Beantwoorden
Nivo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

Volgens de medewerkers zit de huur verplicht inbegrepen in de Wigo paketten. Waarom word ik nu verplicht om een decoder te huren als ik reeds een Telenet CI+ kaart heb aangekocht? Dit kost me +/- 10 Euro/maand extra zonder er iets voor in de plaats te krijgen. 

26 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

@igvfer  bedragen van mijn afrekening van juli 2019.

Abonnement kabel-tv             13,15

Auteursrechten                          4,75

Internet fiber 100                     51,50

Telenet freephone Europees  22,60

Combinatievoordeel               -30,68

 

Totaal Wigo Home S                61,32

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7774
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

@janne_manDus hier krijg je bij wijze van spreken de vaste telefonie gratis. En voor 20€ meer heb je Wigo 9 GB, 3 maanden lang daarna 104.92€. Dus betaal je in feite een 44€ meer om 200Mbps te hebben met vrije download, 1 TVbox en 2 GSM abonnementen.

Dat is nu eenmaal de keuze van Telenet om zijn producten zo samen te stellen. Als de slager zegt 1kg gehakt voor 12€ en een pakket met 2 kg gehakt en 1 kg koteletten voor 20€ dan heb je 2 keuzes. Je neemt het pakket ook al lust je geen koteletten of je koopt 2kg gehakt apart en je betaalt 24€, of je neemt het pakket al heb je met 1 kilo gehakt genoeg maar is het voordeliger dan 1kg  gehakt te kopen en 1 kilo koteletten. Die slager heeft een reden om zijn pakket zo te maken en jij hebt een reden om het niet te nemen.

Dat zijn nu eenmaal commerciële keuzes die Telenet maakt. En ze kunnen moeilijk hun eigen keuzes ondergraven.

Wat niet wegneemt dat ik niet altijd die keuzes zou maken of er mee akkoord ben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

Ik denk niet dat Telenet je bewust verleid heeft om je die digicorder (of TV box) aan te smeren.

Whop en Whoppa zijn al sinds de maand mei niet meer verkoopbaar.

Je bent van product veranderd begin juli, en toen was Whoppa al een tijdje niet meer beschikbaar.

Je kan Telenet hoogstens verwijten dat ze je niet geïnformeerd hebben dat de huur van de digicorder nu inbegrepen was. Maar of dit bewust verzwegen is, dat denk ik niet.

 

Nog even over de dikte van de TV box: die zou inderdaad passen tussen je TV en je muur, maar of dit ideaal is?  De box heeft toch ook wat verkoeling nodig.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

@igvfer Als de slager mij niet aanstaat ga ik naar een andere slager. Telenet was tot voor kort de enige leverancier van een tv signaal dat je met elke tv kan ontvangen. Hiermee bedoel ik niet alleen het analoge signaal, maar ook het dvb-c signaal. Het internet met coax is ook beter dan met een telefoondraad.

Met de nieuwe tarieven die andere providers, denk ik, vanaf 1 januari 2020, zullen moeten betalen voor het gebruik van de Telenet kabels, zal er misschien echt concurrentie zijn. Maar ik betwijfel dat. 

 

Regelmatig heb ik trouwens de indruk dat er intern bij Telenet het niet al te rond draait. Twee kampen. Waarvan één de klant verwaarloost voor het (persoonlijke?) financiële belang. Ze zullen daar ook wel werken met KPI's. Hierdoor weten sommigen niet meer het verschil tussen doel en middel. Hoe kan je de onduidelijkheid uitleggen over wat er al dan niet veranderde bij de 'naamswijziging van Whop en Whoppa. Tot en met vandaag stel ik vast dat zowel Wigo Home S  als Wigo Home aangeboden worden aan de nieuwe klanten met Freephone Europe en de optie Anytime aan 7,5 euro en dit in tegenstelling tot de Wigo S en Wigo waarbij het om een gestripte freephone  gaat met een optie van 10 euro (ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er als omschrijving staat op de Wigo afrekening voor de vaste telefoon).  

