maar jaren ....
EDIT: Trouwens, moest ik drie digicorders hebben zou er staan: één gratis (of inbegrepen) en twee te betalen. De "gratis" toestellen staan immers ook altijd op de factuur met een bedrag "0" of hetzelfde bedrag eenmaal in plus en eenmaal in min. Kijk maar naar mijn powerlines. Of naar de factuur van @Ex-Netweter
De powerlines zijn een aparte categorie niet iedereen heeft deze nodig
die nul factuur is nu kan altijd stop gezet worden dan is het geen nul meer
Natuurlijk moet je factuur altijd bekijken dat alles klopt
Komen er nieuwe formules moet je altijd stappen zetten om zelf aan te passen
om deze formule te vragen
Terug vragen van te veel betaalde bedrage zal moeilijk gaan
er kan altijd klein tussenkomst zijn maar dit moeten ze niet doen
@StefaanH schreef:Maanden? Zeg maar jaren ....
EDIT: Trouwens, moest ik drie digicorders hebben zou er staan: één gratis (of inbegrepen) en twee te betalen. De "gratis" toestellen staan immers ook altijd op de factuur met een bedrag "0" of hetzelfde bedrag eenmaal in plus en eenmaal in min. Kijk maar naar mijn powerlines. Of naar de factuur van @Ex-Netweter
Dan moet je jaren terugvorderen (PS zoveel "jaren" bestaat TV Iconic nog niet 🤔)
De eerste digicorder (of TV-Box) is inbegrepen in "TV Iconic" en staat niet op de factuur met hetzelfde bedrag eenmaal in plus en eenmaal in min, zoals de Powerlines.
En de foto van @Ex-Netweter was geen factuur maar een aankoopbevestiging tijdens de on-line bestelling.
Hoe je het ook draait of keert, je betaalt teveel 🙁
@Philippe_ schreef:
Hoi @Jente1990
De prijs voor All-Internet + Telenet TV iconic is effectief €70/maand, inclusief de huur van 1 decoder.
Mocht dit verkeerd aangerekend worden, kan je toch best opnieuw contact opnemen met de klantendienst van Telenet. Als ze dit zelf niet kunnen oplossen voor je, kan hiervoor een dossier aangemaakt worden. Het is uiteraard niet de bedoeling dat je hiervoor elke maand opnieuw moet inbellen om dit te laten rechtzetten.
Wat Philippe, in deze thread bevestigde, en vele onder jullie ook hebben bevestigd, klopt. Wanneer je All Internet + TV Iconic hebt, zit de huur van 1 digicorder of TV-box inbegrepen in de huidige €70,00 en de prijs van €74,20 na de prijsaanpassing. Als dat niet zo is, wil ik jullie zeker aanraden contact op te nemen met de klantendienst, want dit moet dan in orde worden gebracht.
@StefaanH ik zou je willen aanbevelen eens na te kijken hoe lang je de combinatie All Internet + TV Iconic al hebt, zodat je een zicht hebt op hoelang je al teveel betaald voor die ene digicorder. Je kan hier ook best een klacht voor indienen via de Telenet website.
Owkeej, ik heb mijn facturen van de afgelopen maanden eens nauwkeurig bekeken.
Ik stel vast dat ik vroeger, dus zelfs toen ik nog gewoon de combo All internet plus Telenet TV had (het heette dus nog niet TV Iconic), effectief slechts één digicorder extra moest betalen.
Momenteel is het dus wel All Internet met TV Iconic en betaal ik tweemaal voor een digicorder.
Wanneer is dat veranderd? Wel, dat is een verhaal apart ...
Ik moet dus mijn vorige statement herroepen: ik betaal dus niet reeds vele jaren dubbele digicorder. Het is slechts sedert februari .... En een fout van mij, ik heb mijn facturen niet meer nauwlettend uitgeplozen, vertrouwend op de correcte werking van de facturatiedienst na de interventie.
Ik zal volgende week (het is WE voor iedereen en het steekt nu ook niet meer op enkele dagen) de klantendienst eens contacteren.
@StefaanH schreef:Ik zal volgende week (het is WE voor iedereen en het steekt nu ook niet meer op enkele dagen) de klantendienst eens contacteren.
Ik zou hiervoor de klantendienst niet bellen, zoals je weet is het daar nu extreem druk en grote chaos, en hebben ze grotere "problemen" op te lossen dan een factuurcorrectie 🤔.
Trouwens, ze hebben opdracht gekregen de grootste prioriteit te geven aan de enkele duizend klanten die nu zonder internet, TV of telefoon zitten. Andere "problemen" worden toch op de lange baan geschoven.
Voor problemen met je aanrekening kan je beter het klachtenformulier invullen (je kan er 2 bestanden bij toevoegen): Aanrekening (telenet.be)
Als je al aangemeld bent op de Telenet website, zijn de meeste velden vooraf ingevuld (naam, telefoon, klantnummer, mail adres ...).
Off topic.
@StefaanH Best geen vragen gaan stellen aan klantendienst
Klachtenteller staat na 4 maand op 1785 dossiers.Op +2.050.000 klanten (ex mobiel)
Op >1700000 klanten valt dat nog mee 🙂
Dat is zeer veel dossiers er zullen er bij zijn die opgelost zijn
Gisteren in nieuws op de radio dat ze zegde van de problemen en foute facturen van telenet
Zag je iedereen een controle doen er was een moment rond de middagpauze dat je moeilijk op de website geraakte
van hun
Vrienden vroegen klopt dit wel of dat dan beging je te twijfelen
toch zeker eens bellen om zeker te zijn of controleren
Je bedoelt 2.050.000 klanten ex mobiel.
@luc55 Er zouden dagelijks 15 klachten bijkomen.
Bijna verdriedubbeling van verleden jaar.
Problemen kunnen nog maanden aanslepen volgens De Tijd.
We hopen van niet hoe minder klanten hoe hoger de prijs wordt van de diensten
Te korten moeten opgevangen worden door nieuwe klanten anders gaat alles duurder worden
dat is zeer simpel en er is op veel al bespaard en zaken en diensten dat geld kosten zijn al weg