 

 

Nivo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

Ik had dus gelijkaardig pakket (Wigo Home S) als @janne_man  voor +/-60 Euro. Door een overgang naar hetzelfde pakket met Internet Fiber 200, kom ik ineens aan een abonnement van 83 Euro (inclusief huur decoder die ik niet wou).

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

@Nivo als je ondertussen een klacht aan Telenet hebt gestuurd, zal je hierover zeker gecontacteerd worden. Dit moet persoonlijk met je bekeken worden. Je hebt gelijk wanneer je zegt dat je niet volledig geïnformeerd bent, de medewerker die je heeft aangeraden om over te stappen op een andere WIGO had moeten zien dat je een CI+ module had en geen decoder die in WIGO standaard inbegrepen is. 

 

Hopelijk kan je nog een oplossing met Telenet uitwerken! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7774
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

@janne_man 

Ik ben het inderdaad met je eens dat Telenet momenteel op de wip zit. Enerzijds prijs verlagen door de druk van anderen anderzijds prijs behouden of toch zoveel mogelijk all-in pakketten te verkopen om de winst niet onder druk te zitten. Ik zie ze enerzijds 20€ permanente korting geven voor internet only (in kleine letters "tot een volgende prijsaanpassing"), anderzijds opdrijven van de prijs van de pakketten. Het wordt tijd dat ze eens goed nadenken over de line up van hun producten want daar schort iets aan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

@igvfer Ik mag niet zeggen dat het allemaal veel duurder geworden is. Sinds augustus 2000 heb ik internet bij Telenet (internet mono). Toen betaalde ik hiervoor 1499 frank of omgerekend 37,16 euro.

Het indexcijfer (met basis 1996) was toen 105,74. Nu is dat zelfde indexcijfer 149,86. Als ik de index toepas dan komt dit overeen met een bedrag van 52,67. Dit stemt overeen met het huidige tarief fiber 100 van 52,46 euro.

Als ik me goed herinner, was er toen een downloadlimiet van 2 Gb tegenover 200 Gb nu (voor Fiber 100). 

Sinds november 2006 heb ik ook mijn vaste telefoon bij Telenet. Mijn rekening bestond dan uit 41,95 voor expressnet, 19,95 voor freephone24 en een packkorting van 6,90 euro. Samen 54,95 euro. Het indexcijfer met 1996 als basis was toen 118,98. Dat geeft me een waarde van nu van 69,21 euro. Daarnaast moest ik toen nog jaarlijks mijn kabelabonnement betalen, dat pas een maandbedrag wordt als je overschakelt naar digitale tv.

Als men een beetje objectief is, moet men toegeven dat de prijzen de inflatie volgen, de kortingen zijn echter hoger dan de inflatie waardoor er een relatieve daling is van de prijzen. Bovendien is er steeds een beter aanbod geweest. Hogere snelheden, hoger volume, meer gratis bellen, zenders in HD (waarvoor er eerst een betalende optie was), 4g, ... 

Of het hier nu echt zoveel duurder is als in het buitenland, dat weet ik niet. Met hetgeen de pers vermeldt zou men moeten aannemen van wel, maar al te dikwijls worden elementen vergeten. Elk land heeft zo zijn eigenaardigheden. Zoals de grote kop vorige week: Denen kunnen gratis lenen. In de kleine lettertjes: maar ze moeten wel jaarlijks kosten betalen.

 

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

 


@Nivo  schreef:

Decoder is dun? Momenteel heb ik coax, utp en stroomkabel die van het plafond naar TV aan muur komt. Vandaar CI+ kaart. Tussen muur en de TV heb ik slechts een 3-4cm. Ik denk niet dat decoder zo dun is?


Hier zie je de technische specificaties van alle decoders. De tvbox is 3,2 cm dik..

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?


@Jeanine1  schreef:

Waarom?

 

omdat telenet een geldwolf is!

 

en hier zitten alleen mensen die gesponsord worden door telenet met serieuze oogkleppen op


Als je vindt dat Telenet een geldwolf is is dat je volste recht. Hierin zullen sommigen je volledig volgen, anderen zullen dit nuanceren.

Ik wel even zeggen dat hier niemand door Telenet gesponsord wordt. Buiten de moderatoren die voor Telenet werken, zijn de andere gebruikers, inclusief de kraks, hier puur om vragen te stellen of om anderen te helpen met hun vragen, ieder met zijn kwaliteiten en beperkingen.

Oogkleppen heeft iedereen op een bepaalde manier. Je bent vrij om je mening te uiten. Ik kan enkel maar hopen dat hoe meer je op dit forum doorbrengt hoe meer je zal merken dat de hulp en de raad die hier gegeven wordt niet kritiekloos gebeurt.

 

Hoe Telenet zijn beslissingen neemt, zijn producten samenstelt, zijn prijzen samenstelt, zijn voorwaarden oplegt, zijn regels maakt .... hebben we als Netweter geen vat op. Binnen deze regels wordt er naar oplossingen gezocht. Is er een omweg waardoor iets plots wel mogelijk is kan het zijn dat je deze hier vindt, waarna Telenet misschien weer een poortje sluit of een ander weer opent. Soms worden er op dit forum problemen gesignaleerd waar Telenet dan weer voor een oplossing zorgt.

Nog even afsluiten met de titel van een legendarisch Canvas-programma: Alles kan beter.

 

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Nivo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

Even een update omtrent mijn discussie met Telenet.

Na een 5tal telefoongesprekken en minstens evenveel mails, blijft de verwarring gaande. Afhankelijk wie je aan de lijn hebt, is de huur van decoder al dan niet een verplichting om te kunnen genieten van het pakket. Ik kreeg zelf een tegoedbon voor de verkeerdelijk aangerekende huur van de decoder. Maar elke stap in de goede richting wordt kort daarna door een andere medewerker dan weer tenietgedaan.  Ineens werd ook de smartcard van mijn (aangekochte) digicorder geblokkeerd. Zeer leuk!

Als het dan toch niet mogelijk is om een Wigo Home te hebben zonder huur decoder dan heb ik gevraagd om mijn abonnement terug te zetten naar mijn oude abonnement (Wigo Home S zonder huur) aangezien ik telefonisch/online misleid werd door de foutieve informatie van de medewerkers.

Vandaag krijg ik uit het niets een mail dat mijn abonnement nu aangepast is aan een Wigo Home S, maar aan de prijs te zien met huur decoder. Dus zelfs mijn oude abonnement terug krijgen is ineens niet meer mogelijk! Heb terug gemaild naar Telenet....pffffff.

Te denken dat dit allemaal gewoon was om in te gaan om hun eigen aanbod voor een straffer internet. 

0 Likes
Packman
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

@igvfer 

Ivm:

"Ik ben het inderdaad met je eens dat Telenet momenteel op de wip zit. Enerzijds prijs verlagen door de druk van anderen anderzijds prijs behouden of toch zoveel mogelijk all-in pakketten te verkopen om de winst niet onder druk te zitten. Ik zie ze enerzijds 20€ permanente korting geven voor internet only (in kleine letters "tot een volgende prijsaanpassing"), anderzijds opdrijven van de prijs van de pakketten. Het wordt tijd dat ze eens goed nadenken over de line up van hun producten want daar schort iets aan."

 

Opletten met die 20€ permanente korting, mij hebben ze net overgezet na 2 x (schriftelijk) te bevestigen dat ik maar 6€ meer zou betalen, en het is 25€ geworden. En nochtans was er niks vergeten in de berekening. Ik kan weer beginnen met klacht in te dienen. Je moet niks geloven wat ze u beloven.

0 Likes